درمان های اضطراب | درمان استرس و اضطراب | درمان اضطراب و افسردگی

  • درمان های اضطراب

    درمان های اضطراب

    اختلالات اضطرابی می توانند علل بالقوه متعدد و شرایط همزیستی داشته باشند ، بنابراین هیچ درمان واحدی برای همه آنها وجود ندارد. درمان اضطراب باید به طور خاص برای هر فرد تنظیم شود. آنچه برای یک شخص خوب است ممکن است برای دیگری کار نکند. گزینه های خود را بشناسید – و سپس با پزشک یا درمانگر خود کار کنید تا مسیر عملی را که برای شما مناسب است تعیین کنید.

    79808 anxiety treatment types full 300x183 - درمان های اضطراب | درمان استرس و اضطراب | درمان اضطراب و افسردگی
    درمان اضطراب

    درمان حرفه ای اضطراب

    گزینه های درمانی که در زیر ذکر شده است ، به کمک بهداشت روان یا ارائه دهندگان پزشکی یا سایر متخصصان دارای مجوز نیاز دارد.

    درمان شناختی رفتاری

     CBT در جلسات منظم با یک درمانگر دارای مجوز روانشناسی و مسلط بر شناسایی ، درک و تغییر الگوهای تفکر و رفتاری مرتبط با اضطراب متمرکز است. درمانگرانی که CBT را انجام می دهند ممکن است از روش درمانی بین فردی (IPT) برای کمک به مراجعین خود در مهارت های مقابله ای استفاده کنند ، آنها را ترغیب کنند تا در طول هفته افکار خود را ثبت کنند و در صورت مناسب بودن شرایط برای قرار گرفتن در معرض درمان قرار بگیرند.

    درمان رفتاری دیالکتیکی

    DBT یک نوع خاص از CBT است. اصطلاح “دیالکتیک” به یک عمل فلسفی اشاره دارد که ایده های متعدد یا غالباً متناقض را بررسی می کند ، همزمان پذیرش و تغییر را ترکیب می کند. به عنوان مثال ، بیمار می تواند شرایط زندگی خود را بپذیرد و همچنین برای بهبود آن احساس انگیزه می کند. DBT بر ذهن آگاهی تأکید می کند ، و به افراد این امکان را می دهد که افکار را همانطور که اتفاق می افتد بشناسند و برای بهبود آن تلاش کنند.

    قرارگرفتن درمعرض درمان

    همانطور که این اصطلاح نشان می دهد ، قرار گرفتن در معرض درمان به تدریج فرد را در شرایط ترس در یک محیط امن و کنترل کننده قرار می دهد. از بین بردن ترس واقعی هدف نهایی است. پزشکان با این که بیمار مکرراً وضعیت ترسیده یا شی و واکنشهای احتمالی راجع به آن را تصور می کنند ، شروع می کنند. این روش درمانی که اغلب در معالجه OCD ، فوبیا و PTSD استفاده می شود ، ممکن است واقعیت مجازی یا شبیه سازی های رایانه ای را در خود ایجاد کند تا روشی واقع بینانه و در عین حال کاملاً بی خطر از قرار گرفتن در معرض عامل استرس زا را ایجاد کند.

    گروه درمانی

    عبارت “گروه درمانی” محیط درمانی را با مشارکت کنندگان فراتر از یک بیمار و یک ارائه دهنده واحد توصیف می کند. علاوه بر عادی سازی تجربه فرد از طریق ارتباط با دیگران ، گروه درمانی ممکن است جایگزینی را برای کسانی که قادر به انجام درمان یک به یک نیستند ارائه دهد. گروه های پشتیبانی همسالان فرصتی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات و ارائه مشاوره ارائه می دهند.

    why counselors go by so many names 900x600 300x200 - درمان های اضطراب | درمان استرس و اضطراب | درمان اضطراب و افسردگی
    درمان اضطراب

    علاوه بر تقویت روابط بین افراد با مبارزات مشابه ، شرکت در یک گروه پشتیبانی ، تجربه مشترک اضطراب را تأیید می کند. یک گروه فرآیند ممکن است مناسب افراد با اضطراب اجتماعی یا اختلال اضطراب فراگیر (GAD) باشد. تئوری این گروه ها این است که ، همانطور که شما دوستی را با دیگران در گروه ایجاد می کنید ، با گذشت زمان منابع اضطراب پدیدار می شوند و می توان به بررسی و اصلاح آنها پرداخت.

    هیپنوتیزم

    متخصصان هیپنوتیزم پزشکان ، درمانگران ، روانشناسان ، مددکاران اجتماعی ، پرستاران باید دارای مجوز باشند. هیپنوتیزم به افراد کمک می کند تا با استفاده از تکنیک های تنفس ، تصاویر هدایت شده یا تکنیک های عضلانی به یک وضعیت بسیار آرام برسند و آنها را در معرض رویدادها قرار می دهد. ممکن است متخصص هیپنوتیزم برای کاهش شدت علائم اضطراب از تصاویر یا پیشنهادات کلامی ساده استفاده کند. ممکن است برخی از افراد بعد از یک یا دو جلسه نتایج مثبت ببینند.

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی در زمینه درمان اضطراب و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    02126767945 – 02122636858- 09212773724

    داروهای تجویزی

    داروهای توصیف شده در زیر فقط با یک نسخه قابل دریافت هستند. روان پزشکان می توانند اضطراب را تشخیص داده و درمان کنند ، اما ممکن است توصیه کنند برای اختلالات اضطرابی شدید یا مقاوم به درمان با روانشناس مشورت کنید.

