مرکز مشاوره خوب | دکتر روانشناس خوب | بهترین مرکز مشاوره

  • مرکز مشاوره خوب

    Psychiatrist Most Overrated Jobs 300x200 - مرکز مشاوره خوب | دکتر روانشناس خوب | بهترین مرکز مشاوره
    مرکز مشاوره خوب

     مرکز مشاوره خوب و کلینیک روانشناسی چه ویژگی هایی دارد؟

    همه ما غالباً در معرض مشکلات و مسائلی قرار می‌گیریم که به دلیل محدود بودن دانش و تجربیاتمان به همفکری با دیگران نیاز پیدا می‌کنیم. می‌دانید که حتی با ثبات‌ترین افراد نیز گاهی از بحرانهای عاطفی مصون نیستند. تحولات و تغییراتی که در زندگی رخ می‌دهد. مانند قبولی در دانشگاه، ازدواج، دور شدن از خانواده و دوستان، بیماری و از دست دادن آنهایی که دوستشان داریم. گاهی ما را دچار اضطراب، تردید، نگرانی، تعارض و حتی بحران می‌سازد.
    لازم به ذکر است هنگام سازش با محیطی جدید و تجربه‌ای نو، داشتن احساسات فوق تا حد طبیعی است اما اگر این احساسات منفی از حد طبیعی بیشتر شود، می‌تواند باعث کاهش تمرکز آرامش و سلامت جسم و روان گردد.
    download 3 - مرکز مشاوره خوب | دکتر روانشناس خوب | بهترین مرکز مشاوره
    مرکز مشاوره خوب

    توانایی های روانشناس در یک مرکز مشاوره خوب : 

    1- توانایی تجزیه و تحلیل و شناخت مسائل و مشکلات و استنتاج مطالب.
    2- برخورداری از فکر خلاق و نوآور.
    3- توانایی برای تجربه کردن یا احساس نمودن همه هیجانات آدمی نظیر غم، امید، احساس خوشبختی، صمیمیت.
    4- توانایی سخن گفتن در جمع و ایراد سخنرانی در حضور دیگران.
    5- توانایی تصمیم گیری در مواقع بحران.
    6- توانایی تحمل انتقاد، تحقیر، خشم و بی اعتنایی مددجو.
    7- توانایی ایجاد ارتباط مناسب با دیگران و بیان منظور و مطالب خود به طریف مقابل.

    چگونه روانشناسی خوب و مجرب پیدا کنم؟

    ویژگیهای یک روانشناس خوب چیست؟

    از کجا مطمئن باشم که این روانشناس همانی است که می تواند مشکل من را حل کند؟

    سئوالات بالا قسمت عمده ایی از سئوالاتی است که ذهن افرادی را که در حال حاضر با مشکلی مواجه شده اند و به دنبال راه حلی برای این مشکل هستند، مشغول کرده است.
    وقتی دچار مشکل می شویم بهترین راه این است که از یک مشاور کمک بگیریم. اما هر شخصی برای مشاوره مناسب نیست. مشاوره، حرفه‌ای است با ظرافت های خاص خود. با نادیده گرفتن این ظرافت ها مشاور در کار احساس درماندگی می‌کند. مشاور موفق نخست باید نسبت به شناخت خودش گام بردارد. شناسایی احساس ها، انگیزه‌ها، رفتارها، نقاط ضعف و قوت مشاور به وی کمک می‌کند قدم به دنیای درون مراجع گذاشته و او را همراهی کند.
    در ذیل کوشش بر این است پاره ای از این ظرافت‌ها و نکته های مهم بیان شود و مورد بررسی قرار گیرد.
    Anim Psychology1 5a625b6f9e942700366bb7f0 300x169 - مرکز مشاوره خوب | دکتر روانشناس خوب | بهترین مرکز مشاوره
    مرکز مشاوره خوب

    مشاور به عنوان یک شخص حرفه ای در یک مرکز مشاوره خوب

    مشاوران در رفتار شغلی خود براساس خصوصیت های زیر عمل می‌کنند.
    – ویژگی های فردی
    – دانش حرفه ای
    – مهارت های خاص مشاوره

    مهمترین ویژگی های فردی یک مشاور کارآمد در یک مرکز مشاوره خوب عبارتند از:

    ۱- مشاوران مؤثر تجربه های رفتاری و احساسی خود را می‌پذیرند: به عبارت دیگر مشاوران کارآمد واکنش های عاطفی شان را کنترل نمی‌کنند، احساسات خود را به همان صورتی که هستند می‌پذیرند، به واکنش‌های هیجانی خود آگاهند و رفتارشان را می‌توانند کنترل کنند.
    ۲- مشاوران کارآمد و اثر بخش ارزش‌ها و باورهای خود را می‌شناسند. آن‌ها با استفاده از نظام ارزشی خود،نقش با معنی برای زندگی خود می‌یابند و به راحتی می‌توانند کنترل کنند.
    ۳- مشاوران موثر قادرند با دیگران رابطه‌ای گرم و عمیق و همدلانه ایجاد کنند.
    ۴- مشاوران موثر مسئولیت شخصی رفتار خود را می‌پذیرند آنها به جای انکار خود و سرزنش دیگران به راحتی عدم موفقیت و ضعف‌های خود را می‌پذیرند، این افراد انتقادپذیرند.
    ۵- مشاوران موثر نقاب به چهره نمی‌زنند. خود را آن طور که هستند به دیگران نشان می‌دهند.
    ۶- مشاوران موثر می‌توانند هدف های قابل دسترسی را انتخاب کنند .آنها به توانایی‌ها و مهارت‌های خویش واقف هستند و از خود به همان اندازه‌ای توانایی‌ها و مهارت‌ها انتظار دارند.
    ۷- مشاوران موثر تجربه‌های همخوان دارند. آن‌‌ها افزون بر اینکه افکار، احساسات ، رفتارها، ارزش‌ها و انگیزه‌های خویش را می‌شناسند توانسته اند بین این جنبه‌های شخصیت خویش همخوانی ایجاد کنند. آن‌ها با خودشان صداقت دارند.
    ۸- مشاوران کارآمد و توانا نه تنها خود را آن گونه که هستند می‌پذیرند بلکه دیگران را نیز به همین شکل قبول دارند، آن‌ها نسبت به مراجعان توجه مثبت و نامشروط دارند و از هرگونه ارزش‌گذاری و قضاوت اندیشی نسبت به مراجعان اجتناب می‌کنند و نمی‌خواهند ارزش‌ها و افکار و باورهای خودشان را به مراجع تحمیل کنند. به مراجع فرصت می‌دهند تا با ابراز افکار واحساساتشان، خودشان را آن گونه که هستند تجربه کنند. آن‌ها دنیا را چشم‌انداز مراجع می‌دانند و بدون هرگونه داوری صرفا به درک مراجع و شناخت او همان گونه که هست می‌پردازند. آن‌ها بدون توجه به موقعیت و جایگاه مراجعان برای آن‌ها بدون توجه به موقعیت و جایگاه مراجعان برای آن‌ها ارزش و احترام انسانی قائلند.
    How to become a psychologist 612px 300x180 - مرکز مشاوره خوب | دکتر روانشناس خوب | بهترین مرکز مشاوره
    مرکز مشاوره خوب

    ویژگی های ارتباطی روانشناس کودک در یک مرکز مشاوره خوب

    ۱- دنیای خودمان را در سطح دنیای کودک پایین بیاوریم . به عبارت دیگر از دید یک والد یا درمانگر به کودک نگاه نکنیم. این گونه می‌توان احساسات و افکار کودک را بشناسیم. این بدان معنا نیست که در این رابطه کودک شویم بلکه کودک درون خود را آزاد بگذاریم و جهان را از دید کودکان و نوجوانان بنگریم تا بتوانیم احساسات و افکار آن‌ها را درک کنیم.
    ۲- رابطه مشاور، کودک و نوجوان منحصر به فرد است . در نظر داشته باشیم رابطه ما به عنوان مشاور با کودک یک رابطه‌ی خاص است و خاص بودن این رابطه می‌طلبد که اجازه ندهیم شکایت‌ها و مداخله‌های والدین روی رابطه‌ی ما با کودک تاثیر بگذارد. در این صورت است که کودک احساس می‌کند مشاور او را آن‌طور که هست پذیرفته است و می‌تواند خود واقعی‌اش را آن‌طور که هست نشان دهد و ابراز کند، بر اساس اظهار و گفته‌های والدین یا معلمان کودک قضاوت نکنیم بلکه به او فرصت دهیم مسایل را آن‌گونه که خودش تحلیل می‌کند برای ما بازگو کند.
    ۳- رابطه مشاور با کودک و نوجوان اصیل است. بر این اساس ضرورت دارد مشاور در جلسه مشاوره خودش را همان طور که هست نشان دهد و رابطه‌ای طبیعی و معمولی برقرار کند. خصوصا زمانی که مقاومت دارد مشاور عصبانی و لحنش تند نشود شرایط و فشارهای کودک را در نظر بگیرد در این رابطه مشاور باید بنابر مقتضیات و موضوعات و رفتار کودک، در رفتارش انعطاف‌پذیر باشد و گاه جدی و گاه غیر جدی باشد. غیر جدی بدین معنی است که ممکن است کودک در طول جلسه موضوعی خنده‌دار مطرح کند مشاور می‌تواند در این حالت با وی همراه شود.
    ۴- مشاور رازدار کودک باشد. مشاور به کودک می‌گوید مسئله‌ای که تو با من در میان گذاشتی تا وقتی که خودت بخواهی پیش من می‌‌ماند و هر زمان بخواهم در این مورد با کسی صحبت کنم حتما از تو اجازه می‌گیرم و بدون توافق تو من به کسی نخواهم گفت. در این صورت اگر مسئله‌ای ضرورت داشته باشد که با والدین در میان گذاشته شود با کودک مطرح کرده و ضرورت آن را بیان می‌کنیم و او را به این موضوع ترغیب می‌کنیم و در آن مشارکت می‌دهیم.
    ۵- حفظ حریم در رابطه مشاور – کودک حفظ حریم کودکان و نوجوانان به ویژه در رابطه‌ی مشاوره‌ای ضرورت دارد از این نظر باید موارد زیر را رعایت کنیم:
    – تا جایی که کودک احساس راحتی وامنیت می‌کند وارد حریمش می‌شویم و از سؤال‌های زیاد و مکرر خودداری می‌کنیم.
    – از سؤال‌های باز استفاده می‌کنیم. در سؤالات بسته ما مجبوریم سؤالات پی‌درپی بپرسیم و باعث می‌شود کودک مقاومت و سکوت کند.
    – مشاور باید در مورد استفاده از اطلاعاتی که از کودک به وسیله‌ی والدین ، معلم و… به دست آورده مراقب باشد. اگر کودک حس کند مشاور ازجاهای مختلف وارد حریمش می‌شود احساس ناامنی می‌کند.
    ۶- رابطه‌ی مشاور – کودک هدفمند باشد. متوجه کردن کودکان و نوجوانان به هدفمندی رابطه‌ی مشاوره‌ای موجب می‌شود که‌آن‌ها مشاوره و پرداختن به مشکلات خودشان را در جلسه مشاوره جدی بگیرند. به همین دلیل مشاور باید گاه بر حسب ضرورت به ویژه وقتی کودک یا نوجوان به گپ زدن با مشاور تمایل دارند یا از پرداختن به مسایل و مشکلاتشان طفره می‌روند مشاور به این هدفمندی اشاره کند و آن‌ها را متوجه این نماید که ما اینجا قرار است چه کاری انجام دهیم ، آیا او می‌خواهد راه‌حلی برای مشکلات پیداکند، آیا می‌خواهد وضع موجود بهتر شود و دیگر دچار این مشکلات نباشد.
    SpeechTherapy2 300x200 - مرکز مشاوره خوب | دکتر روانشناس خوب | بهترین مرکز مشاوره
    مرکز مشاوره خوب

