درمان اضطراب با نوروفیدبک ؛ نوروفیدبک چیست و چه کاربردی دارد؛ عوارض نوروفیدبک

درمان اضطراب با نوروفیدبک

درمان اضطراب با نوروفیدبک| اضطراب می تواند مغز را ربوده و در بعضی مواقع ، تفکر یا عملکرد منطقی را دشوار کند. افکار نخ ریسی باعث می شود که افراد از رفتارها و احساسات کنار بیایند ، بنابراین زمان زیادی را برای مبارزه با مغز می گذرانند.

  • درمان اضطراب با نوروفیدبک

    درمان اختلال اضطراب با نوروفیدبک

    EEG and Anxiety 300x201 - درمان اضطراب با نوروفیدبک ؛ نوروفیدبک چیست و چه کاربردی دارد؛ عوارض نوروفیدبک
    درمان اضطراب با نوروفیدبک

    چه موقع اضطراب نیاز به درمان دارد؟

    استرس یک پاسخ طبیعی در برابر چالش ها یا ناامیدی هایی است که همه تجربه می کنند. برخی از افراد به دلیل تمایلات خود یا مسائلی که با آنها سروکار دارند، بهتر از دیگران رفتار می کنند. با این حال، اضطراب در عملکرد روزمره افراد اختلال می کند زیرا افکار، احساسات یا علائم رفتاری متناسب با نگرانی، مسئله واقعی یا تصور شده نیست. اضطراب می تواند مغز را ربوده و در بعضی مواقع، تفکر یا عملکرد منطقی را دشوار کند. افکار نخ نما باعث می شود که افراد با رفتارها و احساسات کنار بیایند، بنابراین زمان زیادی را برای مبارزه با مغز می گذرانند.

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی در زمینه اضطراب
    و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858- 09212773724

    چه علائمی منجر به تشخیص اضطراب می شود؟

    علائم اختلال اضطراب در کودکان و نوجوانان متفاوت از بزرگسالان است. کودکان غالباً اضطراب و نگرانی خود را از نظر رفتاری نشان می دهند. علائم اضطراب می تواند از علائم جسمی (اضطراب دردهای معده، سردردهای اضطرابی، حالت تهوع، استفراغ، کهیر اضطراب و غیره) تا نگرانی درونی (صحبت منفی، اجتناب اجتماعی و…) تا رفتارهای (خشم، تحریک پذیری خلقی) باشد. هیچ دو نفری به یک روش اضطراب را نشان نمی دهند.

    اگرچه همه احساس استرس دارند و عصبی می شوند، افراد مبتلا به این مسئله بالینی بدون توجه به آنچه اتفاق می افتد همان سطح اضطراب را حفظ می کنند. علائم نباید نادیده گرفته شود و هرچه زودتر باید به آنها توجه شود.

    اختلال اضطراب چیست؟

    اختلال اضطراب یک مسئله بهداشت روانی شایع است که وقتی کودکان یا بزرگسالان احساس اضطراب، نگرانی و ترس را تجربه می کنند که با وضعیت موجود برابر نیستند. طبق تحقیقات، میانگین سن شروع اختلال اضطراب در حال حاضر شش سالگی است. بنابراین هم کودکان و هم بزرگسالان می توانند اضطراب بالینی را تجربه کنند. اضطراب همیشه لازم نیست که در پاسخ به یک وضعیت باشد و می تواند از منابع ذاتی، جهش ژنتیکی و وراثت پذیری، کمبود مواد مغذی، بیماریهای عفونی و قرار گرفتن در معرض محیط ایجاد شود. علاوه بر این، اضطراب اغلب همراه با سایر تشخیص ها است. به عنوان مثال ADHD و اضطراب اغلب با هم تشخیص داده می شوند.

