خودارضایی در زنان آیا عوارض دارد؟ (درمان چطور؟ )

  • خودارضایی در زنان

    خودارضایی در زنان

    خودارضایی در زنان

    خودارضایی یک عمل خود- تحریکی ناحیه یا اندام تناسلی برای رسیدن به ارضای جنسی است.

    این یک رفتار در میان مردان و زنان بسیار معمول است و بخشی بسیار عادی در روند رشد فرزندان از هر دو جنس است.

    آیا خودارضایی برای سلامتی ضرر دارد؟

    اکثریت کودکان بین سن دو تا شش سالگی با اندام تناسلی خود بازی می کنند. از چشم یک فرد بالغ، دیدن منظره ی اینکه یک کودک نابالغ با اندام تناسلی خود بازی می کند، ممکن است او را ناراحت و نگران کند، چرا که او از فیلتر های بلوغ به این مسئله نگاه می کند.

    با این حال، این عمل یک بخش بسیار طبیعی برای رشد هر کودک است، زیرا این یک فرایند خودآزمایی هسته های وجودی است بخشی از کشف کردن این است که  چگونه هر قسمت از بدن آنها به لمس واکنش می دهد، و اینکه چگونه لمس برخی از قسمت ها بیشتر از دیگر بخش ها لذت بخش هستند. یک کودک بی گناه که اندام تناسلی خود را مالش می دهد، به شکل بی خطری فقط احساس لذت لمس آن را ناحیه را تجربه می کند،  و هیچ چیز “اشتباه” یا “بدی” در مورد آن وجود ندارد. این “فیلتر های بالغانه” توسط بزرگسالان به کودکان معرفی می شود و اغلب کودک را سردردگم و نگران می کند.

    08 1 300x169 - خودارضایی در زنان آیا عوارض دارد؟ (درمان چطور؟ )
    خودارضایی در زنان

    جهت استفاده ار خدمات روانشناسی و روانپزشکی مرکز مشاوره بوجیکا در زمینه کودک، خانواده، زوج درمانی و سایر اختلالات روانشناسی و تعیین نوبت رزرو از متخصصین مرکز می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید.

    09212773724-02126636858

    هنگامی که بچه ای بخش های بدن خود را کشف می کند، بزرگسالان به شکلی که در زمان کودکی از والدین و بزرگسالان اطراف خود واکنش دیده اند، نسبت به این رفتار بچه های خود واکنش نشان می دهند.  بنابراین والدین آن احساس شرم و گناه را با خود تا بزرگسالی حمل می کنند و شانسی ندارند که با جنسیت خود کنار بیایند.

    خود این عمل را نمی توان به سادگی به عملی “خوب” یا ” بد ” تعبیر کرد. هرچند در برخی موارد، باور های مذبی ممکن است برچسب “بد” را به این عمل، حتی در کودکان بزند.

    عمل ضروری در چنین قصه ای این است که یک فرد بزرگسال بدون اینکه در کودک احساس شرم به وجود آورد که باعث می شود کودک با بدن خودش راحت نباشد، به آرامی به او بخش تاریک و زیانبار عملش را به او آموزش دهد. البته اگر بچه ای این کار را جلوی پدر و مادرش انجام دهد.

    رشد جنسی، همانند رشد فیزیکی و جسمی، رشد روحی و روانی یادگیری و رشد زبانی و مهارت های ارتباطی،  بخش بسیار مهمی از رشد نرمال و عادی یک کودک است.

    07 1 1024x640 - خودارضایی در زنان آیا عوارض دارد؟ (درمان چطور؟ )
    خودارضایی در زنان

    با این وجود، چیزی که باید به آن توجه داشت این است که، هرچند هیچ چیز بدی در مورد خودارضایی وجود ندارد، اما همچنین بهتر است از خودارضایی دوری و اجتناب کنید. برخی مردم به طور طبیعی سطح تمایلات جنسی پایینی دارند یا ممکن است به واسطه ی باور های مذهبی، به شدت از خودارضایی اجتناب کنند. در این امر هیچ درست و غلطی وجود ندارد، شما می توانید هر باوری را که دارید دنبال کرده و بر اساس آن عمل کنید و باورتان محترم است.

    آیا خودارضایی برای زنان بد است؟

    زنان در هند، از نظر فرهنگی، معمولا یا هرگز تمایل جنسی ذاتی خودشان رارا شناسایی نمی کنند و یا به راحتی بر میل جنسی خود غلبه می کنند. در اینجا اما،  احساس تجربه ی  لذت برای یک زن  معمولا با بار خجالت و گناه همراه است. در این جا به لحاظ فرهنگی حتی به زنانی که با جنسیت خود راحت هستند، برچسب ” هرزگی” زده می شود.

    برای درک عمیق تر این مشکل باید بگوییم، حتی تا امروز، بسیاری از زنان در کشور با جنس مخالف و بدنشان راحت نیستند. هنگامی که به رابطه صمیمانه با همسر می رسد، آنها رفتارهای جنسی ای که دوست دارند یا ندارند را نمی شناسند. بسیاری از زنان حتی از بخش خاصی از بدنشان آگاه نیستند، مثلا بخشی به نام کلیتوریس. در حقیقت، اغلب مردم فکر می کنند لذت جنسی برای زنان فقط از راه دخول است که اتفاق می افتد. اما باید دانست که آناتومی و شکل لذت بردن جنسی در زنان با مردان متفاوت است.

    برای آشنایی بیشتر با با مقوله ی شکل لذت جنسی زنان، این مقاله را بخوانید.

