درمان شکست عشقی ؛ بعد از شکست عشقی چه بکنیم؟

درمان شکست عشقی

درمان شکست عشقی وقتی شریک زندگی تان عشق شما را تلافی نمی کند ، پذیرش آن برای شما دشوار خواهد بود ، اما باید آن را بپذیرید و با جریان زندگی حرکت کنید. شکست عشق نشانه پایان زندگی نیست؛

  • درمان شکست عشقی

    درمان شکست عشقی

    عاشق شدن زیباترین احساس در جهان است اما وقتی عشق نتیجه ی مورد انتظار را نداشته باشد و به خود شما بازگردد، به میزان عشق شما، درد را به شما می دهد و ممکن است پایان جهان خودتان را حس کنید. با این حال، پس از شکست عشقی هنوز زندگی وجود دارد. درد شکست عشقی ممکن است غیرقابل تحمل به نظر برسد اما احتمال درد همیشه با عشق همراه است. بدون قرار گرفتن در معرض درد هیچ راهی برای دوست داشتن وجود ندارد.

    وقتی شریک زندگی تان عشق شما را تلافی نمی کند ، پذیرش آن برای شما دشوار خواهد بود اما باید آن را بپذیرید و با جریان زندگی حرکت کنید. شکست عشقی نشانه پایان زندگی نیست

    باور کنیم که پایان رابطه با اقدامات شدید و ریختن بیش از حد احساسات قابل درمان است. این کار از طریق فرایندی صورت می گیرد که زمان و کمی کار بر روی آن را می طلبد.
    3547 bad guy and sad woman 732x549 thumbnail 732x430 - درمان شکست عشقی ؛ بعد از شکست عشقی چه بکنیم؟
    درمان شکست عشقی


    درمان شکست عشقی پایان دادن به یک رابطه عشقی هرگز آسان نیست. ما اغلب آنها را به اشتباه هدایت می کنیم که در دراز مدت به شدت آسیب می رساند. مانند هر وضعیت دشوار زندگی، باید واقعیت رابطه را بپذیریم و با آن مقابله کنیم. در اینجا چند روش وجود دارد که می تواند به شما در رها کردن روابط قدیمی و آماده شدن برای یک عشق جدید و یک شروع سالم کمک کند.

    لطفا بخوانید: ترس از ازدواج

    برای درمان شکست عشقی خودت را ببخشید

    شاید فکر کنید بزرگترین اشتباه زندگی خود را مرتکب شده اید. احساس می کنید اگر این کار را نکرده اید، متحمل درد نخواهید شد. این تفکر مولد نیست و چیز خوبی برای شما به ارمغان نخواهد آورد. درعوض، به خود یادآوری کنید که فقط انسان هستید و اشتباهات شما در زندگی مجاز است. برای خود توضیح دهید که از اشتباهات درس می گیرید و فقط با یادگیری می توانید زندگی را زیباتر و جالب تر کنید. اگر می خواهید در آینده دوباره دوست داشتن را تجربه کنید، باید خودتان را ببخشید. شما به زمان برای آمرزش و بخشیدن خود نیاز دارید بنابراین خود را ببخشید و سرزنش نکنید. وقت خود را بگذرانید و خود را گرامی بدارید. فقط در این صورت راه خود را به سمت عشق جدید باز می کنید.

    برای استفاده از خدمات روانشناسی
    و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858- 02126767945-09212773724

     

    بعد ازدرمان شکست عشقی با خودتان در ارتباط باشید

     

    افرادی هستند که نمی توانند تنها باشند و از رابطه ای به رابطه دیگر می روند. نیازی به ذکر نیست که این یک رفتار کاملاً خطرناک است. یعنی  این رویکرد در روابط، شما را از خودتان دور می کند و دانستن و پذیرفتن خود، پیش نیاز اصلی کیفیت و روابط سالم است. بنابراین توصیه می شود که وقت کافی برای اندوه خود داشته باشید و با خود ارتباط برقرار کنید. وقتی این کار را کردید، برای یک رابطه سالم جدید آماده خواهید شد که شانس خوبی برای ماندگاری و شاد بودن خود خواهید داشت.

    anxiety crying worried anxious upset feeling stress woman 1200x628 Facebook 750x430 - درمان شکست عشقی ؛ بعد از شکست عشقی چه بکنیم؟
    درمان شکست عشقی

    بنابراین شکست عشقی را پشت سر بگذارید تا در آینده مشتاقانه منتظر بمانید تا آنچه را که در اختیارتان قرار داده است را در آغوش بگیرید. شما هرگز نمی دانید، زیباترین رابطه در انتظارتان است که وقتی بتوانید آن را مشاهده کنید وارد زندگی شما شود. اگرچه نمی توانید یک شبه شکست عشقی را پشت سر بگذارید اما باید صبر کنید و به خودتان مدتی اختصاص دهید تا به پیش بروید. در اینجا چند روش وجود دارد که به نظر می رسد برای غلبه بر شکست عشقی مفید است:

    1) بار سنگین گذشته را حمل نکنید

    به محض پایان یافتن رابطه، هیچ نقشی در مورد آن وجود ندارد، واقعیت را بپذیرید، هر چقدر هم دردناک باشد با جریان زندگی پیش بروید. اگر دوباره به یاد بیاورید، این باعث آزار شماست. برای متوقف کردن تحمل بار گذشته و شروع به لذت بردن از زندگی، باید خود و شریک زندگی خود را ببخشید تا تجربیات منفی، شما را بازگرداند. خود را به این دلیل که کامل نیستید، درست مثل یک انسان دیگر ببخشید و شریک زندگی خود را ببخشید بر این اساس که زمانی آنها بخشی از زندگی زیبای شما بودند. هنگامی که خود و شریک زندگی خود را ببخشید، برای شما آسان خواهد بود که تجربه های تلخ بودن در یک رابطه را فراموش کنید تا بار سنگین گذشته را متوقف کنید و از تجربیات مثبت برای تقویت روحیه خود لذت ببرید.

