دکتر روانکاو خوب در شمال تهران | روانکاو خوب در تهران| بهترین روانشناس تهران

دکتر روانکاو خوب در شمال تهران

روانکاوی یک رویکرد درمانی در روانشناسی می باشد که بنیان گذار آن زیگموند فروید بود که بر ناخود آگاه تاکید دارد و جدای از روانشناسی نیست.

متخصص روانکاوی در واقع دکتر روانشناس بالینی است که دوره های تخصصی روانکاوی را گذرانده و مهارت لازم را کسب کرده است. روانکاوی نوعی درمان است که به گذشته و خاطرات فرد وارد می شود و با آنالیز آن به ناخودآگاه فرد پی می برد.

  • دکتر روانکاو خوب در شمال تهران

    دکتر روانکاو خوب در شمال تهران 

    therapst Image Source 56a449a85f9b58b7d0d62bab 750x430 - دکتر روانکاو خوب در شمال تهران | روانکاو خوب در تهران| بهترین روانشناس تهران

    روانکاوی چیست؟

    روانکاوی یک رویکرد درمانی در روانشناسی می باشد که بنیان گذار آن زیگموند فروید بود که بر ناخود آگاه تاکید دارد و جدای از روانشناسی نیست.

    متخصص روانکاوی در واقع دکتر روانشناس بالینی است که دوره های تخصصی روانکاوی را گذرانده و مهارت لازم را کسب کرده است. روانکاوی نوعی درمان است که به گذشته و خاطرات فرد وارد می شود و با آنالیز آن به ناخودآگاه فرد پی می برد.

    روانکاوی چگونه به درمان مشکلات روانی کمک میکند؟

    شخصیت ما در واقع متاثر از دوران کودکی و در ارتباط با محیط اطرافمان و رفتارهای دیگران با ما شکل گرفته و ما آن را انتخاب نکرده ایم و این الگوهای رفتاری تا به امروز در ما نهادینه شده است.

    بسیاری از افراد در مورد عواملی که رفتارها، احساسات و هیجانات آنها را کنترل می کنند آگاهی ندارند  و این عوامل ناخودآگاه باعث ایجاد مشکلاتی از جمله ناراحتی، کمبود عزت نفس، احساس حقارت، مشکلات در روابط عاطفی، اختلالات خلق و ویژگیهای شخصیتی مشکل زا می شود. پون این ویژگیها و رفتارها توسط ناخودآگاه ما رهبری می شوند بنابراین نصیحت اطرافیان، مطالعه صدها کتاب و حتی انگیزه و اراده قوی برای تغییر و اصلاح آن نتیجه ای نمی دهد. ناخود آگاه ما بر روابط و الگوهای رفتاری ما تاثیر می گذارد و با روانکاوی می تواند آنها را ریشه یابی کرد. ناخود آگاه ما در طول سالها بر تمام افکار و احساسات و هیجانهای ما کنترل داشته و اکنون با پی بردن به آن و آوردن ناهشیار به هشیار فرد و آگاهی از آن می توان با واقعیت خود روبرو شد و به فرد کمک کرد که چگونه با واقعیت زندگی خود بهتر کنار بیاید و ساختارهای شخصیتی جدیدی را در خود ایجاد کند.

    روانکاوی مشارکت پویای بین بیمار و روانکاو است که با رفتن به گذشته و یاداوری منبع این مشکلات و حتی تجربه احساسی مجدد آنها به کمک روانکاو به منشا مشکلات خود پی می برد.

    در طول جلسات روانکاوی بیمار مقابل روانکار می نشیند و هر آنچه به ذهنش می رسد را بیان می کند و روانکاو با نگاه تحلیلگر خود اجازه بروز بخشی از ذهن که بیمار با افشاگری آن مقاومت می کند را می دهد که با روشهای مشاهده ای قابل دسترس نیست. در حین گفتگو ناخودآگاه بیمار و الگوهای رفتاری تکراری و حتی مسائلی که بیمار در مورد آنها مقاومت می کند، کم کم ظاهر می شود و روانکاو از بیمار می خواهد برای روشن تر شدن آن بیشتر و دقیق تر توضیح دهد. به این ترتیب در طی دوران روانکاوی به کمک بیمار بسیاری از الگوهای مخرب و فلج کننده زندگی تغییر کرده و در انتهای درمان زندگی بیمار از بسیاری جهات بویژه در ارتباطات، رفتار ها و احساس بیمار از خود و زندگی اش بطور ریشه ای و پایدار تغییر می کند.