    کولیتوریس یک اندام کوچک و حساس از بافت های نعوظی در سیستم تناسلی زنان است. کولیتوریس حاوی هزاران شاخه ی عصبی است که آن را به یکی از حساس ترین بخش های بدن تبدیل می کند. خودارضایی با تحریک کولیتوریس، حس لذت جنسی را در فرد به وجود می آورد.

    خودارضایی در واقع می تواند به زنان کمک کند تا بدن خود را بهتر درک کنند و می تواند بدون هیچ گونه شرم و گناه انجام شود. در حقیقت، هرچه باشد، خودارضایی می تواند به افزایش تجربه جنسی زن با همسرش کمک کند.

    11 2 300x162 - خودارضایی در زنان آیا عوارض دارد؟ (درمان چطور؟ )
    خودارضایی در زنان

    واقعیت آن است که از طریق کشف جنسیتتان به عنوان یک زن و ابراز و تجربه ی آن با لذت، می توانید به پتانسیل های زیادی از بهبود، حس رضایتمندی و حال خوب دست یابید. اما برای هر چیزی حدود وجود دارد.

    آیا خودارضایی در زنان رایج است؟

    متخصصان جنسی (سکسولوژیست ها) و همچنین محققان معتقدند خودارضایی یک فرایند کاملا طبیعی برای انسان است و رفتار جنسی سالمی است. از آنجاییکه خودارضایی یک رفتار جنسی شدیدا خصوصی است که هیچ کس حتی با نزدیکترین دوستان از آن صحبت نمی کند، شهرت بدی پیدا کرده است.

    جهت استفاده ار خدمات روانشناسی و روانپزشکی مرکز مشاوره بوجیکا در زمینه کودک، خانواده، زوج درمانی و سایر اختلالات روانشناسی و تعیین نوبت رزرو از متخصصین مرکز می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید.

    09212773724-02126636858

    مضرات خودارضایی در زنان

    نه. از نظر یک متخصص امور جنسی، خودارضایی هرگز برای شما مضر نیست. برخی از مردم فکر می کنند که خودارضایی به خاطر باور های اخلاقی ” بد ” است، هرچند این باور یک انتخاب اخلاقی شخصی است.

    آیا خود ارضایی روزانه برای زنان ضرر دارد؟

    بستگی به سن و میزان تحریک جنسی، در حالی که برای دیگران می تواند “بیش از حد” تلقی شود، خودارضایی روزانه برای برخی از زنان می تواند نرمال و عادی باشد. تا آنجاییکه خودارضایی سطح نرمال انرژیتان را تحت تاثیر قرار ندهد و در فعالیت های روزانه تان تداخلی نکند، خودارضایی روزانه مشکلی خاصی ندارد . هرچند برخی متخصصان امور جنسی خودارضایی روزانه را بیش از حد از مجاز می دانند. بهتر است بدایند خودارضایی روزانه در هر صورت می تواند منجر به ضعف، خستگی، زود انزالی و حتی تداخل در رابطه ی حنسی با همسر، در حال حاضر یا در آینده شود.

    خودارضایی بیش از حد همچنین می تواند منجر به توقعات غیر واقعی از رابطه ی جنسی با همسر شود و در طولانی مدت میزان لذت بردن از رابطه ی سالم جنسی را بسیار کاهش دهد.

    از طرف دیگر، ارضا نشدن های گاه گاهی در رابطه ی جنسی با همسر می تواند موجب افزایش سطح استرس شود و در کل به میزان مغضلت سلامت روحی و ذهنی، خستگی و ناخوشحالی بیفزاید

    عوارض خودارضایی در زنان

    آیا خودارضایی برای زنان خطرناک است؟

    حتی چیزهای خوب اگر زیاد از حد انام شوند می توانند آسیب زا باشند. اگر حس می کنید بیش از حد خودارضایی می کنید، این عمل می توند موجب موارد زیر شود:

    • سفتی و التهاب شدید آلت تناسلی ناشی از اصطکاک بیش از حد
    • زندگی کردن در فنتزی و خیال، به جای روبه رو شدن واقعیت های عمل جنسی
    • عدم ارتباط حسی با همسر
    • چنانچه هر روز یک جور خودارضایی کنید، بدن خود را عادت می دهید تا تنها از یک طریق محدود به ارضای جنسی برسد

    درمان خودارضایی بیش از حد

    اگر احساس می کنید که بیش از حد خودارضایی می کنید و این عادت زندگی روزمره شما را مختل کرده، بلافاصله با پزشک عمومی تماس بگیرید که ممکن است به نوبه خود شما را به یک روانپزشک یا مشاور ارجاع دهد. یک روانپزشک یا مشاور، به شما کمک می کند که انرژی خود را به روش مولد تر تنظیم و هدایت کنید و به تدریج از خودارضایی تهاجمی دور شوید.

    برخی مواقع نیز ممکن است روانپزشک بر اساس علائم و وضعیت های سلامت شما، داروهایی را برایتان تجویز کند.

    مرکز مشاوره جنسی بوجیکا با کادری مجرب از پزشکان متخصص و حرفه ای، اماده ی ارائه ی خدمات مشاوره و روانپزشکی در زمینه ی درمان خودارضایی به مراجعین محترم می باشد. شما هم اکنون می توانید از طریق صفحه ی تماس با ما، با ما ارتباط برقرار کنید.

    منبع مقاله

    خودارضایی در مردان

    کلینیک روانشناسی

    افزایش میل جنسی زنان چگونه امکان پذیر است؟

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.