5 بهترین روانشناس کودک در تهران

  • روانشناسان و مشاوران کودک کلینیک روانشناسی بوجیکا

    IMG 3085 225x300 - 5 بهترین روانشناس کودک در تهران

    دکتر شیرین عبداللهی

    روانشناس کودک و نوجوان

    fariba ebrahim babai 12 compressed scaled 1 200x300 - 5 بهترین روانشناس کودک در تهران

     

    دکتر فریبا ابراهیم بابایی

    روانشناس کودک و نوجوان

    enews EToolsFile q 8b18abb4 54b9 447a 9dd2 8e872642de04 206x300 - 5 بهترین روانشناس کودک در تهران

    دکتر مطهره فسنقری

    روانشناس کودک و نوجوان

    14058 273x300 - 5 بهترین روانشناس کودک در تهران

    دکتر زهرا خلوصی

    روانشاس و نوروتراپیست

     

    مجبور بودیم برای یه چند سالی دور از شهر و خانواده‌های خودمون توی شیراز زندگی کنیم، سر برخی مسائل ساده مدام با همسرم بحثم میشد و من غافل بودم از اینکه سر برخی مسائل پیش پا افتاده دارم به دخترم آسیب میزنم. دخترم عصبی شده بود و سر هر مسئله کوچکی داد و بیداد میکرد، ناخنهاش رو میجویید و با اینکه خیلی بچه بود ولی ترجیح میداد اکثر ساعات روز تنها باشه و حتی تمایلی به پارک و بازی با هم سن و سالهاش نداشت، و دختر پر شر و شور من که همیشه زبان زد معلمای مدرسه شون بود حال به یه دختر گوشه‌گیری که تمرکزی هم توی درسهاش نداشت تبدیل شده بود.

    به کمک یکی از دوستام که ادعا میکرد به کمک بهترین روانشناس کودک در تهران که از طریق کلینیک بوجیکا باهاشون آشنا شده بود تونسته پرخاشگری پسرش رو بهتر کنه من هم تصمیم گرفتم از ایشون برای دخترم جلسه ملاقات بگیرم و ….

    شاید در زمان‌های گذشته اکثر پدرها و مادرها نیاز به یک روانشناس کودک برای تربیت و رشد صحیح کودک که آنچنان که باید احساس نمیکردن ولی الان بنا به شرایط جامعه خانواده‌ها استفاده از کمک‌های یه روانشناس کودک رو برای درک احساسات کودک و هدایت آنها در جهت صحیح یکی از ملزومات میدونن. اگه شما هم در زمینه یافتن یه روانشناس کودک مناسب و ویژگی‌های اصلی بهترین روانشناس کودک در تهران  توی شک و تردید هستین تا انتهای مقاله با ما همراه باشین.

    روانشناس کودک

    کودکان ازجمله افرادی در جامعه هستن که با توجه به نگاه متفاوتی که به همه چیز دارند یکی از شکننده‌ترین موجودات جامعه به شمار می‌آیند. برخلاف اینکه برخی از کودکان دوران کودکی شادی را بدون دغدغه سپری میکنن از طرفی هستن کودکانی که دوران کودکی پر استرسی داشته و از نظر عاطفی دچار کمبود بوده و بنابراین از نظر رفتاری تغییرات زیادی نسبت به هم سن و سالان خود پیدا کرده‌اند. برای کمک به این کودکان برای مقابله با مشکلات مختلفی که میتونه به آنها آسیب بزنه، استفاده از راهنمایی‌های بهترین روانشناس کودک در تهران میتونه کمک کننده باشه.

    روانشناسی کودک در واقع به مطالعه رشد ناخودآگاه و آگاهانه دوران کودکی میپردازه، روانشناسان کودک با مشاهده چگونگی  تعاملات کودک با والدین، خودش و جهان رشد ذهنی اون رو مورد بررسی قرار میدن. در واقع روانشناس کودک آموزش و توانایی لازم را برای مقابله با تمام جنبه‌های رفتاری و عاطفی که کودک ممکنه تجربه کنه رو داره.

