ترس از دخول | ترس از رابطه جنسی | راههای مقابله با ترس از دخول

مبارزه با ترس هرگز آسان نیست. بسیاری از مردم احساس شرمندگی یا خجالت می کنند و تمایلی به اشتراک گذاری چنین هراسی عمیقاً شخصی ندارند. با این حال ، درمان به طور کلی موفقیت آمیز است ، و جوایز ارزش فرآیند دشوار و غالباً دردناک احساساتی را دارند.

  • ترس از دخول

    ترس از دخول

     ترس از برقراری رابطه جنسی

    ترس از دخول غالباً توسط متخصصین درمان جنسی انجام می شود، که متخصصان بهداشت روان با آموزش پیشرفته و مجوز در امور جنسی هستند.

    مبارزه با ترس هرگز آسان نیست. بسیاری از مردم احساس شرمندگی یا خجالت می کنند و تمایلی به اشتراک گذاری چنین هراسی عمیقاً شخصی ندارند. با این حال، درمان به طور کلی موفقیت آمیز است. ترس از دخول یک پدیده قابل درمان است که ممکن است برای بسیاری از زنان پیش بیاید. برای آگاهی از نحوه درمان ترس از دخول در ادامه مقاله با بوجیکا همراه باشید.

    برای استفاده از خدمات روانشناسی در زمینه بهداشت جنسی و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا  با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858 – 02126767945 – 09212773724

    اضطراب عملکرد

    بسیاری از افراد، به ویژه افرادی که تجربه جنسی کمتری دارند می ترسند که نتوانند از شریک زندگی خود راضی شوند. اگرچه این ترس ها به طور کلی خفیف و محدود کننده هستند ، اما می توانند شدیدتر نیز باشند. در برخی موارد ، اضطراب عملکرد می تواند به واسطه ژنوفوبی ایجاد شود.

    download 4 - ترس از دخول | ترس از رابطه جنسی | راههای مقابله با ترس از دخول
    ترس از دخول

    مقابله

    رابطه جنسی جنبه مهمی از شرایط انسانی دارد و جنون هراسی می تواند تأثیرات مخربی بر کسانی که آن را تجربه می کنند داشته باشد. برخی از افراد زندگی غیرجنسی را انتخاب می کنند، خارج از تجربه جنسی معنی و تحقق می یابند. با این حال، کسانی که غیرمجاز بودن رابطه جنسی را از ترس انتخاب می کنند  و نه انتخاب روشنی، غالباً احساس تنهایی و ناتوانی می کنند.

     نحوه درمان ترس از رابطه جنسی

    ترس از رابطه جنسی یا صمیمیت جنسی “ژنوفوبی” یا “اروتوفوبی” نیز خوانده می شود. این چیزی بیش از یک دوست نداشتن یا بیزاری ساده است. این یک بیماری است که هنگام تلاش صمیمیت جنسی می تواند باعث ترس و وحشت شدید شود. برای برخی از افراد حتی فکر کردن در مورد آن می تواند باعث ایجاد این احساسات شود.

    علائم ترس از دخول

    ترس یک واکنشی برجسته تر از آن است که دوست نداشته باشید یا از چیزی نترسید. طبق تعریف، هراس ناشی از ترس یا اضطراب شدید است. آنها باعث ایجاد واکنشهای جسمی و روانی می شوند که به طور معمول در عملکرد طبیعی اختلال ایجاد می کنند. این واکنش ترس ناشی از واقعه یا موقعیتی است که فرد از آن می ترسد. ترس اغلب در مرحله سازماندهی اتفاق می افتد، زیرا بازماندگان سعی در بازسازی زندگی خود دارند، اگرچه می توانند در هر زمان توسعه یابند. فرایند سندرم تروما تجاوز، به شدت شخصی است و ممکن است ماهها تا سالها طول بکشد تا کاملاً برطرف شود.

    images 9 300x166 - ترس از دخول | ترس از رابطه جنسی | راههای مقابله با ترس از دخول
    ترس از دخول

    برای استفاده از خدمات روانشناسی در زمینه بهداشت جنسی و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا  با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858 – 02126767945 – 09212773724

    واکنشهای هراس معمولی عبارتند از:

    • احساس فوری ترس ، اضطراب و وحشت هنگام مواجهه با منبع هراس یا حتی افکار منبع (در این مورد ، برخورد جنسی)
    • درک این که ترس غیرقابل توصیف و افراطی است اما در عین حال عدم توانایی در به حداقل رساندن آن است
    • اجتناب از وضعیتی که باعث واکنش ترس می شود
    • حالت تهوع، سرگیجه، مشکل در تنفس، تپش قلب یا تعریق هنگام قرار گرفتن در معرض