    The Underlying Psychology of Office Politics main 750x430 - دکتر روانکاو خوب در شمال تهران | روانکاو خوب در تهران| بهترین روانشناس تهران
    دکتر روانکاو خوب

    10 مهارت شخصی یک روانکاو خوب

    در اینجا مهارت های شخصی که یک روانکاو خوب باید داشته باشد، ذکر شده است:

    1. عشق برای کمک به دیگران.

    درمان در مورد اعتماد سازی است. اگر یک روانکاو از کمک به شما لذت نمی برد ، به احتمال زیاد آن را حس خواهید کرد ، و آرامش و احساس راحتی بودن با روانکاو برای شما دشوار خواهد بود. بنابراین عشق به روانکاوی مهم است.

    2. مهارت های گوش دادن بسیار بالا

    یک روانکاو خوب هیچ نظری یا توصیه ای به شما نمی دهد. در عوض آنها آنجا هستند که خیلی با دقت به آنچه می گویید گوش دهند ، سپس آنچه را که گفته اید را به شما بازگرداند تا بتوانید آن را خودتان بشنوید. آنها سپس سؤالات خوبی می پرسند که به شما کمک می کند دیدگاه های جدید را ببینید و نتیجه گیری های خود را به دست آورید.

    آنها همچنین در شنیدن حرفهایی که شما نمی گویید و همچنین دیدن الگوهای رفتاری آموزش داده می شوند.

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانکاوی
    و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858- 09212773724 -02126767945

    3. قدرت نظارت خوب

    یک روانکاو خوب همچنین به زبان بدن شما توجه می کند. آنها می توانند به شما در مشاهده این موارد نیز کمک کنند، به روش هایی که به شما در درک بهتر خود کمک می کند.

    4. به راحتی بتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید

    طبیعی است که بدانید که در جلسات اول با یک روانکاو احساس عصبی بودن یا عدم اطمینان نسبت به گفتن واقعیات زندگی خود دارید. یک روانکاو خوب به شما کمک می کند احساس راحتی کنید، به همین دلیل به زودی می توانید در جلسات روانکاوی پیشرفت کنید و احساس راحتی کنید تا آنچه را در ذهن خود دارید به اشتراک بگذارید.

    لطفا بخوانید: روانشناس بالینی

    5.  متعهد بودن

    یک روانکاو خوب سعی نمی کند بی نقص باشد یا مانند همه پاسخ ها رفتار کند. این بدان معنی است که آنها نقاب پوشیده اند، که لاجرم دچار خطا خواهد شد و شما را به داشتن تجربه ای ناهماهنگ و ناآرام تبدیل می کند و چه بسا روی موارد اعتماد به نفس دیگری که برای درمان به آن مراجعه کرده اید تأثیر بگذارد. یک درمانگر خوب در عوض سخت کار می کند تا خود را نزدیک بیمار قرار دهد، که به آن “هماهنگ” گفته می شود.

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانکاوی
    و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858- 09212773724 -02126767945

    6. قابل اعتماد بودن

    یک روانکاو خوب درباره اینکه جلسات شما چگونه است، صادق است، اگر او باید این کار را انجام دهد، به موقع کنسل می شود و برای هر یک از جلسات شما سر موقع برگدار می شود. حتی آنطور که باید باشد. این موارد معمولاً در اولین جلسه شما مورد بحث و توافق قرار می گیرد.

    therapy session 1080x675 750x430 - دکتر روانکاو خوب در شمال تهران | روانکاو خوب در تهران| بهترین روانشناس تهران
    دکتر روانکاو خوب

    7. باور داشتن مردم

    باور داشتن افراد دشوار است اگر احساس کنیم آنها ما را باور ندارند، یا با ما به عنوان “بیمار” رفتار کنند به سختی می توان با آنها ارتباط برقرار کرد. در عوض ، یک درمانگر خوب به ارزش و توانایی شما برای پیشرفت باور دارد. در درمان فرد محور این مفهوم “توجه بی قید و شرط” نامیده می شود. این همچنین به این معنی است که یک درمانگر خوب هرگز شما را به زمین نمی اندازد ، از شما انتقاد نمی کند یا باعث شود احساس بدی در مورد خودتان داشته باشید.

    8. یک محیط سالم ایجاد می کند.