    به عنوان مثال گاهی اوقات کودک تمایلی به گفتن آنچه اون رو آزار میده، نداره، ولی روانشناس برای اینکه آرام آرام معما را حل کنه و به کودک کمک کنه تا با مشکلات مختلف کنار بیاد، اعتماد کودک را به خودش جلب میکنه و از تاکتیک‌های ابتکاری استفاده میکنه تا از کودک بخواد که به روانشناس  توضیح بده که چه چیزی داره بهش آسیب میزنه.

    اگه میخواین برای بهبود  حال کودکتون درمان متفاوتی داشته باشید با متخصصان ما تماس بگیرید

    هنر ما حال خوب شماست 

    ۶۸۵۸ ۲۲۶۳ ۰۲۱  –  ۲۰۰۶ ۲۲۶۲ ۰۲

    counseling1 scaled - 5 بهترین روانشناس کودک در تهران
    بهترین روانشناس کودک در تهران

    ویژگی‌های بهترین روانشناس کودک در تهران

    مسلما روانشناسی کودک کار چندان ساده‌ای نیست و علاوه بر داشتن دانش و سطح تحصیلات دانشگاهی به برخی دیگه از ویژگی‌ها احتیاج داره تا بتونه به درستی با بچه‌ها ارتباط برقرار کنه و احساسات اونها رو درک کنه و پدر و مادر یا سرپرست کودک رو در زمینه تربیت صحیح آنها راهنمایی کنه. در ادامه به چند مورد از ویژگیهای بهترین روانشناس کودک در تهران خواهیم پرداخت.

    یک روانشناس کودک برای برخورد با بیماران خردسال خود به صبر و تحمل زیادی نیاز داره. به همین دلیل، قبل از شروع کار با روانشناسان جوان، باید مطمئن بشید که تجربه آموزشی و کاری لازم را برای کار با کودکان و خردسالان داشته باشن. بهترین روانشناس کودک در تهران علاوه بر کمک به کودکان و والدین آنها در شناسایی مشکلاتی که باعث تغییر الگوهای رفتاری و عاطفی در زندگی آنها میشه، بایستی بدونه که چطور شواهد علمی مختلفی را که از طریق تحقیقات محکم به دست آورده رو مستند کنه.

    یک روانشناس کودک خوب میتونه از اطلاعات مختلفی که کشف شده برای پیدا کردن ارتباط و همبستگی در الگوهای رفتاری استفاده کنه و به این ترتیب میدونه که بهترین رویکرد برای برخورد با کودکان و درک مشکلاتی که آنها با آن روبرو هستن چیه.

    رشته روانشناسی کودک در عین حال که هم از نظر عاطفی و هم از نظر جسمی کار بسیار سختیه، بسیار جذاب هم هست. بهترین روانشناس کودک در تهران باید طوری رفتار کنه که بیمارانش بهش اعتماد کنن، بتونه بچه ها رو به سمت خودش جذب کنه تا بتونه در بچه‌ها حس تمایل به ارتباط با روانشناس ایجاد کنه.

    بهترین روانشناس کودک در تهران فرزند شما را میبینه، نه فقط علائم اون رو، روانشناس کودک سعی میکنه روی نقاط قوت و پتانسیل نهایی کودک متمرکز بشه. و سعی میکنه بیمار خودش رو به عنوان “کودکی که با اضطراب دست و پنجه نرم میکنه” ببینه نه صرفاً یه “کودک مضطرب”.

    اگه کودکی در تنظیم احساسات خودش مشکل داره، بنابراین یه روانشناس کودک خوب با ایجاد یه رابطه حمایتی و جذاب اول احساسات کودک رو اولویت بندی کرده و در طول پروسه درمان هم طبق اونها پیش میره.

    روانشناس با ایجاد رابطه با والدین فرزند درمان رو شروع میکنه و از روابط بین والدین و فرزند برای درک اینکه چه چیزی در چالش‌های کودک نقش دارن استفاده میکنه. توی روانشناسی کودک روابط باید پایه و اساس درمان باشد، نه فقط گفتار درمانی.