    برخی از مردم از اینکه آیا در رختخواب خوب هستند یا نه، عصبی هستند. این می تواند باعث ناراحتی روانی شدید شود و باعث شود آنها از ترس تمسخر یا عملکرد ضعیف از صمیمیت جنسی اجتناب کنند.
    شرم بدن یا ناراحتی بدن. شرم از بدن فرد و همچنین آگاهی بیش از حد بدن، می تواند بر رضایت جنسی تأثیر منفی بگذارد و باعث اضطراب شود.
    سابقه تجاوز  می تواند باعث PTSD و انواع مختلف اختلالات جنسی از جمله ارتباطات منفی با رابطه جنسی شود. این ممکن است باعث شود کسی از ترس از صمیمیت جنسی اجتناب کند.

    اگر یک مؤلفه جسمی مانند واژینیسموس وجود داشته باشد، می توان بر این اساس درمان کرد. درد با مقاربت شایع است. در صورت عدم درمان، ممکن است منجر به ترس یا جلوگیری از روابط جنسی شود. اگر علت جسمی مشخص شود، درمان به موضوع خاص بستگی دارد و سپس می توان به هر مؤلفه عاطفی همراه توجه کرد.

    درمان ترس به طور معمول شامل روان درمانی است. نشان داده شده است که انواع مختلف روان درمانی برای ترس از جمله درمان شناختی رفتاری (CBT) و قرار گرفتن در معرض درمانی مفید است.

    CBT شامل کار کردن بر روی ایجاد روشهای جایگزین برای تفکر در مورد هراس یا وضعیت و در عین حال یادگیری تکنیک ها برای پاسخ به واکنش های جسمی است. می توان آن را با قرار گرفتن در معرض وضعیت ترس زوج (به عنوان مثال در “تکالیف مشق شب”) جفت کرد. یک درمانگر جنسی همچنین می تواند برای پرداختن به بیماری ژنتیک مفید باشد. نوع درمان در جلسات انفرادی تا حد زیادی به علل اصلی بروز فوبیا(ترس) و وضعیت خاص بستگی دارد.

    download 5 - ترس از دخول | ترس از رابطه جنسی | راههای مقابله با ترس از دخول
    ترس از دخول

    چه زمانی به پزشک مراجعه کنید

    تفاوت بین ترس خفیف و هراسی در این است که یک هراس بر زندگی شما تأثیر منفی می گذارد و از طرق قابل توجهی بر آن تأثیر می گذارد. ترس از رابطه جنسی می تواند در ایجاد روابط عاشقانه اختلال ایجاد کند. همچنین می تواند به احساس انزوا و افسردگی کمک کند. بسته به شرایط ، ترس با درمان و یا دارو قابل درمان است.

    پزشک می تواند معاینه را انجام دهد تا ببیند آیا یک مشکل جسمی برای ترس شما از رابطه جنسی وجود دارد یا خیر، اگر چنین است، به درمان آن کمک می کند. اگر جنبه جسمی زیربنایی وجود نداشته باشد، پزشک شما می تواند منابع درمانی و ارجاع را به درمانگرانی که در هراس تخصص دارند، در اختیار شما قرار دهد. این وضعیت قابل درمان است. این چیزی نیست که شما باید به تنهایی با آن روبرو شوید.

    sex pain - ترس از دخول | ترس از رابطه جنسی | راههای مقابله با ترس از دخول
    ترس از دخول

    ترس از بیماری

    مقاربت جنسی خطر ابتلا به بیماری های متعددی از جمله HIV را به همراه دارد. بسیاری از افراد با استفاده از موارد احتیاطی مانند کاندوم  و آزمایش STD می توانند با موفقیت این خطر را متعادل کنند تا خطر را به حد قابل قبولی از نظر شخصی کاهش دهند. اگر از نوسوفوبیا ، هیپوکندریازیس ، سایبرگوندریا ، میوفیوبیا یا یک اختلال مرتبط دیگر رنج می برید، ممکن است احساس کنید که رابطه جنسی خطرناک است و حتی ارزش ابتلا به عفونت را نیز ندارد. علاوه بر این ، برخی از مردم می ترسند که رابطه جنسی دردناک باشد.

    برای استفاده از خدمات روانشناسی در زمینه بهداشت جنسی و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز ه بوجیکا مشاور  با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858 – 02126767945 – 09212773724

    مطالب پیشنهادی:

     

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۴ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.