بهترین مرکز مشاوره کودک کجاست؟ آدرس مراکز مشاوره کودک

مرکز مشاوره بوجیکا با در اختیار داشتن کادری مجرب از روانشناسان حرفه ای و ماهر، با تخصص در زمینه ی مشاوره کودکان، آماده ی ارائه ی خدمات مشاوره کودکان به فرزندان شما عزیزان می باشد.

  • مرکز مشاوره کودک

    مرکز مشاوره کودک، مرکزی است که در آن یک مشاور روانشناس که در زمینه ی کار کردن با کودکان تخصص ویژه دارد، به فرزند شما در حل مشکلاتی که با آنها درگیر است کمک می کند. روانشناسی کودکان و نوجوانان با بزرگسالان تفاوت میکند. نه در اصل، بلکه در شیوه ی راهبردی جلسات و نحوه ی عملکرد برنامه ی درمانی. به همین دلیل روانشناسی که ادعا می کند می تواند مشاوره کودکان را انجام دهد، نیازمند برخی توانایی ها و آموزه های خاص است.

    4880f475 f2b6 471d 8944 87e8c267b712 - بهترین مرکز مشاوره کودک کجاست؟ آدرس مراکز مشاوره کودک
    مرکز مشاوره کودک
    مرکز مشاوره بوجیکا با در اختیار داشتن کادری مجرب از روانشناسان حرفه ای و ماهر، با تخصص در زمینه ی مشاوره کودکان، آماده ی ارائه ی خدمات مشاوره کودک به فرزندان شما عزیزان می باشد. شما می توانید جهت تعیین نوبت مشاوره و درمان، همین حالا اینجا را کلیک کنید و با بوجیکا تماس بگیرید.

    در ادامه بیشتر به مقوله ی روانشناسی کودکان و اتفاقی که در مرکز مشاوره کودکان رخ می دهد خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

    روانشناسی کودکان و نوجوانان

    روانشناسی بالینی چیست؟

    روانشناسی علم مطالعه ی افکار، احساسات و رفتار افراد است؛ روانشناسی برای کودکان و نوجوانان این زمینه های مطالعاتی مشابه را بر روی  بیماران جوانتر نیز اعمال می کند. این دانش شامل رشته هایی مانند روانشناسی عصبی و روان آموزی است. در مرکز مشاوره کودک بوجیکا، یک روانشناس بالینی به تشخیص و درمان چالش های شناختی و عصبی که به  پیشرفت های کودک در زندگی در خانه، در مدرسه و یا در جامعه ی آسیب می رساند، می پردازد.

    در مرکز مشاوره کودک بوجیکا، ارائه درمان های روانشناسی برای کودکان و نوجوانان همه اش با درک کودک و با این که چگونه کودک، خود را با محیط زندگی اش وفق داده، شروع می شود. برای ارزیابی وضعیت کودک، روانشناس با والدین ملاقات می کند، داده ها را از پرسشنامه های استاندارد تنظیم شده جمع آوری می کند، آزمایش مستقیم انجام می دهد و کودک را مشاهده می کند و رفتارش را تحت نظر می گیرد. ارزیابی در هر یک از زمینه ها مشکل است. اغلب ارزیابی توسط یک متخصص روانپزشکی نیز بررسی می شود. همانطور که می توانید از نامش حدس بزنید، عصب شناسان، در عملکرد مغز متخصص  هستند و از طریق آزمایش اغلب می توانند به مشکلات نهان خاصی که در یادگیری یا رفتار کودک وجود دارند، پی ببرند.

    1200 587936402 psychologist observing child - بهترین مرکز مشاوره کودک کجاست؟ آدرس مراکز مشاوره کودک
    مرکز مشاوره کودک

    روانشناسی بالینی زیر مجموعه ی درمان تخصصی مشاوره  برای کودکانی است که  نیازهای پزشکی، عصبی یا نیاز به پیشرفت دارند. روش آن هم استفاده از استراتژی های مداخله اولیه است. در جهت تلاش برای حمایت از کودک، معمولا روانشناس اولین گزینه ای است که به ذهن والدین می رسد. در زمینه ی درمان و مشاوره کودکان، مرکز بوجیکا می تواند خدمات ارزنده ای به مراجعین ارائه دهد.

