ترس از پایان رابطه و 10 دلیل آن

ترس از پایان رابطه

جدایی از ماندن در رابطه پر رنج بهتر است. مثلا اگر آینده ای با او نمی بینید، حرکت صحیحی برای ادامه رابطه با یک شخص نیست. بسیاری از ما در کنار شخصی بوده ایم که برای ما مناسب نبود، اما به هر دلیلی، در کنار او ماندیم. رابطه ای که ممکن است آینده نداشته باشد، لزوما اشتباه نیست.

  • ترس از پایان رابطه

    10دلیل که شما ترس از پایان رابطه دارید

    592c0c634ba23b72844753866015fdee - ترس از پایان رابطه و 10 دلیل آن
    ترس از پایان رابطه

     

    اخیراً، یکی از دوستانم به من در مورد ترس از پایان رابطه خودش چنین گفت که او نمی تواند آینده طولانی مدت را با مردی که جدیدا ملاقات کرده است را ببیند. اما آن شخص در بحث های شدید، شخصیتی آرام است.

    و سوال اینجاست: اگر آینده ای با او نمی بینید، آیا حرکت صحیحی برای ادامه رابطه با یک شخص است؟ بسیاری از ما در کنار شخصی بوده ایم که برای ما مناسب نبود، اما به هر دلیلی، در کنار او ماندیم و ترس از پایان رابطه داشتیم. ماندن در رابطه ای که ممکن است آینده نداشته باشد لزوماً چیز بدی نیست، با این وجود در نظر گرفتن همه حقایق مهم است تا بتوانید آگاهانه تصمیم بگیرید.

    در اینجا ده دلیل وجود دارد که به ما نشان دهد که چرا ترس از پایان رابطه داریم:

     

    1. احساس می کنید به هم خیلی نزدیک هستید

    • شما مدت زیادی با شریک عاطفی خود بوده اید که خواه متوجه شوید یا نه، احساس گیر افتادن میکنید.
    • شما دوستان یکسانی دارید، با خانواده او نزدیک هستید و در یک خیابان زندگی می کنید.
    • شاید شما حتی با هم زندگی کنید.
    • زندگی شما آنقدر بهم گره خورده است که مطمئن نیستید چگونه بیرون بروید.
    • در واقع، شما حتی مطمئن نیستید که می توانید بیرون بروید.

    اما مهم نیست که چقدر با یک شخص ارتباط نزدیک داشته باشید. همیشه گزینه هایی برای شما وجود دارد. هرچه این جدایی را به تعویق بیندازید، سخت تر خواهد بود. اما همیشه راهی وجود دارد برای مقابله با ترس از پایان رابطه.

     

     

    2. از چیزی احساس خستگی می کنید، اما نمی توانید مشخص کنید که چیست

    شما در بیشتر مواقع از رابطه فعلی خود خوشحال هستید و هیچ نشانه ی واضحی درباره شخص مهم دیگر وجود ندارد. دوستان شما در مورد دوست پسر یا دوست دختر شما نظر بدی ندارند و به نظر می رسد پدر و مادر شما او را دوست دارند. بنابراین، مشکل چیست؟

    صرف اینکه دلیل مشخصی برای جدا شدن از شخصی وجود ندارد، به این معنی نیست که نباید از او جدا شوید. در واقع احساس خستگی نسبت به شخصی حتی اگر کاملاً نمی دانید چیست، پرچم قرمز است. به خود اعتماد کنید. شما فردی باهوش و عاقل هستید. ترس از پایان رابطه بی معنی است.

    5f29e3a7220000291438819b - ترس از پایان رابطه و 10 دلیل آن
    ترس از پایان رابطه

    3. شما با هم بزرگ شده اید، و جزئی از هویت یکدیگر شده اید

    روابط طولانی مدت، به ویژه هنگامی که از سنین جوانی آغاز می شود، می تواند پیچیده باشد.

    اگر می ترسید آن رابطه را قطع کنید زیرا نمیتوانید بدون دوست پسر یا دوست دختر بمانید  و احساس می کنید مشکلی در روابط شما وجود دارد، وقت آن است که نگاهی سخت و خوب به آینه بیندازید و به فکر درمان باشید.

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز با شماره های زیر تماس بگیرید

    ۰۲۱۲۲۶۳۶۸۵۸ –  ۰۲۱۲۲۶۲۲۰۰۶

    4- از مجرد بودن می ترسید

    مجرد بودن می تواند وحشتناک باشد، به خصوص اگر عادت داشته باشید با کسی باشید. اما “مجردی” هر چقدر دلهره آور به نظر برسد، گام برای دستیابی به استقلال لازم است.

