تجربه اولین پریود | علایم اولین پریود | فواید پریود شدن | جشن اولین پریودی

در اولین پریودی با شروع بلوغ ، مغز بدن شما را به تولید هورمون هشدار می دهد.

  • تجربه اولین پریود

    تجربه اولین پریود

    دوره پریودی چیست؟

    با شروع بلوغ، مغز بدن شما را به تولید هورمون هشدار می دهد. برخی از این هورمون ها هر ماه بدن شما را برای بارداری احتمالی آماده می کنند. به این چرخه قاعدگی گفته می شود. هورمون ها باعث می شوند که لایه رحم با خون و بافت اضافی ضخیم تر شود. سپس یکی از تخمدان های شما تخمک آزاد می کند. به این فرایند تخمک گذاری گفته می شود. تخمک یکی از دو لوله فالوپ به سمت رحم حرکت می کند.

    اگر تخمک توسط اسپرم مرد بارور نشود، حاملگی اتفاق نمی افتد. آستر رحم می شکند و از طریق واژن شما از بدن خارج می شود. آزاد شدن خون و بافت از لایه رحم ، دوره قاعدگی یا همون دوره پریودی شما است.

    اولین دوره خود را به یاد دارید؟

    بسیاری از افراد دوره اول خود را به یاد می آورند و برای برخی نیز این یک تجربه فراموش نشدنی بود. از مردم خواستیم که داستان خود را از آن روز به اشتراک بگذارند.

    THUMBNAIL Fotolia 121413145 Subscription Monthly M 300x200 - تجربه اولین پریود | علایم اولین پریود | فواید پریود شدن | جشن اولین پریودی
    تجربه اولین پریود

    چه عواملی باعث پریود میشود؟

    قاعدگی نتیجه بلوغ است. این در شرایطی است که بدن شما قادر به تولید مثل است. با شروع چرخه قاعدگی ، سطح استروژن شما افزایش می یابد. این پدیده باعث ضخیم شدن پوشش رحم می شود. آستر رحم غلیظ می شود بنابراین می تواند از تخم بارور پشتیبانی کرده و به یک بارداری تبدیل شود.

    اگر تخمک بارور نشده وجود نداشته باشد، بدن شما دیواره رحم را شکسته و آن را از رحم خارج می کند که باعث خون ریزی می شود.

    برای استفاده از خدمات روانشناسی در زمینه بهداشت جنسی و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان  با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858 – 02126767945 – 09212773724

    چه زمانی اکثر دختران برای اولین بار پریود می شوند؟

    اکثر دختران اولین دوره خود را در حدود 12 سالگی تجربه می کنند. بدن هر دختر ویژگی های خاص خود را دارد. یک سن مناسب برای دختر وجود ندارد که بتواند پریود شود. اما سرنخهایی وجود دارد که می توان فهمید پریودی به زودی آغاز می شود.

    بیشتر اوقات، دختر بعد از شروع رشد سینه، حدود 2 سال پس از آن پریود می شود.
    نشانه دیگر مایع ترشحات واژن (نوعی مانند مخاط) است که یک دختر ممکن است لباس زیر خود را ببیند یا احساس کند. این ترشحات معمولاً از حدود 6 ماه تا یک سال قبل از شروع اولین دوره خود شروع می شود.

    aid724190 v4 728px Deal With Getting Your First Period at School Step 6 Version 2 300x225 - تجربه اولین پریود | علایم اولین پریود | فواید پریود شدن | جشن اولین پریودی
    تجربه اولین پریود

    چه علائمی را باید جستجو کنم؟

    قاعدگی حدود دو سال پس از شروع به رشد سینه شما شروع می شود. برخی از افراد دوره های خود را بدون هیچ گونه علائمی آغاز می کنند. برخی دیگر ممکن است در روزهای منتهی به دوره خود ، نشانگان پیش از قاعدگی (PMS) را تجربه کنند.

