5 روش کاربردی برای جلوگیری از افسردگی شکست عشقی

  • درمان شکست عشقی

    درمان شکست عشقی

    عشق و دوست داشتن از زیباترین و عمیق ترین احساسات انسان است که به انسان انرژی و انگیزه می دهد و باعث پیشرفت او در مسیر زندگی می شود. اما اغلب انسان هایی که عشق را تجربه می کنند، شکست عشقی را هم تجربه می کنند. شکست عشقی باعث آسیب زیادی به افراد می شود و حتی باعث کاهش تمرکز و کاهش کارایی در کار و درس خواندن می شود و فرد دیگر بازدهی قبلی را ندارد. اغلب افراد با شکست عشقی دست از کار و زندگی می کشند و فکر می کنند دنیا به آخر رسیده و دست از علایق و خانواده و دوستان خود بر می دارند و منزوی و افسرده می شوند. برای جلوگیری از افسردگی پس از شکست عشقی بهتر است در ادامه این مقاله با بوجیکا همراه باشید.

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی در زمینه شکست عشقی
    و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858- 09212773724

    1 auIEko6fyZq BfTQoCoYyA 300x185 - 5 روش کاربردی برای جلوگیری از افسردگی شکست عشقی
    درمان شکست عشقی

    5 راه برای جلوگیری از افسردگی پس از شکست عشقی

     

    1.احساسات خود را بیان کنید و به اشتراک بگذارید

    یکی از بهترین راه های مقابله با شکست عشقی، به اشتراک گذاشتن احساسات خود با دوستان یا خانواده و افرادی است که به آنها اعتماد دارید. شناسایی و صحبت کردن در مورد احساسات شما بسیار تسکین دهنده است. مطالعات نشان می دهد که صحبت کردن در مورد احساسات منفی می تواند باعث کاهش فعالیت در قسمت احساسات درد مغز شود. صحبت با دیگران نه تنها احساس خوبی به شما دست می دهد بلکه مواد مخدر و آرام بخش را در بدت آزاد می کند، که “مسکن طبیعی” هستند و به شما کمک می کند تا احساسات ایجاد شده توسط یک شکست را پردازش و مدیریت کنید.

    2.به خود فرصت دهید تا سوگواری کنید

    به خودتان اجازه دهید تا از دست دادن رابطه خود ناراحت باشید و غصه بخورید، ناراحت باشید و گریه کنید، نه اینکه سعی کنید مجدداً به احساس خوبی برسید. افرادی که از مواجه شدن با درد ناشی از شکست عشقی خودداری می کنند، قبل از کنار آمدن با موضوعات دردناک روابط گذشته، درگیر روابط دوباره می شوند. آنها تمایل دارند که درد و خواسته های خود را بر روی شریک زندگی جدید خود نشان دهند، شریک قبلی خود را با فرد جدید جایگزین کنند و این بی فایده ترین روش ممکن است.

    به خودتان فرصت غم و اندوه بدهید، این روند ممکن است به اندازه سوگواری درگذشت یک دوست عزیز دردناک باشد. شکستن یک ضرر است و تنها راه بیرون آمدن  سالم و با آرامش از آن، اندوه و سوگواری درست است.

    images 2 2 - 5 روش کاربردی برای جلوگیری از افسردگی شکست عشقی
    درمان شکست عشقی
    3. با شریک سابق خود گفتگو کنید

    شما ممکن است بتوانید با شریک زندگی سابق خود یک گفتگوی نهایی داشته باشید تا به شما در درک علت ایجاد وقفه و بیان هرگونه مسائل و احساسات ناگفته شده کمک کند. با این وجود، این ممکن است کاری نباشد که شریک زندگی سابق شما مایل به انجام آن باشد یا ممکن است انجام این کار برای شما خیلی دردناک باشد. در این مورد، تحقیقات نشان می دهد که داشتن یک مکالمه خیالی، جایی که تمام احساسات خود را ابراز می کنید و خداحافظی می کنید، می تواند به شما در آرام کردن به شما کمک کند.

    4.بخوابید

    خواب یکی از بهترین راه های مقابله با استرس و جلوگیری از افسردگی است، و می تواند مانع پریشانی عاطفی شود. درد، غم و عصبانیت در روز می تواند خواب خوب را دشوار کند. اگر خیلی زود از خواب بیدار شدید یا نمی توانید بخوابید، به منظور یادداشت کردن موضوع تکراری که فکر شما را دائما درگیر می کند، یادداشت بردارید. این به شما کمک می کند تا دریابید که چگونه استرس و عصبانیت را در طول روز کنترل کنید. سعی کنید یک برنامه منظم خواب داشته باشید. به رختخواب بروید و هر روز در همان ساعت از خواب بیدار شوید. احساس می کنید که اگر در زمان های مختلف به همان تعداد ساعت بخوابید، احساس طراوت و انرژی بیشتری خواهید کرد. یک روال آرامش بخش در زمان خواب ایجاد کنید. ورزش منظم و تکنیک های آرامش، مانند تنفس عمیق و شل شدن عضلات پیشرونده نیز ممکن است خواب شما را بهبود بخشد.

    5.ورزش

    کار کردن، دویدن و حتی پیاده روی سریع باعث آزاد شدن مواد مسکن و ارام بخش در بدن می شود که می تواند به شما در مقابله با استرس کمک کند. مطالعات نشان می دهد که ورزشهای قلبی عروقی می توانند به همان اندازه داروهای ضد افسردگی در مقابله با اضطراب خفیف تا متوسط ​​و افسردگی مؤثر باشند. بنابراین، بلند شوید و کفش های دویدن خود را بپوشید!

