ترس از صمیمیت چطور خود را نشان میدهد؟

ترس از صمیمیت در روابط

تا حالا شده بخوای به لحاظ عاطفی به کسی نزدیک شی اما از یه چیزایی بترسی. مثلا ترس از اینکه ترکت کنه، یا اینکه تو روابطتون به مشکل بخورید یا افکار منفی دیگه که باعث شه از این رابطه فاصله بگیری. پس بیا تا با هم نشانه هایی از ترس از صمیمیت رو بخونیم

  • نشانه های ترس از صمیمیت

     

    ترس از صمیمیت چیست؟

    ترس از صمیمیت در روابط اغلب ناخودآگاه است و بر توانایی فرد در ایجاد یا حفظ روابط نزدیک تأثیر می گذارد. آنها عمداً عشق دیگری را رد نمی کنند. در عوض ، ممکن است آنها قبل از ایجاد صمیمیت، رفتاری داشته باشند که باعث ایجاد استرس در یک رابطه شود.  این امر نه تنها بر روابط عاشقانه بلکه بر روابط دوستی و خانوادگی نیز تأثیر می گذارد.

    برای تعیین وقت از رواندرمانگران در حیطه ی مشاوره فردی با شماره های زیر تماس بگیرید.

    ۰۲۱۲۲۶۳۶۸۵۸ –  ۰۲۱۲۲۶۲۲۰۰۶

    بیشتر بخوانید: 7 علامت کمک از رواندرمانگر

    این ترس به دلایل زیادی ایجاد می شود. اما برای بسیاری از افراد ، این ممکن است ناشی از تجربه کودکی آنها در ارتباط با والدین باشد. نوزادان برای بیان نیازهای خود گریه می کنند و برخی از والدین ممکن است بی احساس پاسخ دهند یا ممکن است هیچ پاسخی ندهند. این اولین دلبستگی اجتماعی است که نوزادان دارند و به الگویی تبدیل می شود که از آن می آموزند. با گذشت سالها ، این دلبستگی اولیه به روشی که ما روابط را درک می کنیم و بر نحوه رفتار ما در روابط با بزرگسالان در آینده تأثیر می گذارد.

    ترس از صمیمیت در روابط همچنین می تواند به دلیل آسیب های دوران کودکی مانند از دست دادن والدین یا سوء استفاده باشد. این امر باعث می شود فرد در اعتماد به دیگران مشکل داشته باشد. همچنین می تواند به دلیل یک اختلال شخصیت ماننداختلال شخصیت اجتنابی یا اختلال شخصیت اسکیزوئید باشد . افراد مبتلا به اختلالات شخصیتی الگوهای تفکر و رفتاری متفاوت از انتظارات جامعه دارند که این امر ایجاد روابط نزدیک را برای آنها دشوار می کند.

    0000000000 - ترس از صمیمیت چطور خود را نشان میدهد؟
    ترس از صمیمیت در روابط

    نشانه های ترس از صمیمیت

    چندین مورد می تواند نشان دهد که شما یا شخصی که می شناسید ممکن است از صمیمیت ترس داشته باشید. در اینجا چند نشانه وجود دارد که باید مراقب آنها باشید:

    خراب کردن روابط

    شخصی که از صمیمیت ترس دارد ممکن است روابط خود را با دیگران خراب کند. برخی ممکن است از حفظ روابط خودداری کنند ، از درگیری عقب نشینی کنند یا از لحاظ عاطفی به شخص مقابل نزدیک شوند. دیگران ممکن است به شدت نسبت به موقعیت هایی مانند کنترل کردن یا انتقاد بیش از حد ، استفاده از احساس گناه در مقابل همسر خود برای ابراز صدمه ، یا چسبندگی واکنش نشان دهند.

    روابط کوتاه مدت

    کسی که ترس از صمیمیت در روابط دارد ممکن است خیلی زود رابطه اش با اطرافیان را تمام کند و علاقه اش را از دست بدهد اما این همچنین می تواند به کسی اشاره کند که دوستان زیادی دارد اما هیچ کس واقعاً او را نمی شناسد.

    کمال گرایی 

    کمال گراها به سختی می توانند روابط صمیمی برقرار کنند. آنها از خودشان و بعضی اوقات از دیگران مطالبه گری دارند و بسیار نگران هستند که دیگران چگونه آنها را می بینند. آنها ممکن است از دوستان و شرکای خود انتظارات غیرممکن داشته باشند که منجر به خشم و درگیری شود.

    1 1 - ترس از صمیمیت چطور خود را نشان میدهد؟
    ترس از صمیمیت در روابط

    مقابله با ترس از صمیمیت

    روابط کار آسانی نیستند و ترس از صمیمیت در روابط ممکن است بیش از آنچه انتظار دارید، شایع باشد ، زیرا افراد زیادی به آن علاقه ندارند. یک نظرسنجی نشان داده است که ممکن است تنهایی در حال افزایش باشد ، به طوری که 42٪ از مردم گفتند که احساس افسردگی می کنند زیرا آن ها احساس تنهایی هم دارند.

    ایجاد فضای امن

    فردی که از صمیمیت می ترسد ممکن است به طریقی عمل کند که شریک زندگی اش را از خود دور کند. آنها ممکن است فرار کنند. سعی کنید این موارد را به خود نگیرید. زیرا بعضی اوقات رفتار آنها برای آنها راحت تر است. آنها ممکن است به زمان نیاز داشته باشند. سعی کنید با عصبانیت یا ناامیدی عکس العمل نشان ندهید بلکه صبور باشید و حمایت کنید.

    با ترس و احساسات خود مقابله کنید

    در ابتدا این احساس ناخوشایند خواهد بود ، اما مهم است که شروع به ابراز احساسات و ترس خود کنید. آنچه را که احساس می کنید بگویید نه آنچه را که فکر می کنید باید بگویید. یادگیری در مورد بیان احساسات می تواند به شما در ابراز وجود کمک کند.

    بیشتر بخوانید: 6 روش مدیریت هیجانات منفی

    Life Coaching 1 - ترس از صمیمیت چطور خود را نشان میدهد؟
    ترس از صمیمیت در روابط

    به گذشته خود نگاه کن

    یک گام مهم در ایجاد روابط صمیمی بازگشت به روابط اولیه شما با خانواده است. تحقیقات نشان داده است که تجربیات دوران کودکی با والدین یا مراقبان اصلی ما با انتظارات و باورهای ما در مورد روابط با اطرافیان در آینده مرتبط است. اگر ما گذشته خود را درک نکنیم و با آن مقابله کنیم ، سرانجام الگوهایی را به وجود می آوریم که منجر به این ترس می شود.

    درمان

    روش درمانی می تواند فضای امنی را برای بحث و بررسی چالش ها در اختیار شما قرار دهد. یک درمانگر می تواند به شما در درک احساسات شما کمک کند و روش های کنار آمدن را به شما بیاموزد. انواع مختلفی از روش های درمانی مفید مانند گفتاردرمانی یا روان درمانی ، مشاوره زناشویی و شناخت درمانی وجود دارد.

    برای تعیین وقت از رواندرمانگران در حیطه ی مشاوره فردی با شماره های زیر تماس بگیرید.

    ۰۲۱۲۲۶۳۶۸۵۸ –  ۰۲۱۲۲۶۲۲۰۰۶

    • بیشتر بخوانید:

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.