    دپارتمان های کلینیک روانشناسی بوجیکا

    در مرکز تخصصی روانشناسی بوجیکا، به درمان مشکلات شامل : مشکلات گفتاری، استرس و اضطراب جدایی، افسردگی، اختلالات یادگیری، بیش فعالی و نقص توجه و تمرکز، صمیمیت والدین و زوج، تعامل والد و کودک، پرخاشگری و مشکلات رفتاری، اختلالات طیف اوتیسم، مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی درسی انجام می شود.

    برای درمان در این مرکز از روش درمان های دارویی و غیر دارویی (رواندرمانی، گروه درمانی،نوروفیدبک، بازی درمانی، هنر درمانی

    و….) استفاده می شود

    بخش ارزیابی و سنجش بالینی در مرکز مشاوره بوجیکا

    در این بخش روانسنج مرکز به انجام آزمونهای هوش و استعداد ، آزمونهای خانواده ، آزمونهای شخصیت ، آزمونهای تشخیص اختلالات بالینی کودک و بزرگسال میپردازد و در صورت نیاز به ازمونها توسط روانشناس یا روان پزشک ارجاع داده می شوند، سپس نتایج و تفسیر آزمونها برای درمانگر مربوطه ارسال می شود. آزمونهای روانی نقش مهمی در تشخیص اختلالات و بدکارکردی های روانشناختی افراد تشخیص سریع و به هنگام اختلالات برای روانشناس و روانپزشک دارند.
    images 2 3 - مرکز مشاوره خوب | دکتر روانشناس خوب | بهترین مرکز مشاوره
    مرکز مشاوره خوب

    مشاوره تلفنی

    ما سعی کرده ایم برای  مراجعینی که امکان مراجعه حضوری به روانشناس  را ندارند امکان مشاوره تلفنی را برایشان محیا کنیم تا در صورت محدودیت و شرایط اضطراری متخصصان این مرکز به کمک رسان شما عزیزان باشند.

    برای تماس با متخصصان ما می توانید برای هماهنگی مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات خود از طریق تلفن ثابت و همراه با شماره تلفن های 22636858-021 و 09212773724 تماس حاصل فرمایید.

    یادآور می شویم مشاوره تلفنی به صورت یک راه حل کوتاه مدت و در شرایط بحرانی و حاد می تواند کمک کننده باشد و برای مداخله عمیق تر می بایست با حضور در کلینیک روانشناسی از متخصصان ما به صورت حضوری مشاوره دریافت نمایید.

     

    IMG 20171212 103427 300x300 - مرکز مشاوره خوب | دکتر روانشناس خوب | بهترین مرکز مشاوره

    مرکز تحقیقات پزشکان و روانشناسان بوجیکا
    کلینیک روانشناسی بوجیکا، اماده ارائه خدمات در زمینه های اختلالات
    اختلالات اضطرابی، افسردگی
    طیف اتیسم، بیش فعالی، اختلالات یادگیری، مشکلات رفتاری،  و مشاوره خانواده می باشد.
    جهت تعین وقت اینجا کلیک کنید

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.