    طبیعی است که هنگام غم و اندوه پایان روابط خود احساس غصه و ناراحتی کنید. یادتان باشد که به خودتان اجازه دهید افکار و احساسات خود را تجربه کرده و پردازش کنید، هر چقدر هم که دردناک باشند، به شما امکان می دهد تا به جلو بروید. اگر احساس درماندگی می کنید، اعتماد به نفس پایینی دارید، یا فکر می کنید از گذشته بدتر هستید، ممکن است نیاز باشد از کمک های حرفه ای یک روانشناس برای کاهش احساسات خود و جلوگیری از افسردگی عمیق بهره مند شوید.

    • زمان را از دست ندهید، وقتی یک درب بسته شد، باید پنجره ای را پیدا کنید که به شما امکان دهد از آنجا عبور کرده و بهبود پیدا کنید.

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی در زمینه شکست عشقی
    و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858- 09212773724

    چگونه می توانم بر افسردگی شکست عشقی غلبه کنم؟

     

    شکست عشقی بیشتریت صدمه ای است که به ما می زند و دائما این سوالات در ذهن ما تکرار می شود: چرا من؟ چگونه او می تواند تغییر کند؟ آیا من به اندازه کافی خوب و جذاب نیستم؟ این سؤالات فقط آرامش ذهن ما را از بین می برند. شخصی که به تمام اسرار، احساسات و عواطف شما آگاه بوده، شخصی که با او، بدترین و بهترین نسخه خود را به اشتراک گذاشتید، دیگر شما را در زندگی نمی خواهد. پذیرش واقعیت بسیار دشوار است. و  همانطور که هر آسیب جسمی برای بهبودی زمان می برد، شکست عشقی نیز برای بهبود به زمان نیاز دارد.

    سوالات رایج هنگام روبرویی با شکست عشقی

    • چگونه می توانم پس از یک شکست عشقی بسیار صمیمانه بهبود یابم؟
    • بهترین کار پس از شکست عشق چیست؟
    • بهترین راه حل برای بیرون آمدن از شکست عشقی چیست؟
    • چگونه می توانم بر درد شکست عشقی غلبه کنم؟
    • برای بیرون آمدن از افسردگی به دلیل شکست عشقی چه باید کرد؟

    چگونه پس از شکست عشق شاد باشیم؟

     

    گاهی اوقات عشق کار می کند و دو نفر “بعد از ازدواج با خوشحالی زندگی می کنند”. بعضی اوقات عشق شکست می خورد و حداقل یک نفر ممکن است در نهایت صدمه ببیند. اگر آن شخص شما باشید، ممکن است احساس کنید که هرگز در عشق موفق نخواهید شد و هرگز خوشحال نخواهید شد. اما، فقط به این دلیل که این عشق شکست خورده است، به این معنی نیست که شما نمی توانید خوشحال باشید. اگر بتوانید احساسات خود را به خوبی کنترل کنید و نیازهای خودتان را برآورده کنید، می توانید از زندگی مجردی خود لذت ببرید و خوشحال باشید.

    بلافاصله برای وارد شدن به یک رابطه دیگر عجله نکنید و سعی نکنید شخصی جدید را دوست داشته باشید. اول باید زمان بگذارید تا از این مرحله بیرون بیایید.
    به خودتان فرصت دهید تا هر آنچه را که احساس می کنید پردازش کنید. اشکالی ندارد که در مورد عشق فکر کنید و اینکه چرا شکست خوردید.

    اگر دیگران از شما در مورد رابطه شما سؤال کنند، به آنهادروغ نگویید. لازم نیست جزئیات را به آنها توضیح دهید، اما باید با آنها صادق باشید.
    می توانید در پاسخ به آنها بگویید، “ما نتیجه نگرفتیم، اما من ترجیح می دهم در مورد آن صحبت نکنم.” سپس موضوع صحبت را تغییر دهید.

    1- بپذیر که تمام شده است

    بپذیر که همه چیز تمام شده است. حتی اگر ممکن است بپذیرید که عشق شما شکست خورده است، ممکن است فکر کنید که اگر رفتارهای خاصی را در خود تغییر دهید، می توانید عشق سابق خود را متقاعد کنید که به زندگی بر گردد.

    2- اعتماد به نفس خود را تقویت کنید.

    خود را ناکام نکنید یا خود را مورد ضرب و شتم خود قرار ندهید زیرا این رابطه دیگر نتیجه نمی دهد.

    3- دلیلی برای شاد بودن داشته باشید

    هر روز سعی کنید یک دلیل جدید که چرا شما فردی عالی و خوشحال هستید به لیست خود اضافه کنید و مدام به خود یادآوری کنید که می توانید خوشحال باشید.

    با خود خوب رفتار کنید. مراقبت نکردن از خودتان باعث می شود که خوشحالی بعد از شکست عشقی بسیار سخت تر شود.

    4- به یک روانشناس مراجعه کنید

    به یک روانشناس مراجعه کنید. اگر در انجام فعالیتهای روزمره ، خوردن غذا یا خوابیدن مشکل دارید، ممکن است بخواهید با یک مشاور صحبت کنید.

    psychiatrist 1 1 300x200 - 5 روش کاربردی برای جلوگیری از افسردگی شکست عشقی
    درمان شکست عشقی

    5- مهارت های جدید یاد بگیرید

    فعالیتهای جدید را امتحان کنید. یک راه برای لذت بردن از مجرد بودن، انجام کارهایی است که می توانید به تنهایی از آنها لذت ببرید.

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی در زمینه شکست عشقی
    و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858- 09212773724

    مطالب پیشنهادی :

    انواع خیانت

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.