    شما باید در درمان احساس آرامش و تمرکز کنید. این امر مستلزم این است که درمانگر شما وقت خود را بگذارد تا محیط کار خود را برای هر دوی شما خوب کند. نیازی نیست که گرانترین مبلمان را داشته باشید یا در بهترین خیابان باشید، اما اتاق باید تمیز، راحت، خصوصی و به اندازه کافی آرام باشد تا شما بتوانید افکار خود را بشنوید.

    9- فعالیت های داخل مجموعه های اخلاقی را تأیید کنید.

    یک روانکاو یک درمانگر است نه یک دوست و قطعاً بیشتر از یک دوست نیست. یک روانکاو خوب هرگز از شما نمی خواهد که آنها را در خارج از جلسات خود ملاقات کنید، هرگز در مورد ظاهر و بدن شما اظهار نظری نکند و هرگز از مرزهای شخصی خود پیشی نگیرید.

    بسیاری از روانکاوان نیز خودشان در گذشته در معالجه درمانی شرکت می کنند و یا در گذشته انجام می دهند. به هر حال ، درمان یک فرآیند شدید و یک تعهد بزرگ است.

    psychiatrist treating senior man 523289642 576073a03df78c98dc4c7827 750x430 - دکتر روانکاو خوب در شمال تهران | روانکاو خوب در تهران| بهترین روانشناس تهران
    دکتر روانکاو خوب

    صداقت عاطفی و روشنفکری

    هر روانکاوی و رواندرمانی در جستجوی حقیقت درونی بیمار ، هرچه ممکن باشد استوار است. این امر با الزام صداقت از جانب بیمار، بلکه از نظر تحلیلگر همراه است. با توجه به موارد حساسی که با آنها کار می کنند و به اعتماد به آن نیاز دارند، تحلیلگر باید مایل باشد تشخیص دهد که بی عیب نیست و می تواند اشتباه کند و همچنین باید مایل باشد با هر آنچه ممکن است در طول درمان بوجود بیاید روبرو شود.

    یکدلی

    برای تبدیل شدن به یک تحلیلگر شایسته ، لازم است نسبت به رنج دیگران حساس باشید. همدلی به معنای این است که بتوانیم با شخص دیگر آنچه را که فرد احساس می کند احساس کند، این امر به معنای یک طنین احساساتی، پذیرش لمس شدن توسط دیگران است تا بتواند آنچه را که احساس می کند تصور کند. گاهی اوقات با یک تقارن کامل بین تجربیات کسی که رنج می برد و تجربیات کسی که همدلی است اشتباه می شود. در این صورت ، توانایی درک ما از دیگران به طور جدی محدود می شود زیرا تجربیات فردی ما لزوماً محدود است.

    لطفا بخوانید: درمان استرس 

    کنجکاوی

    روانکاوی بر مشاهدات بالینی مکرر استوار است که به دنبال شناخت عمیق عاطفی از خود، فرد را از رنج های غیرضروری رهایی می دهد. برای اینکه این دانش به دست بیاید باید یک متدولوژی کار وجود داشته باشد. ارتباطی صمیمی با بیمار، توجه آزاد به تحلیلگر که در یک چارچوب پایدار اعمال می شود و شرایط را برای تجزیه و تحلیل کامل می کند. روانکاوی زمانی محقق است که او باید کنجکاوی، آرزوی دانستن ، کشف کردن ، درک کردن را داشته باشد. افرادی که مایل به روانکاوی هستند، طبعاً افراد کنجکاو، غالباً فراتر از مرزهای روانکاوی ، با انگیزه علاقه های بیشمار ، روبرو خواهند شد.

    هوش

    مطمئناً حرفه روانکاوی نباید نبوغ باشد، اما بدون داشتن هوش معینی نمی توان به خوبی تمرین کرد. ما به چه نوع اطلاعاتی اشاره می کنیم؟ اولا ، هوش برای درک نظریه های روانکاوی – از جمله بسیار پیشرفته – در عمق و مهمتر از همه برای درک ماهیت نوع دانش آنها ارائه می دهد. پیچیدگی فوق العاده مطالبی که روانکاوی با آن کار می کند ، روان انسان ، امکان ایجاد بسیاری از “واقعیت های اثبات شده” را به عنوان مواردی که در علوم به اصطلاح “سخت” یافت نمی شود.

    female mental health professional talks with patient 917744736 7f79486a284542b1b65812aaaeec515b 750x430 - دکتر روانکاو خوب در شمال تهران | روانکاو خوب در تهران| بهترین روانشناس تهران

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانکاوی
    و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858- 09212773724 -02126767945

    مطالب پیشنهادی: 

     

    میانگین امتیازات ۳ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.