درمان حمله پانیک | علائم حمله پانیک

درمان حمله پانیک

درمان حمله پانیک پزشکان بطور کلی با تنظیم روان درمانی ، دارویی یا هر دو ، حملات پانیک را درمان می کنند. در هر مسیری که شما و پزشکتان طی کنید ، به کار زمان نیاز دارد ، بنابراین سعی کنید صبور باشید. وقتی افراد برنامه درمانی خود را دنبال می کنند ، اکثریت قریب به اتفاق آنها تسکین می یابند و هیچ مشکلی دائمی ندارند.

  • حمله پانیک چیست؟

    حمله پانیک، موجی شدید از ترس است که با غیر منتظره بودن و شدت ناتوان کننده و بی تحرک آن مشخص می شود. قلب شما تپش می کند ، نمی توانید نفس بکشید ، و ممکن است احساس کنید که می میرید یا دیوانه می شوید. حملات پانیک غالباً بدون هیچ گونه هشداری از سطح آبی رنگ بیرون می روند و گاهی اوقات بدون تحریک روشن. حتی ممکن است هنگام استراحت یا خوابیدن به وجود بیایند.

    حمله پانیک ممکن است یک بار اتفاق بیفتد ، اگرچه بسیاری از افراد قسمت های تکراری را تجربه می کنند. حملات مکرر پانیک غالباً در اثر یک شرایط خاص مانند عبور از یک پل یا صحبت کردن در ملاقات عمومی صورت می گیرد – به خصوص اگر قبلاً آن موقع باعث حمله وحشت شده باشد. معمولاً اوضاع ناشی از هراس وضعیتی است که در آن احساس خطر و ناتوانی برای فرار می کنید ، و این امر باعث بروز مبارزه بدن می شود.

    ممکن است یک یا چند حمله پانیک را تجربه کنید ، اما در غیر این صورت کاملاً شاد و سالم هستید. یا حملات پانیک شما ممکن است بخشی از اختلال دیگر مانند اختلال هراس ، هراس اجتماعی یا افسردگی باشد. صرف نظر از علت ، حملات پانیک قابل درمان است. راهکارهایی وجود دارد که می توانید برای کاهش یا از بین بردن علائم هراس ، بازیابی مجدد اعتماد به نفس و کنترل زندگی خود استفاده کنید.

    panic attacks top tips and advice panic attack 750x430 - درمان حمله پانیک | علائم حمله پانیک
    درمان حمله پانیک

    علائم و نشانه های حمله پانیک

    علائم و نشانه های حمله پانیک ناگهان توسعه می یابد و معمولاً طی 10 دقیقه به اوج خود می رسد. آنها به ندرت بیش از یک ساعت طول می کشند و بیشتر آنها طی 20 تا 30 دقیقه به پایان می رسد. حملات پانیک می تواند در هر کجا و در هر زمان اتفاق بیفتد. ممکن است یک نفر را در حین خرید یک فروشگاه داشته باشید ، در خیابان بروید ، در اتومبیل خود رانندگی کنید یا حتی در خانه روی مبل بنشینید.

    علائم حمله پانیک شامل موارد زیر است:

    • تنگی نفس یا بیش فعالی
    • تپش قلب
    • درد قفسه سینه
    • لرزیدن
    • احساس خفگی
    • احساس غیر واقعی بودن یا جدا شدن از محیط اطراف خود
    • تعریق
    • حالت تهوع یا معده ناراحت
    • احساس سرگیجه ، سبکی یا ضعف
    • احساس تهوع یا احساس سوزن سوزن شدن
    • گرگرفتگی
    • ترس از مرگ ، از دست دادن کنترل یا دیوانه شدن
    clearwater vehophobia 750x430 - درمان حمله پانیک | علائم حمله پانیک
    درمان حمله پانیک
    لطفا بخوانید: زود انزالی

    درمان حملات پانیک چیست؟

     اما برای برخی افراد ، این اتفاقات خیلی بیشتر رخ می دهد. خوشبختانه ، درمان می تواند اقدامات زیادی برای متوقف کردن آنها انجام دهد.

    پزشکان بطور کلی با تنظیم روان درمانی ، دارویی یا هر دو ، حملات پانیک را درمان می کنند. در هر مسیری که شما و پزشکتان طی کنید ، بنابراین سعی کنید صبور باشید. وقتی افراد برنامه درمانی خود را دنبال می کنند ، اکثریت قریب به اتفاق آنها تسکین می یابند و هیچ مشکلی دائمی ندارند.

    گام اول

    • ضربان قلب یا سایر ناراحتی هایی که با حمله انجام می شود ، می تواند شبیه بیماری های دیگری مانند بیماری قلبی باشد. بنابراین پزشک شما احتمالاً با ارائه یک معاینه کامل فیزیکی شروع می کند. به این ترتیب ، او می تواند مطمئن شود که این علائم ناشی از بیماری نیست که شما درباره آن نمی دانید.
    • اگر شرایط پزشکی مانند این اتفاق نیفتد ، ممکن است پزشک شما را برای گفتگو با روانشناس یا روانپزشک متخصص برای تشخیص اینکه شخصی دچار حملات پانیک شده است ، بفرستد.
    • پزشک معالج مشاور خود را با مشاهدات خودش ترکیب می کند تا اشتباه را تشخیص دهد. هنگامی که شخصی به طور مکرر حملات داشته باشد ، پزشکان این بیماری را اختلال پانیک می نامند.