    با توجه به آگاهی از از اطلاعات به دست آمده از ارزیابی های انجام شده، روانشناس یا مشاور توصیه هایی برای بهبود وضعیت کودک می کند. این توصیه های درمانی می توانند شامل تراپی(رفتار، زیبان موسیقی، هنر، بازی درمانی و غیره) تنظیم و تغییر محیط زندگی، راهنمایی و تمرین با والدین، و طرح ریزی برنامه ی درمانی جامع شخصی شود. البته مدرسه نیز می تواند با توجه به توصیه های درمانگر، در روند بهبود شرایط کودک به مشاور کمک کند. طرح ریزی برنامه ی درمانی جامع شخصی می تواند از طرف روان آموزنیز صورت بگیرد.

    روان آموزی بر راهکار های عملیاتی، زود اثر و کوتاه مدتی تاکید دارد که می توانند به کودک و خانواده کمک کنند.

    برای کودکان خردسال تر، روانشناسی بالینی معمولا شامل ملاقات با والدین می شود؛  تا در مورد استراتژی های رفتاری که می توانند برای افزایش رفتارهای مثبت و کاهش موارد چالش برانگیز به کودک کمک کنند، صحبت کنند. روانشناس همچنین می تواند تاکتیک هایی برای ایجاد یک محیط آرامبخش در خانه را با توجه به نیازهای کودک به والدین آموزش دهد تا مشکلات کمتری با کودک  داشته باشند و در کل شادتر باشند. وقتی یک کودک کمی بزرگتر است، روانشناس ممکن است به طور مستقیم با او کار کند. گاهی اوقات، روانشناس درمان بازی والدین-کودک را توصیه می کند که در آن هر دو، هم والیدن و هم کودک شرکت دارند.

    stk93908cor - بهترین مرکز مشاوره کودک کجاست؟ آدرس مراکز مشاوره کودک
    مرکز مشاوره کودک
    جهت استفاده ار خدمات روانشناسی و روانپزشکی مرکز مشاوره بوجیکا در زمینه کودک، خانواده، زوج درمانی و سایر اختلالات روانشناسی و تعیین نوبت رزرو از متخصصین مرکز می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید.
    09212773724-02126636858

    چه کسانی از روانشناسی بالینی سود می برند؟

    مشاوران و روانشناسان کودک آموزش های مخصوصی برای ارزیابی و تشخیص  عارضه های عصبی و شناختی کودکان و نوجوانان دارند. عارضه هایی که عموما عبارتتند از:

    • اضطراب
    • اختلال بیش فعالی کمبود توجه (ADHD)
    • اختلال طیف اوتیسم
    • توانایی های عجیب و غزیب
    • اختلال یادگیری
    • معلولیت های ذهنی
    • نگرانی های دیگر از قبیل افسردگی، سابقه تروما و رویدادهای استرس زای زندگی

    درمان و مشاوره روانشناسی می تواند تاثیر مثبت و طولانی مدتی روی کودک داشته باشد.برای مثال، برخی کودکان هستند که دیر زبان باز می کنند و لجبازی احساسی دارند (از جمله اینکه، حرف نمی زنند، به والدینشان نگاه نمی کنند و به نظرمی رسد در دنیای خودشان به سر می برند).

    در برنامه  روانشناسی کودکان مرکز مشاوره کودکان بوجیکا،  یک روانشناس می تواند همزمان با والدین و مشاوران رفتاری  در یک رویکرد فشرده همکاری کند، و به آموزش کودک در نحوه ارتباط گیری بپردازد. اگر والیدن کودک را به موقع پیش روانشناس و مشاور ببرند، این مشکلات در آینده ی نزدیکی که مغز کودک به سرعت در حال رشد است و پذیرای تغییرات زیادی است، مسئله ای ایجاد نخواهند کرد. به همین ترتیب، کودکانی که در ارتباط گیری و ابراز احساسات ضعیف هستند با پیشرفت فرآیند درمانی و مشاوره می توانند کم کم اعتماد به نفسشان را بهتر کنند و در زمینه های ارتباطی پیشرفت نمایند. آنها ممکن است پس از آن قادر به مشارکت بیشتر در برنامه های خانوادگی و مدرسه باشند.