    2) در مورد بعضی از موضوعاتی که درباره خودتان است، متمرکز شوید

    در مورد چیزهایی که به آنها علاقه دارید و همیشه دوست داشتید انجام دهید اما به دلیل کمبود وقت این کار را نکردید. این زمان مناسب برای تمرکز روی چیزهایی است که به آنها اشتیاق دارید و اکنون شروع به انجام آنها می کنید. این می تواند چیزی شبیه به برخی سرگرمی ها، یادگیری یک زبان جدید یا افزایش مهارت های شما باشد. وقتی روی چیزی تمرکز می کنید، می توانید ذهن خود را از موقعیت های دردناک دور نگه دارید.

    3) دوره آموزش

    به خود یادآوری کنید که عشق فقط در زندگی آن دسته از کسانی قرار می گیرد که آسیب پذیری ناشی از آن را می پذیرند. عشق برای افراد ضیعف قلمداد نشده است و شما را انتخاب می کند زیرا شما به اندازه کافی شجاعت دارید که احتمال درد ناشی از آن را برطرف کنید. بنابراین شجاعت خود را به نمایش بگذارید و به خود یادآوری کنید که قوی ترین فرد هستید و به هیچ وجه قرار نیست در مواجهه با شکست عشقی تسلیم شوید. این شجاعت و اراده شماست که به شما کمک می کند بر شکست عشقی غلبه کنید و زندگی خود را با غیرت کامل آغاز کنید.

    woman in striped shirt looking fearful and anxious 750x430 - درمان شکست عشقی ؛ بعد از شکست عشقی چه بکنیم؟
    درمان شکست عشقی

    4) با افراد نزدیک و عزیز خود ملاقات کنید

    همیشه ایده خوبی است که احساسات خود را با شخصی که به شما اهمیت می دهد به اشتراک بگذارید. آنها می توانند والدین ، دوستان ، خواهر و برادر یا برخی از اقوام دیگر شما باشند. با بیان احساسات خود به شخصی که در نزدیکی شماست احساس آرامش می کنید. شما هرگز نمی دانید که یک توصیه ساده از کسی به شما کمک می کند تا زود از شکست عشقی عبور کنیدچه حس خوبی خواهد داشت.

    لطفا بخوانید: تغذیه در بارداری

    5) یاد بگیرید که عاشق شوید و زندگی کنید

    اگر رابطه شما مؤثر نباشد، به معنای شکست عشق نیست. وقتی که عشق به در خانه شما می کوبد حواس شما نتوانسته است عشق شما را بشناسد. همیشه به خاطر داشته باشید که عشق شکست نمی خورد. اگر این بار بدشانس باشید، به این معنی نیست که برای همیشه بدشانس خواهید بود. بنابراین یاد بگیرید که دوست داشته باشید و دوباره زندگی کنید، شاید کسی منتظر شما باشد و شما را دوست داشته باشد و با او لحظه زیبایی را که در زندگی خود تجربه نکرده اید، تجربه کنید.

    سرانجام ، عشق یک رمز و راز است؛ اگرچه بعضی اوقات ممکن است فکر کنید که عشق را انتخاب کرده اید اما واقعیت این است که این عشق است که شما را انتخاب می کند. وقتی عشق به زندگی شما می رسد ، باید آن را بپذیرید ، اما لحظه ای که تصمیم به رفتن گرفت، سعی نکنید آن را برای ماندن بهانه کنید. رهایش کن.

     

    راز عشق این است که هدیه ای است و تنها با دادن آن می توان رشد کرد. بنابراین در شکست عشقی ، به خود احساس ترحم نکنید ، به چیزی که علاقه دارید برای غلبه بر شکست عشقی متمرکز شوید و چشم به راه آینده باشید، چیزهای خوب دیگری نیز وجود دارد که هنوز در راه  است.

     

    واقعیت و احساسات خود را بپذیرید

    شما صدمه دیدید احتمالاً دچار خشم ، خیانت ، ناامیدی و درماندگی می شوید. در این زمان، پذیرش واقعیت و پذیرای احساس دردناک بودن، مهم است. سعی نکنید آنها را سرکوب کنید، زیرا این تنها سلامت روحی و جسمی شما را بدتر می کند. نسبت به خود ملایم باشید، خشن نباشید و درک کنید که این احساسات عادی است و در واقع به شما کمک می کند تا حرکت کنید. همچنین بسیار مهم است که احساسات تلخی نسبت به او نداشته باشید. به همان اندازه که دشوار است، سعی کنید او را در قلب خود ببخشید بدون اینکه بخواهید او را در زندگی خود در آغوش بگیرید. اگر این کار را نکنید، برای مدت طولانی احساس قربانی شدن خواهید کرد.

    190319 sadness stock cs 236p 6f306d67615a577804384cef8fea951d.fit 760w 750x430 - درمان شکست عشقی ؛ بعد از شکست عشقی چه بکنیم؟
    درمان شکست عشقی

    برای استفاده از خدمات روانشناسی
    و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858- -09212773724

    مطالب پیشنهادی:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.