    چه چیزی بیشتر برای اضطراب تجویز می شود؟

     SSRI و SNRI

    این دو دارو در ابتدا به عنوان داروهای ضد افسردگی تجویز می شدند ، اما اخیراً تحقیقات نشان داده است که ممکن است در اضطراب نیز کمک کنند. آنها بر اساس نحوه کار در مغز نامگذاری شده اند: مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) و مهارکننده های بازگشت مجدد سروتونین-نوراپی نفرین (SNRIs). برای درک این موارد ، باید برخی اصطلاحات تعریف شود.

    انتقال دهنده عصبی

    اول ، انتقال دهنده عصبی مانند پیام رسان یا دونده در مسابقه است. وقتی یک ضربان بر روی فیبر عصبی تأثیر بگذارد ، آن فیبر سپس ماده ای (یعنی انتقال دهنده عصبی) را آزاد می کند که پیام را به توقفگاه بعدی در طول مسیر منتقل می کند ، که در نهایت منجر به حرکت ماهیچه ، غده یا سلول های هدف دیگر می شود.

    سروتونین

    سروتونین ماده شیمیایی است که به عنوان یک انتقال دهنده عصبی عمل می کند ، سیگنال هایی را در امتداد و بین اعصاب حمل می کند – و همچنین در تنظیم خلقی نقش دارد ، که برای کسی که اضطراب دارد مفید است. SSRI ها سلولهای عصبی خاصی در مغز را از جذب مجدد یا بازگرداندن مجدد ، باز می کنند که سروتونین بیشتری را در دسترس می گذارد.

    SSRI

    SSRI ها شامل فلوکستین ، فلووکسامین ، سرترالین ، سیتالوپرام ، پاروکستین و اسیلالوپرام است. نامهای تجاری مرتبط با SSRI شامل Paxil ، پروزاک و زولوفت است. SSRI ممکن است برای درمان اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) ، اختلال اضطراب عمومی (GAD) ، اختلال هراس ، اختلال اضطراب اجتماعی (SAD) و اختلال وسواس-اجباری (OCD) استفاده شود.

    depression medication 300x158 - درمان های اضطراب | درمان استرس و اضطراب | درمان اضطراب و افسردگی
    درمان اضطراب
    SNRI

    SNRI ها با مهار جذب مجدد آنها در سلولهای مغزی ، سطح سروتونین و نوراپی نفرین (ماده شیمیایی که به عنوان هورمون استرس نیز شناخته می شود) را افزایش می دهند. SNRI ها شامل ونلافاکسین ، میلناسیپران ، دسنولافاکسین ، لوومیلناسیپران و دولوکستین هستند. سیمبالتا و افکسور نمونه هایی از نام های تجاری SNRI هستند. پزشک ممکن است SNRI ها را برای بیماران مبتلا به GAD ، SAD یا اختلال هراس تجویز کند.

    بنزودیازپین ها

    این داروها روی انتقال دهنده عصبی GABA (گاما آمینوبوتیریک اسید) کار می کنند ، که نقش های بیشماری در رابطه با خواب ، آرامش ، اضطراب ، تغییر خلقی و حافظه ایفا می کند. اگرچه بنزودیازپین ها معمولاً سریع عمل می کنند ، اما آنها نیز عادت ایجاد می کنند ، بنابراین پزشکان معمولاً داروها را اول ، بخصوص در بیمارانشان که سابقه اعتیاد دارند ، امتحان می کنند.

    از جمله بنزودیازپین ها که ممکن است برای درمان اضطراب تجویز شود ، لورازپام ، کلونازپام و دیازپام هستند. برخی از نام های تجاری Xanax ، Librium ، Valium و Ativan نام دارند. افرادی که از اختلال هراس ، SAD یا GAD رنج می برند ممکن است به عنوان بخشی از برنامه درمانی بنزودیازازپین تجویز شود.

    مدیریت اضطراب

    مجموعه فعالیتهای متمرکز که در آن فرد آگاهانه پاسخ آرامش را در بدن خود ایجاد می کند. این پاسخ شامل تنفس کندتر و در نتیجه فشار خون پایین تر و احساس کلی بهزیستی است. این فعالیت ها عبارتند از: آرامش پیش رونده ، تصاویر هدایت شونده ، بیو فیدبک و تمرینات خود هیپنوتیزمی و مهارت شمرده نفس کشیدن.

    overthinking types of anxiety 300x182 - درمان های اضطراب | درمان استرس و اضطراب | درمان اضطراب و افسردگی
    درمان اضطراب

    مراقبه

    یک تمرین ذهنی و بدن که در آن به افراد آموزش داده می شود که به شیوه غیر داوریی به افکار و احساسات توجه کنند. نشان داده شده است که در کاهش علائم استرس روانی در بیماران مبتلا به اضطراب مفید است.

    یوگا

    یک تمرین ذهن آگاهی که ترکیبی از مراقبه ، وضعیت های بدنی ، تمرین های تنفسی و یک فلسفه مجزا است. نشان داده شده است که در کاهش برخی از علائم اضطراب و افسردگی مفید است.

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی در زمینه درمان اضطراب و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    02126767945 – 02122636858- 09212773724

    مطالب پیشنهادی:

    برنامه ریزی روزانه 

    خودشناسی چیست؟ 

    عالی ترین روانشناس 

    قانون جذب چیست؟ 

    وسواس موکنی 

    https://www.anxiety.org

    https://www.webmd.com

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.