    therapy session psychology - بهترین مرکز مشاوره کودک کجاست؟ آدرس مراکز مشاوره کودک
    مرکز مشاوره کودک

    نقش والدین در مشاوره کودک چیست؟

    والدین نقش بسیار مهمی در مشاروه و روان درمانی کودک بازی می کنند. هنگامی که یک کودک رفتار های چالش برانگیزی از خود نشان می دهد، والدین معمولا در خط مقدم هستند. تغییر الگوهای رفتاری کودک، تلاش بسیار قوی ای می طلبد و نیازمند انرژی ، کوششش و صرف وقت و حوصله است. چراکه والدین باید با مشاور برای حل مشکل کودکشان تماما همکاری کنند.

    روان درمانگر یا مشاور کودک تکنیک ها و حمایت های لازم را به والدین می دهد تا بتوانند در روند کمک به کودکشان کمک کنند. برای مثال روانشناس ممکن است به والدین بگوید : ” این هفته می خواهیم بر روی توجه به رفتار های مثبت و واکنش نشان دادن به انها تمرکز کنیم. سپس خواهیم دید چه چیزی در رفتار کودک تغییر کرده و گام بعدی چیست.”.

    بهترین مرکز مشاوره کودک در تهران

    بهترین مرکز مشاوره کودک مرکزی است که روانشناسان متخصص آن، به انواع روش های درمان و مشاوره ی کودک واقفند و آن ها را در صورت نیاز به کار می برند. مشاوره کودک بر خلاف بزرگسالان ممکن است تنها به مکالمه ی رو در رو محدود نشود و نیاز باشد روانشناس روش هایی همچون هنر درمانی، موسیقی درمانی، بازی درمانی و غیره را پیش بگیرد.

    همچنین با علم به شرایط خانه و خانوادگی مناسب برای رشد سالم کودک، روانشناس و مشاور کودک موظف است توصیه های مناسب در راستای بهبود شرایط خانه و خانواده را نیز به والدین بدهد.

    کلینیک روانشناسی کودک

    کلینیک روانشناسی کودک، تعبیر دیگری از مرکز مشاوره کودک است. در کلینیک نیز روانشناسی حاضر است که به شرایط روانی معمول در ودکان آگاه است و مشاوره های سودمنی به خود کودک و والدینش برای بهبود شرایط می کند.

    مرکز مشاوره کودک

    مرکز مشاوره کودک، مرکزی است که در آن یک مشاور روانشناس که در زمینه ی کار کردن با کودکان تخصص ویژه دارد، به فرزند شما در حل مشکلاتی که با آنها درگیر است کمک می کند. روانشناسی کودکان و نوجوانان با بزرگسالان تفاوت میکند. نه در اصل، بلکه در شیوه ی راهبردی جلسات و نحوه ی عملکرد برنامه ی درمانی. به همین دلیل روانشماسی که ادعا می کند می تواند مشاوره کودکان را انجام دهد، نیاز مند برخی توانایی ها و آموزه های خاص است.

    مرکز مشاوره بوجیکا با در اختیار داشتن کادری مجرب از روانشناسان حرفه ای و ماهر، با تخصص در زمبنه ی مشاوره کودکان، آماده ی ارائه ی خدمات مشاوره کودکان به فرزندان شما عزیزان می باشد. شما می توانید جهت تعیین نوبت مشاوره و درمان، همین حالا اینجا را کلیک کنید و با بوجیکا تماس بگیرید.

    در ادامه بیشتر به مقوله ی روانشناسی کودکان و اتفاقی که در مرکز مشاوره کودکان رخ می دهد خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

    روانشناسی کودکان و نوجوانان

    روانشناسی بالینی چیست؟

    روانشناسی علم مطالعه ی افکار، احساسات و رفتار افراد است؛ روانشناسی بالینی این دانش را به کار می گیرد. روانشناسی برای کودکان و نوجوانان این زمینه های مشابه را بر روی  بیماران جوانتر نیز اعمال می کند. این دانش شامل رشته هایی مانند روانشناسی عصبی و روان آموزی است. در مرکز مشاوره کودک بوجیکا، یک روانشناس بالینی به تشخیص و درمان چالش های شناختی، عصبی که به  پیشرفت های زندگی در خانه، در مدرسه و یا در جامعه ی کودک آسیب می رساند، می بپردازد.

