تست شخصیت MMPI چیست ؟؟ تست رایگان شخصیت ؛ مرکز مشاوره بوجیکا

  •  

     

    personality quizzes header 300x190 - تست شخصیت MMPI چیست ؟؟ تست رایگان شخصیت ؛ مرکز مشاوره بوجیکا

    چقد با تست شخصیت MMPI آشنایی دارید؟

    تست شخصیت MMPI را می‌توان یکی از مهمترین و معتبرترین پرسشنامه‌های شخصیت دانست که لازم است نتایج آن توسط متخصص روانسنجی تفسیر و تعبیر شود. این تست در مراکز درمانی و کلینیک‌های روانشناسی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از نتایج به دست آمده از این پرسشنامه برای فرد نیمرخ روانی تهیه شده که متخصص روانشناسی و روانسنجی از روی آن سلامت روانی یا ویژگی‌های شخصیتی فرد را تشخیص می‌دهد.

    برخی از کاربردهای تست MMPI:

    – در امور قضایی و اصلاح تبهکاران
    – ارزیابی بیماریهای همچون بیماری استرس پس از ضربه (PTSD)، افسردگی بالینی و اسکیزوفرنی
    – یافتن کاندیدهای مناسب جهت موقعیتهای اجتماعی که با سلامت جامعه در ارتباطند. مانند کارکنان انرژی هسته ای، افسران پلیس، خلبانان هواپیما و سایر موارد…
    –  ارزیابی بیماران روانی و انتخاب رویکرد درمانی مناسب
    – مراکز مشاوره دانشگاهها
    – ازدواج و مشاوره خانواده
    – سازمانهای استخدامی

     

    personality 300x150 - تست شخصیت MMPI چیست ؟؟ تست رایگان شخصیت ؛ مرکز مشاوره بوجیکا

    هدف از اجرای تست شخصیت MMPI

    این تست نقش مهمی در تعیین مشکلات اجتماعی، شخصی و رفتاری در بیماران روانی دارد و اطلاعات با ارزشی در جهت تشخیص و درمان بیماران در اختیار روانپزشک می‌گذارد ولی به دنبال کشف بیماری روانی نمی‌باشد.
    هدف از اجرای این تست شناخت ابعاد شخصیت آزمون دهنده بوده و ویژگی‌های شخصیتی فرد را مشخص می‌کند. کاربرد تست در موارد استخدام مشاغل خاص و مهم، ازدواج و مسائل خانوادگی و همچنین شناسایی اختلالات رفتاری و روانی می‌باشد و حتما باید توسط متخصصین روانسنجی و یا روانشناسی تفسیر گردد.

    نمره گذاری آزمون MMPI

    نمره گذاری این پرسشنامه در دو دسته از مقیاسها صورت می‌گیرد. یک دسته مقیاسهای روانی را شامل می‌شود که قبل از تفسیر و نمره گذاری مقیاسهای بالینی نمره گذاری و تفسیر می‌شود. مقیاسهای روانی شامل مواردی است که احتمال اینکه فرد به برخی از سوالات دروغ گفته باشد، یا جنبه‌های دفاعی به خود گرفته باشد را مشخص می‌کند. همچنین با استفاده از برخی میزانهای این مقیاس می‌توان تعیین کرد که آیا فرد در طول پاسخدهی به آزمون تلاش داشته خود را بهتر و خوبتر جلوه دهد یا بدتر. بر همین اساس نمرات آزمودنی در مقیاس بالینی نیز مورد تعبیر و تفسیر قرار می‌گیرند. مقیاسهای بالینی به خصوصیات شخصیتی فرد در ابعاد مختلف می‌پردازد.

    تفسیر آزمون MMPI

    برای تفسیر کامل آزمون MMPI وجود تجربه عملی با افراد و بیماران و اجرای آزمون ضروریست. معمولا با رسم پروفایل نمرات آزمودنی در مقیاسهای بالینی و روانی به ترتیب بالاترین نمرات فرد در مقیاسهای بالینی، تعیین و کدبندی لازم انجام می‌شود. چندین ترکیب مختلف از کد بندی ها در تفسیر ازمون ارائه شده است ولی مسلم است که تفسیر نهائی تنها با استناد به این رمزها و کدبندی‌ها انجام نمی‌شود و کلیه نمرات فرد در مقیاسهای بالینی و روانی و شیوه پاسخدهی به آزمون مدنظر قرار می‌گیرد.
    جهت تست شخصیت شناسی ( MMPI ) و سنجش میزان شخصیت خود می توانید از مرکز تخصصی بوجیکا و متخصصان این مرکز بهره ببرید. 

     

    IMG 20171212 103427 300x300 - تست شخصیت MMPI چیست ؟؟ تست رایگان شخصیت ؛ مرکز مشاوره بوجیکا

    مرکز تحقیقات پزشکان و روانشناسان بوجیکا

     

    جهت تعین وقت اینجا کلیک کنید

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.