    لطفا بخوانید: روانشناس بالینی
    unnamed 2 201x300 - درمان اضطراب با نوروفیدبک ؛ نوروفیدبک چیست و چه کاربردی دارد؛ عوارض نوروفیدبک
    درمان اضطراب با نوروفیدبک

    انواع اختلالات اضطراب چیست؟

    اضطراب با رفتارهای متفاوتی وجود دارد و همچنین می تواند در هفت سندرم بالینی مجزا طبقه بندی شود. در حالی که اختلال وسواس-اجباری (OCD) اکنون یک مقوله جداگانه است، هنوز هم یک مشکل اضطراب محسوب می شود.

    • اختلال اضطراب عمومی (GAD)
    • اختلال استرس پس از ضربه (PTSD)
    • هراس اجتماعی یا اختلال اضطراب اجتماعی
    • اختلال وحشت
    • فوبیای خاص
    • اختلال فشار اجباری آگورافوبیا (OCD)

    درمان اختلالات اضطراب

    رایج ترین درمان اضطراب روان درمانی است. روان درمانی به طور خاص درمان شناختی رفتاری (CBT)، از طریق تحقیقات نشان داده شده است که در رفع علائم مرتبط با اضطراب بسیار مؤثر است.

    متخصصان CBT معتقدند که درک افراد از یک وضعیت از نزدیک با واکنش آنها ارتباط برقرار می کند و از طریق این سوء برداشت ها برای کمک به آنها کار می کنند. کمک به کودکان و نوجوانان برای رسیدگی به درک نادرست خود و تفکر منفی می تواند تأثیر اضطراب را کاهش دهد ، همچنین به آنها ابزاری مادام العمر برای مدیریت استرس می دهد.

    روان درمانی یک ابزار مؤثر نه تنها برای کودک یا فردی است که دچار اضطراب می شود بلکه برای والدین یا همسر پشتیبانی کننده از آنها نیز استفاده می شود. والدین از آموزش بهره مند می شوند که به آنها می آموزد رفتارها و احساسات اضطراب آور کودک یا نوجوان خود را مدیریت کنند. علاوه بر این، آنها همچنین از داشتن شخصی برای حمایت از استرس خود بهره مند می شوند ، زیرا برای پدر و مادر داشتن یک کودک یا نوجوان مضطرب آسان نیست. هنگامی که کسی مضطرب است، ممکن است برای دیگران تحریک پذیر و غیرمنطقی باشد و فشار روانی احساسی مانند “راه رفتن بر روی پوسته های تخم مرغ”  برای والدین و خانواده است. روان درکاوی می تواند به افراد کمک کند تا مکانیسم های مناسب برای کنترل اضطراب و نحوه زندگی با شخصی که دچار اضطراب است را بیاموزند.

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی در زمینه اضطراب
    و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858- 09212773724

    BrainroomGlowBackground2 300x211 - درمان اضطراب با نوروفیدبک ؛ نوروفیدبک چیست و چه کاربردی دارد؛ عوارض نوروفیدبک
    درمان اضطراب با نوروفیدبک

    سایر درمانهای طبیعی اضطراب عبارتند از:

    • نوروفیدبک درمانی
    • بیوفیدبک درمانی
    • BRT / PEMF
    • هیپنوتیزم
    • درمان جسمی
    • مراقبه
    • بازی و اکسپرس هنر درمانی
    • EFT / بهره برداری
    لطفا بخوانید: علائم افسردگی

    نوروفیدبک چگونه به اضطراب کمک می کند؟

    نوروفیدبک آموزش مغز برای تنظیم خود است. هنگامی که سیستم عصبی مرکزی (CNS) بی نظم می شود، علائم یا رفتارهای مختلفی از قبیل اضطراب، افسردگی، مشکلات حافظه، مشکلات تمرکز می تواند ظاهر شود. با نوروفیدبک، شما یاد می گیرید ذهن خود را تنظیم کنید و علائم اضطراب را کاهش دهید.