    در مرکز مشاوره کودک بوجیکا، ارائه درمان های روانشناسی برای کودکان و نوجوانان همه اش با درک کودک و با این که چگونه کودک خود را با محیط زندگی اش وفق داده، شروع می شود. برای ارزیابی وضعیت کودک، روانشناس با والدین ملاقات می کند، داده ها را از پرسشنامه های استاندارد تنظیم شده جمع آوری می کند، آزمایش مستقیم انجام می دهد و کودک را مشاهده می کند و رفتارش را تحت نظر می گیرد. ارزیابی در هر یک از زمینه ها مشکل است. اغلب ارزیابی توسط یک متخصص روانپزشکی انجام می شود. همانطور که می توانید از نام حدس بزنید، عصب شناسان، در عملکرد مغز متخصص  هستند و از طریق آزمایش اغلب می توانند به مشکلات نهان خاصی که در یادگیری یا رفتار کودک وجود دارند، پی ببرند.

    پیشرفت در روانشناسی بالینی زیر مجموعه زمینه ی درمانی تخصصی مشاوره و درمان کودکانی است که  نیازهای پزشکی، عصبی یا به پیشرفت دارند. روش آن هم استفاده از استراتژی های مداخله اولیه است. در راه حل های حمایتی از کودکان، روانشناسان اغلب اولین راه حل برای والدین هستند. در زمینه ی درمان و مشاوره کودکان، مرکز بوجیکا می تواند خدمات ارزنده ای به مراجعین ارائه دهد.

    با توجه به آگاهی از از اطلاعات به دست آمده از ارزیابی های انجام شده، روانشناس یا مشاور توصیه هایی برای بهبود وضعیت کودک یمی کند. این توصیه های درمانی می توانند شامل تراپی(رفتار، زیبان موسیقی، هنر، بازی درمانی و غیره( تنظیم و تغییر محیط زندگی، راهنمایی و تمرین با والدین، و طرح ریزی برنامه ی درمانی جامع شخصی شود. البته مدرسه نیز می تواند با توجه به توصیه های درمانگر، در روند بهبود شرایط کودک به مشاور کمک کند. طرح ریزی برنامه ی درمانی جامع شخصی می تواند از طرف روان آموز صورت بگیرد.

    روان آموزی بر راهکار های عملیاتی،  زود اثر و کوتاه مدتی تاکید دارد که می توانند به کودک و خانواده کمک کنند.

    برای کودکان خردسال تر، روانشناسی بالینی معمولا شامل ملاقات با والدین می شود؛  تا در مورد استراتژی های رفتاری که می توانند برای افزایش رفتارهای مثبت و کاهش موارد چالش برانگیز به کودک کمک کنند، صحبت کنند. روانشناس همچنین می تواند تاکتیک هایی برای ایجاد یک محیط آرامبخش در خانه را با توجه به نیازهای کودک به والدین بیاموزد تا مشکلات کمتری با کودک  داشته باشند و در کل شادتر باشند. وقتی یک کودک کمی بزرگتر است، روانشناس ممکن است به طور مستقیم با او کار کند. گاهی اوقات، روانشناس درمان بازی والدین-کودک را توصیه می کند که در آن هر دو، هم والیدن و هم کودک شرکت دارند.

