درمان افسردگی با روانکاوی

درمان افسردگی با روانکاوی

افسردگی یکی از رایج ترین شرایط بهداشت روان است که افراد را به سمت درمان سوق می دهد. از نظر روانکاوی، افسردگی یک علامت است. علامت چیز دیگری که به زبان نیامده، بیان نشده است و در حال یافتن راهی برای عبور از بدن است و ما را افسرده می کند.

  • درمان افسردگی با روانکاوی

    درمان افسردگی با روانکاوی

    افسردگی یکی از رایج ترین شرایط بهداشت روان است که افراد را به سمت درمان سوق می دهد. از نظر روانکاوی، افسردگی یک علامت است. علامت چیز دیگری که به زبان نیامده و بیان نشده است و در حال یافتن راهی برای عبور از بدن است و ما را افسرده می کند. این ممکن است نتیحه سال ها کودک آزاری یا سایر تجارب آسیب زا از جمله جنگ، از دست دادن، مرگ، تجاوز، خشونت یا هر نوع سختی جسمی، عاطفی یا سیاسی؛ وقایع آسیب زای خانوادگی یا شخصی؛ زندگی با پدر یا مادر بدرفتار یا شریک زندگی نامناسب و غیره.

    Psychologist 750x430 - درمان افسردگی با روانکاوی
    درمان افسردگی با روانکاوی

    از ویژگی های مشترک همه اختلالات افسردگی وجود خلق و خوی غم انگیز یا تحریک پذیر همراه با تغییرات جسمی و شناختی است که به طور قابل توجهی بر توانایی فرد تأثیر می گذارد. افسردگی با احساس عمومی غم، بی ارزشی و ناامیدی، علائم شناختی و عصبی مانند اختلال در تمرکز، تغییرات حافظه، بی اشتهایی و اختلالات خواب نیز همراه است.

    عوامل مختلف موثر در افسردگی: جنسیت زن، سن بالاتر، توانایی های مقابله ای ضعیف، عوارض جسمی، اختلال در سطح عملکرد، کاهش شناخت و سوگ. افسردگی با افزایش خطر مرگ و میر و نتایج درمان ضعیف تر در اختلالات جسمی همراه است

    فرایندهای روانشناختی، اجتماعی و بیولوژیکی بیش از حد، از علل افسردگی است. روان درمانی و دارو درمانی هر دو روش درمانی بیولوژیکی هستند.

    افسردگی بالینی علائم و رفتارهایی برای مدت زمان طولانی (معمولا بیش از شش ماه) دارد:

    •  اشتهای ضعیف یا زیاد
    • نوسانات شدید وزن
    • کمبود انگیزه
    • احساس بی حسی یا بی حالی و یا سنگینی
    • کناره گیری اجتماعی / تعاملات اجتماعی محدود
    • عدم تمایل یا ناتوانی در انجام فعالیت های تولیدی، از دست دادن درس و مدرسه، کار یا رویدادهای خانوادگی
    • احساس ناامیدی و یا درماندگی

    فکر کردن فرد در مورد مرگ یا خودکشی که مایل به پایان دادن به درد است؛ در انواع شدید افسردگی، خطر خودکشی می تواند شدید باشد و اولویت اول ما در درمان این است که اطمینان حاصل کنیم که مراجع ما در امنیت است. این معمولاً در معالجه زمانی است که روانپزشک معالج برای اطمینان از تثبیت خلق و خوی فرد و کاهش خطر رفتارهای خودزنی و آسیب رسان، دارو تجویز می کند.

    روانکاوی نوعی روان درمانی است که مبتنی بر درک فرآیندهای ناخودآگاه ذهنی است که افکار، اعمال و احساسات فرد را تعیین می کند. درمان به شما کمک می کند تا این فرایندهای ناخودآگاه را با شخص و با هرگونه مسائل روانی یا جسمی که آنها تجربه می کنند، شناسایی و کنید. شما و درمانگر می توانید از طریق مشاهده دقیق الگوهای خاص، منشأ یک رفتار یا احساس را ردیابی می کنید.