    نوروفیدبک در سطح ناخودآگاه کار می کند، یعنی کنترل 90 تا 95٪ زمان. از طریق یک فرآیند اندازه گیری و تقویت، فرد یاد می گیرد فعالیت امواج مغزی خود را تنظیم کند. به سادگی ، فرد برای تغییر امواج مغزی در سطح ناخودآگاه از طریق استفاده از رایانه تقویت می شود. این خود تنظیم ، سیستم عصبی را آرام می کند ، علائم را کاهش یا از بین می برد. تقریباً هر مغزی ، صرف نظر از سطح عملکرد (یا اختلال عملکرد) ، می تواند آموزش داده شود تا عملکرد بهتری داشته باشد. تحقیقات نشان داده است که اثرات طولانی مدت نوروفیدبک با گذشت زمان پایدار است.

    unnamed 1 1 300x178 - درمان اضطراب با نوروفیدبک ؛ نوروفیدبک چیست و چه کاربردی دارد؛ عوارض نوروفیدبک
    درمان اضطراب با نوروفیدبک

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی در زمینه اضطراب
    و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858- 09212773724

    پروتکل نوروفیدبک اضطراب چیست؟

    اولین قدم در نوروفیدبک، نقشه QEEG است. دریافت QEEG یک فرآیند غیر تهاجمی و بدون درد است که شامل یک درپوش قرار داده شده بر روی سر شماست، که دارای سنسورهایی است که فعالیت الکتریکی مغز را ثبت می کند. پس از یک نقشه مغزی QEEG ، که فرآیندی است که فعالیت EEG در آن ثبت شده و از نظر آماری برای دیدن الگوهای امواج مغزی تجزیه و تحلیل می شود ، یک پزشک می تواند اطلاعات تشخیصی را هم ببیند و یک پروتکل را طراحی کند. از نظر خیلی ساده ، یک EEG یک تحلیل کامپیوتری از داده های EEG است. این یک روش تصویری برای دیدن عملکرد مغز از نظر امواج مغزی است.

    پس از ایجاد یک پروتکل سفارشی برای پرداختن به نگرانی فرزندتان یا اضطراب شخصی شما، جلسات نوروفیدبک شروع می شود. همانطور که قبلاً ذکر شد، از طریق استفاده از رایانه می توان فعالیت خود را برای تغییر فعالیت امواج مغزی از یک الگوی منظم تنظیم شده به الگوی سالم تر تقویت کرد. رایانه فعالیت امواج مغزی را اندازه گیری می کند و سپس مغز را با محرک های بینایی و شنوایی تقویت می کند.

    این روند بسیار دلپذیر است و از آنجا که مغز میل این تقویت ساده را دارد، به طور معمول در طی چند ثانیه از شروع جلسه تغییر می کند. از طریق این فرآیند تقویت، مغز شروع به تنظیم می کند و شما می توانید علائم را کاهش دهید.

    بیشتر افراد در هفته دو جلسه نیاز دارند و تعداد جلسات نوروفیدبک بسته به شخص و موضوع خاص متفاوت است. در حالی که برخی از افراد بعد از جلسه اول متوجه کاهش علائم می شوند اما اکثر آنها با گذشت زمان کاهش تدریجی علائم را تجربه می کنند. نوروفیدبک CNS را آرام می کند تا کودک، نوجوان یا فرد مبتلا به اضطراب بتوانند یاد بگیرند که استرس را به روش های سالم مدیریت کنند.

    تحقیقات گسترده ای وجود دارد که اثربخشی نوروفیدبک را برای افرادی که اضطراب را تجربه می کنند نشان می دهد. در حدود 45 سال، نوروفیدبک با حداقل تهاجم و عوارض جانبی اثربخش بوده است. همراه با روان درمانی، این درمانها به عدم کنترل CNS و احساسات، تفکر منفی و رفتارها برای ایجاد تغییر پایدار پرداخته اند.

    اگر به دنبال این هستید که از اضطراب خود یا فرزندتان به روشی مؤثر و مبتنی بر تحقیق که هماهنگ است، حمایت کنید، پس از آن نوروفیدبک را در نظر بگیرید.

    NFBforAnxiety 300x239 - درمان اضطراب با نوروفیدبک ؛ نوروفیدبک چیست و چه کاربردی دارد؛ عوارض نوروفیدبک
    درمان اضطراب با نوروفیدبک

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روان پزشکی در زمینه اضطراب
    و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858- 09212773724

    مطالب پیشنهادی:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.