    علائم PMS شامل موارد زیر است:

    • آکنه
    • نفخ شکم
    • درد در سینه های شما
    • کمردرد
    • یبوست
    • اسهال
    • احساس خستگی بیش از حد معمول (خستگی)
    • احساس تحریک پذیری
    • میل بالا به غذا ، مخصوصاً برای شیرینی ها
    • ترشحات واژن روشن یا سفید

     

    آیا دوره شروع قاعدگی به طور منظم اتفاق می افتد؟

    برای چند سال اول پس از شروع دوره دختری یک دختر ، ممکن است مرتباً اتفاق نیافتد. این در ابتدا طبیعی است. حدود 2-3 سال پس از اولین دوره وی، دوره های یک دختر باید هر 4 تا 5 هفته یک بار اتفاق بیفتد.

    آیا به محض شروع دور پریودی ، یک دختر می تواند باردار شود؟

    بله، یک دختر می تواند به محض شروع دوره خود باردار شود. یک دختر حتی می تواند درست قبل از اولین دوره خود باردار شود. دلیل این است که هورمونهای یک دختر ممکن است از قبل فعال باشند. این هورمون ها ممکن است منجر به تخمک گذاری و آماده سازی ساختمان دیواره رحم شود. اگر دختری رابطه جنسی داشته باشد ، می تواند باردار شود ، حتی اگر هرگز پریودی نداشته باشد.

    11031 What Causes Two Periods in One Month  1200x628 facebook 300x157 - تجربه اولین پریود | علایم اولین پریود | فواید پریود شدن | جشن اولین پریودی
    تجربه اولین پریود

    مدت زمان طولانی است؟

    دوره ها معمولاً حدود 5 روز طول می کشد. اما یک دوره می تواند کوتاه تر یا طولانی تر باشد.

    چند بار پریود می شوم؟

    چرخه قاعدگی از روز اول خونریزی در یک ماه تا روز اول خونریزی در ماه بعدی شمرده می شود. میانگین چرخه قاعدگی در حدود 28 روز است، اما چرخه هایی که 21 تا 45 روز است نیز طبیعی است. ممکن است بعد از شروع دوره شما برای به طور منظم چرخه 6 سال یا بیشتر طول بکشد.

    چند بار یک دوره اتفاق می افتد؟

    دوره ها معمولاً در حدود 4 هفته اتفاق می افتد. اما برخی از دختران دوره خود را کمی کم و گاهی بیشتر می گذرانند.

    چقدر خون ریزی داریم؟

    ممکن است خون زیادی به نظر برسد، اما یک دختر معمولاً فقط در طی کل دوره چند قاشق غذاخوری خون از دست می دهد. اکثر دختران باید حدود 3 تا 6 بار در روز پد، تامپون یا فنجان قاعدگی خود را تغییر دهند.

    آیا من تا آخر عمر دچار پریود می شوم؟

    هنگامی که زنان به یائسگی (در حدود 45-55 سالگی) می رسند ، دوره آنها به طور دائم متوقف می شود. زنان حامله دوره ای نخواهند داشت.

    برای گرفتگی عضلاتدر زپریودی مان  چه کاری انجام دهیم؟ 

    بسیاری از دختران به خصوص در چند روز اول دچار گرفتگی در دوره خود هستند. اگر گرفتگی شما را آزار داد ، می توانید موارد زیر را امتحان کنید:

    1- یک گرمکن گرم روی شکم شما
    2- مصرف مسکن مانند ایبوپروفن (Advil ، Motrin) یا ناپروکسن

    چگونه می توان دوره خود را در یک تقویم پیگیری کرد؟

    برای ردیابی دوره خود در یک تقویم ، اولین روز را شروع کنید که خونریزی شما در تقویم با “X” شروع می شود. در هر یک از روزهای بعدی که خونریزی دارید ، X را قرار دهید. اولین “X” را به عنوان روز حساب کنید تا روزهای بعدی خود را روز شمارش کنید.

    پدها چگونه استفاده می شود؟

    پد ها در داخل لباس زیر شما پوشیده می شوند تا جریان قاعدگی شما جمع شود. آنها در اندازه ها ، سبک ها و ضخامت های مختلفی قرار می گیرند. برخی از مواد اضافی در طرفین به نام “بال” وجود دارند که روی لبه های زیر لباس شما می چسبند تا به کمک آن بتواند پد را در جای خود نگه داشته و از محافظت بهتری برخوردار باشد. یک نسخه کوتاهتر و کوتاه تر از یک پد ، یک “بوش شلوار” است. برخی از دختران در آخرین روزهای دوره خود که جریان کم است یا در روزهایی که فکر می کنند دوره آنها فرا رسیده است، در روزهای آخر دوره خود بوش را می پوشند.