    مشاوره و روان درمانی 0 1 750x430 - درمان افسردگی با روانکاوی
    درمان افسردگی با روانکاوی

    برای تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    ۰۲۱۲۲۶۳۶۸۵۸ -۰۹۲۱۲۷۷۳۷۲۴

    یک روانکاو با این ایده کار می کند که بشر تا حد زیادی از عواملی که آنها را به سمت رفتار یا احساس خاصی سوق می دهد، بی اطلاع هستند. روانکاو با استفاده از گفتاردرمانی الگوهای فکری، واکنش ها و احساسات را کشف می کند. هنگامی که مطالب ذهنی ناخودآگاه در بحث مطرح شد، شما کنترل بهتری بر احساسات و رفتارهای خود خواهید داشت. در روانکاوی سنتی، شخص هفته ای سه تا پنج بار و به طور متوسط ​​45 دقیقه در هر بار بازدید با روانکاو ملاقات می کند.

    از روانکاوی می توان برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده کرد، از جمله:

    •  افسردگی
    • اضطراب
    • تمایلات وسواسی
    • احساس انزوا
    • تغییرات شدید در خلق و خوی یا عزت نفس
    • مشکلات جنسی
    • ناراحتی در کار، خانه یا زندگی عاشقانه
    • مسائل روابط بین فردی
    • احساس طاقت فرسای ناتوانی
    • مشکل در تمرکز بر کارها یا کارهای روزمره
    • بیش از حد نگران کننده
    • رفتار خود تخریبی، از جمله سوءمصرف مصرف مواد مخدر و الکل
    للتم 750x430 - درمان افسردگی با روانکاوی
    درمان افسردگی با روانکاوی

    حتما بخوانید: زوج درمانی چیست؟

    روش های روانکاوی

    در بیشتر درمان های سنتی روانکاوی، در حالی که درمانگر پشت کاناپه نشسته است، جایی که هر دوی شما نمی توانید تماس چشمی برقرار کنید، شما روی یک کاناپه دراز خواهید کشید. برای رسیدن به یک سطح صمیمی تر از بحث و کشف، درمانگر شما ممکن است از یک یا چند روش زیر در زمینه روانکاوی استفاده کند:

    تداعی آزاد

    شما بدون سانسور جریان افکار و احساسات، آزادانه درباره هر آنچه به ذهن شما می رسد صحبت خواهید کرد. این روش به شما امکان می دهد تا به حالت عاطفی کودکانه تری برگردید، به این ترتیب هم شما و هم تحلیلگر می توانید منبع یک مسئله را شناسایی کرده و یک رابطه درمانی بهتر ایجاد کنید.

    تفسیر

    روانکاو شما ممکن است با اظهارنظر درباره خاطره ای که به اشتراک می گذارید یا تشویق به کاوش بیشتر و اطلاعات دقیق تر، خود را در جلسه شریک کند.

    بی طرفی درمانگر

    در این روش، درمانگر شما بی طرف باقی می ماند تا شما را متمرکز نگه دارد. تحلیلگر شما برای جلوگیری از حواس پرتی شما با واکنش ها یا احساسات، از شرکت در بحث خودداری خواهد کرد.

    انتقال

    اگر رابطه بین شما و تحلیلگر ثابت باشد، ممکن است شروع به انتقال افکار یا احساسات مرتبط با شخص دیگری، اغلب خواهر و برادر، همسر یا شخصیت مهم دیگری، به درمانگر کنید. انتقال به شما و درمانگر اجازه می دهد تا درباره برداشت ها و تفسیرهایی که از افراد دیگر دارید، بحث کنید.

    کار کردن

    این نوع روانکاوی غالباً یک تکنیک ثانویه است. این مورد برای آگاهی از منبع مسئله، سپس آزمایش شما و واکنش شما در برابر آن استفاده می شود. با گذشت زمان، این تکنیک به شما امکان می دهد در زندگی خود تغییراتی ایجاد کنید تا بتوانید واکنش ها و درگیری ها را کنترل کنید.

    bigstock Therapist taking notes on her 61332737 750x430 - درمان افسردگی با روانکاوی
    درمان افسردگی با روانکاوی

    برای تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    ۰۲۱۲۲۶۳۶۸۵۸ -۰۹۲۱۲۷۷۳۷۲۴

     

    مطالب پیشنهادی:

    اختلال شخصیت مرزی

    راهکارهایی برای درمان افسردگی

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.