    مشاوره

    درمان ممکن است با “گفتاردرمانی” آغاز شود. شما با یک مشاور که می تواند به شما کمک کند درک کنید که اختلال هراس چیست و چگونه می توانید آن را مدیریت کنید ، بنشینید.

    با ادامه درمان شما ، درمان باید به شما در تشخیص موقعیت ها ، افکار یا احساساتی که باعث حمله شما می شوند ، کمک کند. وقتی فهمید که چه اتفاقی می افتد ، این محرک ها قدرت کمتری برای ایجاد مشکل دارند.

    مشاوره همچنین باید به شما نشان دهد که اثرات جسمی این حملات به شما آسیب نمی رساند. با درمانگر خود ، علائم خود را به صورت ایمن و تدریجی کار خواهید کرد تا اینکه ترسناک تر به نظر برسند. این همچنین می تواند به از بین رفتن حملات کمک کند.

    همچنین تکنیک های آرامش را یاد خواهید گرفت که می توانند در صورت وقوع در انجام حملات به شما کمک کنند. به عنوان مثال ، اگر می توانید تنفس خود را کنترل کنید ، ممکن است باعث حمله شدید هراس شود. همچنین ممکن است مورد بعدی کمتر شود. شما باید این مهارت ها را به طور مرتب در زندگی روزمره خود تمرین کنید تا از این مزیت بهره مند شوید.

    برای استفاده از خدمات روانشناسی
    و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858- 02126767945-09212773724

    لطفا بخوانید: تغذیه در بارداری
    How Many Sleeping Pills Does It Take To Die 750x430 - درمان حمله پانیک | علائم حمله پانیک
    درمان حمله پانیک

    دارو

    برای کاهش علائم جسمی حملات ، پزشک ممکن است تصمیم بگیرد که دارو باید بخشی از درمان شما باشد. به عنوان مثال ممکن است بخشی از اولین مراحل باشد. او ممکن است تجویز کند:

    داروی ضد افسردگی

    ، که به طور کلی اولین انتخاب برای جلوگیری از حملات پانیک در آینده است.

    داروی ضد اضطراب

    مانند بنزودیازپین. برای مبتلایان به اختلالات در مصرف مواد ، پزشکان ممکن است داروهای دیگری را تجویز کنند.

    در صورت وجود ضربان قلب ، حتی اگر ضربان قلب نامنظم داشته باشید ، دارو نیز استفاده کنید.

    شما و پزشکتان ممکن است مجبور شوید بیش از یک دارو قبل از پیدا کردن بهترین کارها ، سعی کنید. بعضی از افراد با بیش از یک نوع بهترین کار را می کنند.

    چه چیز دیگری کمک می کند

    علاوه بر معالجه خود ، ممکن است متوجه شوید که این عادت های روزمره نیز تغییر می کند:

    • یوگا یا تنفس عمیق ممکن است بدن شما را آرام کرده و استرس را کاهش دهد.
    • ورزش می تواند به آرامش ذهن شما و جبران عوارض جانبی احتمالی دارو مانند افزایش وزن کمک کند.
    • از نوشیدن مشروبات الکلی ، کافئین ، سیگار کشیدن  خودداری کنید و این می تواند باعث حمله شود.
    • به اندازه کافی بخوابید ، بنابراین در طول روز احساس خستگی نمی کنید.
    و در اخر:

    در حالی که شما در حال تلاش برای بهتر شدن هستید ، به شما کمک می کند تا افراد اطراف خود کمک کنند.

    شما عزیزان می توانید در این زمینه هم شرکت کنید. متخصصان بهداشت و درمان بیشتر برنامه های درمانی را توصیه می کنند که شامل همسران ، شرکا یا خانواده ها باشد. به عنوان مثال ، افراد اطراف شما می توانند به شما در تمرین تکنیک های آرامش یا مهارت های دیگر کمک کنند.

    اگر یک دوست یا عضو خانواده کسی هستید که با حملات پانیک برخورد می کند ، با آنها صبور باشید. هرگز فحش ندهید و قضاوت نکنید. علائم استرس آنها را بیاموزید ، بنابراین می توانید مراقب آنها باشید و تأثیرگذار باشید. اگر دوست شما حمله هراس دارد ، آرام باشید و به آنها کمک کنید تا به هر کمکی که نیاز دارند کمک کنند.

    1800x1200 ways to stop a panic attack slideshow 750x430 - درمان حمله پانیک | علائم حمله پانیک
    درمان حمله پانیک

    برای استفاده از خدمات روانشناسی
    و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858- 02126767945-09212773724

    مطالب پیشنهادی:

    https://www.webmd.com/anxiety-panic/guide/understanding-panic-attack-treatment#2

    Panic Attacks and Panic Disorder

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.