    چه کسانی از روانشناسی بالینی سود می برند؟

    مشاوران و روانشناسان کودک آموزش های مخصوصی برای ارزیابی و تشخیص  عارضه های عصبی و شناختی کودکان و نوجوانان دارند. عارضه هایی که عموما عبارتتند از:

    • اضطراب
    • اختلال بیش فعالی کمبود توجه (ADHD)
    • اختلال طیف اوتیسم
    • توانایی های عجیب و غزیب
    • اختلال یادگیری
    • معلولیت های ذهنی
    • نگرانی های دیگر از قبیل افسردگی، سابقه تروما و رویدادهای استرس زای زندگی

    درمان و مشاوره روانشناسی می تواند تاثیر مثبت و طولانی مدتی روی کودک اشته باشد.برای مثال، برخی کودکان هستند که دیر زبان باز می کنند و لجبازی احساسی دارند (از جمله اینکه، حرف نمی زنند، به والدینشان نگاه نمی کنند و به نظرمی رسد در دنیای خودشان به سر می برند).

    در برنامه  روانشناسی کودکان مرکز مشاوره کودکان بوجیکا،  یک روانشناس می تواند همزمان با والدین و مشاوران رفتاری  در یک رویکرد فشرده همکاری کند،و  به آموزش کودک در نحوه ارتباط گیری بپردازد. اگر والیدن کودک را به موقع پیش روانشناس و مشاور ببرند، این مشکلات در آینده ی نزدیکی که مغز کودک به سرعت در خال رشد است و پذیرای تغییرات زیادی است، مشکلی ایجاد نخواهند کرد. به همین ترتیب، کودکانی که در ارتباط گیری و ابراز احساسات ضعیف هستند با پیشرفت فرآیند درمانی و مشاوره می توانند کم کم اعتماد به نفسشان را بهتر کنند و در زمینه های ارتباطی پیشرفت نمایند. آنها ممکن است پس از آن قادر به مشارکت بیشتر در برنامه های خانوادگی و مدرسه باشند.

    نقش والدین در مشاوره کودک چیست؟

    والدین نقش بسیار مهمی در مشاروه و روان درمانی کودک بازی می کنند. هنگامی که یک کودک رفتار های چالش برانگیزی از خود نشان می دهد، والدین معمولا در خط مقدم هستند. تغییر الگوهای رفتاری کودک، تلاش بسیار قوی ای می طلبد و نیازمند انرژی ، کوششش و صرف وقت و حوصله است. چراکه والدین باید با مشاور برای حل مشکل کودکشان تماما همکاری کنند.

    رواندرمانگر یا مشاور کودک تکنیک ها و حمایت های لازم را به .الدین می دهد تا بتوانند در روند کمک به کودکشان کمک کنند. برای مثال روانشناس ممکن است به والدین بگوید : ” این هفته می خواهیم بر روی توجه به رفتار های مثبت و واکنش نشان دادن به انها تمرکز کنیم. سپس خواهیم دید چه چیزی در رفتار کودک تغییر کرده و گام بعدی چیست.”.

    بهترین مرکز مشاوره کودک در تهران

    بهترین مرکز مشاوره کودک مرکزی است که روانشناسان متخصص آن، به انواع روش های درمان و مشاوره ی کودک واقفند و آن ها را در صورت نیاز به کار می برند. مشاوره کودک بر خلاف بزرگسالان ممکن است تنها به مکالمه ی رو در رو محدود نشود و نیاز باشد روانشناس روش هایی همچون هنر درمانی، موسیقی درمانی، بازی درمانی و غیره را پیش بگیرد.

    همچنین با علم به شرایط خانه و خانوادگی مناسب برای رشد سالم کودک، روانشناس و مشاور کودک موظف است توصیه های مناسب در راستای بهبود شرایط خانه و خانواده را نیز به والدین بدهد.

    کلینیک روانشناسی کودک

    کلینیک روانشناسی کودک، تعبیر دیگری از مرکز مشاوره کودک است. در کلینیک نیز روانشناسی حاضر است که به شرایط روانی معمول در ودکان آگاه است و مشاوره های سودمنی به خود کودک و والدینش برای بهبود شرایط می کند.

    جهت استفاده ار خدمات روانشناسی و روانپزشکی مرکز مشاوره بوجیکا در زمینه کودک، خانواده، زوج درمانی و سایر اختلالات روانشناسی و تعیین نوبت رزرو از متخصصین مرکز می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید.
    09212773724-02126636858

     

    منبع مقاله

    بیشتر بدانید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    Source
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.