    همانطور که به نظر می رسد سخت باشد، در نهایت منجر به روابط قوی تر در آینده خواهد شد. در عین حال یک فرد با اعتماد به نفس، قوی، مستقل، برای روابط آینده میشوید. اندکی وقت اختصاص به خود داده و یا خود را معالجه کنید. با دوستان، خانواده، حیوانات خانگی و مهمتر از همه با خودتان وقت بگذارید.

     

     

    5- شما برای جلوگیری از آسیب روحی به خود، در انتظار شخص بهتری میمانید

    شما برای جلوگیری از شکسته شدن قلب خود، با تعدادی از اشخاص قرار گذاشته اید. و قبل از اینکه ماشه رابطه فعلی خود را بکشید، می خواهید شخص دیگری را پیدا کنید. چرا قبل از اینکه از پارتنر فعلی خود جدا شوید میخواهید برای خود درد ایجاد کنید؟ این طرز تفکر ایراداتی دارد و در نهایت این کار به شما آسیب می رساند. شما به جای یک مشکل فقط با یک پریشانی عاطفی ناشی از چند جدایی روبرو خواهید شد.

    عزاداری برای تمام شدن یک رابطه، کاملا درست و به جا است و در آخر از شما فرد قوی تری میسازد. اگر به خود اجازه ندهید که به درستی غم و اندوه و عزاداری داشته باشید، یک فرصت شگفت انگیز برای رشد را به عنوان یک فرد کامل، از دست می دهید.

    بعلاوه، اگر شخصی در حین معاشرت با شما مشکلی با خواستگار مخفیانه تان ندارد، احتمالاً باید انگیزه های او را زیر سوال ببرید.

     

    لطفا بخوانید: 9 نشانه ی عشق اشتباهی

    6. می ترسید که هرگز شخص بهتری پیدا نکنید

    طبیعی است که سوال کنید آیا فرد بهتری پیدا خواهید کرد یا نه، به خصوص اگر آن شخص هنوز حضور نداشته باشد. اما حقیقت این است که، اگر فقط با یک شخص می مانید زیرا می ترسید کسی را بهتر پیدا نکنید، به شما میگویم که شخص بهتری خواهید یافت.

    بیایید صادق باشیم: شما می توانید کارهای خیلی بهتر از ماندن در یک رابطه  انجام دهید . شما توسط میلیون ها نفر مختلف احاطه شده اید که هنوز ملاقات نکرده اید. اگر شما برای ملاقات با افراد جدید آزاد هستید، مجموعه ای کاملا جدید از درها به روی شما باز می شود.

    7. گذراندن با کسی که آینده ای با او نمی بینید اتلاف وقت است.

    وقت گرانبها است ، پس آن را هدر ندهید. در عوض ، وقت خود را برای بهتر کردن خود سپری کنید تا وقتی شخص مناسبی را پیدا کردید، تا بهترین نسخه از خود باشید.

    shutterstock 370477784 - ترس از پایان رابطه و 10 دلیل آن
    ترس از پایان رابطه

     

     

    8. شما انرژی زیادی را صرف دفاع از خود در برابر میل به جدایی می کنید

    خستگی و ضعف ناشی از جنگیدن با خود، ترس شمارا از جدایی بیشتر میکند. من به شما قول میدهم تحمل و تسکین درد و رنج ناشی از تنها بودن بسیار آسانتر از رنج رابطه بد است

    9. لحظه جدایی برایتان دردناک است

    به دلیل خاطرات بد گذشته و رابطه های ناموفق، ترس از جدایی بر شما غلبه کرده و در خود قدرتی برای جدایی و درد ناشی از آن نمیبینید

     

    10. ترس از بیان اتمام رابطه دارید

    ترس از مطرح کردن اتمام رابطه و درخواست جدایی از دوست پسر یا دوست دخترتان و اینکه چه عکس العملی از او ببینید یا به بحث و دعوا و فشارهای روانی منجر شود، میتواند شما را ازینکار باز دارد.

     

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز با شماره های زیر تماس بگیرید

    ۰۲۱۲۲۶۳۶۸۵۸ –  ۰۲۱۲۲۶۲۲۰۰۶

    بیشتر بخوانید:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.