    چند بار باید پد خود را عوض کنم؟

    حداقل هر 4-8 ساعت یا هر زمان که پر به نظر می رسد یا احساس مرطوب و ناراحتی می کنید ، پد خود را تغییر دهید. بعضی از دختران هر بار که ادرار می کنند ، پدهای خود را تغییر می دهند.

    22702da4 60d3 11e8 828c aa2fd3852b8f 300x171 - تجربه اولین پریود | علایم اولین پریود | فواید پریود شدن | جشن اولین پریودی
    تجربه اولین پریود

    تامپون ها چگونه استفاده می شوند؟

    برخی از تامپون ها دارای لوله پلاستیکی یا مقوا هستند که به کشیدن تامپون در محل کمک می کند. بعضی از تامپون ها کاربردی ندارند و فقط با انگشتان شما درج می شوند. یک رشته کوتاه متصل به انتهای تامپون از مهبل شما آویزان شده است تا بعداً بتوانید آن را از بین ببرید.

    چگونه یک تامپون انتخاب کنم؟

    درست مانند پدها ، تامپون ها برای دوره های سنگین تر و سبک تر در اندازه های مختلفی قرار می گیرند. بسته tampon به شما می گوید چقدر مایعات جذب خواهد کرد. به عنوان مثال ، یک تامپون “فوق العاده” ضخیم تر است و برای جریان سنگین منظور شده است. یک تامپون “باریک” برای جریان سبک تر منظور شده است.

    برای استفاده از خدمات روانشناسی در زمینه بهداشت جنسی و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان  با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858 – 02126767945 – 09212773724

    چند بار باید تامپون خود را عوض کنم؟

    شما باید حداقل 4 تا 8 ساعت تامپون خود را تغییر دهید. ترک یک تامپون برای مدت طولانی با سندرم شوک سمی مرتبط است. هنگامی که جریان شما سنگین تر است، ممکن است لازم باشد بیشتر اوقات آن را تغییر دهید.

    آیا پریود شدن باعث درد یا ناراحتی می شود؟

    برخی از دختران دقیقاً قبل و در طی دوره هایشان درد گرفتگی در قسمت تحتانی شکم یا کمر یا حساسیت به پستان دارند. دیگران سردرد می کنند یا احساس سرگیجه می کنند. برخی دچار حالت تهوع یا اسهال می شوند.

    آمنوره چیست؟

    آمنوره به معنای نداشتن پریود است. طبیعی است که برخی از دختران دوره خود را تا 16 سالگی شروع نکنند. اما اگر 15 سالگی شروع نکرده اید باید به پزشک مراجعه کنید. همچنین اگر دوره خود را شروع کرده اید باید به پزشک مراجعه کنید اما بیش از 3 ماه متوقف شود.

    اگر خونریزی سنگین داشته باشم چه می شود؟

    اگر به اندازه خونریزی دارید که باید هر 1-2 ساعت پد یا تامپون خود را عوض کنید یا اگر دوره شما بیش از 7 روز طول بکشد ، باید به پزشک مراجعه کنید. اگر سبکی ، سرگیجه دارید یا نبض بالا دارید فوراً به پزشک مراجعه کنید.

    اگر دوره های نامنظم داشته باشم چطور؟

    اگر معمولاً دوره های شما منظم است، اما به مدت چند ماه نامنظم می شوید باید به پزشک خود بگویید. اگر پریود شما بیشتر از هر 21 روز یا کمتر از هر 45 روز باشد، باید به پزشک مراجعه کنید.

    Gynecologist Savvy 1024x683 300x200 - تجربه اولین پریود | علایم اولین پریود | فواید پریود شدن | جشن اولین پریودی
    تجربه اولین پریود

    برای استفاده از خدمات روانشناسی در زمینه بهداشت جنسی و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان  با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858 – 02126767945 – 09212773724

    مطالب پیشنهادی:

     

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۳ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.