    بهترین روانشناس کودک در تهران باید والدین کودک رو به عنوان یک تیم متحد ببینه و اهمیت نقش آنها را در زندگی کودکشون درک کنه. روانشناس باید به والدین و سایر حمایت‌های اونها در زندگی کودک نگاه کنن تا تمام منابعی که کودک داره را به طور کامل در نظر بگیره.

    روانشناس خوب باید درک خوبی از فرهنگ کودک داشته باشه تا زمینه چالش‌های اون را فراهم کنه. آنها مجبور نیستند شخصاً فرهنگ یکسانی داشته باشن، اما باید از فرهنگ، ارزش‌ها و هنجارهای کودک و اینکه چگونه میتونن به حمایت از کودک شما کمک کنن، آگاه باشن.

    اهمیت کمک گرفتن از بهترین روانشناس کودک در تهران

    یکی از ارزشمندترین بخش‌های والدین بودن اینه که شما شاهد رشد فرزندتون باشین و در این مسیر سعی در یادگیری نحوه نگرش فرزندتان به جهان، آموزش مهارت‌های جدید به فرزندتان، و راهنمایی او در حین پردازش احساسات و تغییرات بزرگ زندگیش باشین و این خودش یه پروسه سختیه که شاید در این مسیر نیاز به کمکهای یه فرد آموزش دیده در این زمینه داشته باشین.

    طبیعتا با بزرگ شدن فرزندان از کودکی تا بزرگسالی عوامل زیادی از ژنتیک گرفته تا عوامل محیطی توی رشد و پیشرفت بچه‌ها از مرحله‌ای به مرحله دیگه موثرن و شاید برای یه کودک بیان احساسات و گفتن آنچه که توی سرش میگذره سخت باشه به همین دلیل یه روانشناس کودک میتونه به والدین توی کشف اطلاعات مهم در مورد سلامت ذهنی، جسمی، شناختی و عاطفی در مورد فرزندشون کمک کنه.

    طبیعیه که هر شخصی بخواد که فرزندش بهترین و سالم‌ترین مراحل رشد رو طی کنه ولی خوب والدین نمتیونن همیشه تشخیص بدن که آیا رفتارهای کودکشون در شرایط مختلف طبیعی هست یا نه یه نشانه‌ای از ناهنجاریه. بهترین روانشناس کودک در تهران میتونه تفاوت رفتار سالم و غیرطبیعی را تشخیص داده و به والدین کمک کنه تا بتونن بهترین رفتار و واکنش رو در برابر حرکات کودکانشون نشون بدن. روانشناسان کودک با آمورش مکانیسم‌های مقابله‌ای برای مدیریت احساسات به کودک به پیشرفت و شکوفایی فرزندان در هر مرحله جدید رشد کمک میکنن.

    یکی دیگه از دلایلی که نیاز به روانشناس کودک بسیار حس میشه اینکه که روانشناسان کودک قادرن تا رفتارهای غیرعادی بچه‌ها را زود تشخیص بدن، پی به ریشه برخی مشکلات و اختلالات رفتاری، یادگیری، اضطراب، بیش فعالی و … در کودک ببرن و بهشون کمک کنن تا از این مراحل با موفقیت عبور کنن. روانشناس‌ها همچنین میتونن به پیشگیری، ارزیابی و تشخیص مشکلات روانی و یادگیری، تاخیرهای رشدی یا شرایطی مانند اوتیسم کمک کنن.

    اگه میخواین برای بهبود  حال کودکتون درمان متفاوتی داشته باشید با متخصصان ما تماس بگیرید

    هنر ما حال خوب شماست 

    ۶۸۵۸ ۲۲۶۳ ۰۲۱  –  ۲۰۰۶ ۲۲۶۲ ۰۲

    KK99KR scaled 1 scaled - 5 بهترین روانشناس کودک در تهران
    بهترین روانشناس کودک در تهران

    روانشناسی کودک در چه حوزه‌هایی از رشد کودک فعالیت میکند؟

    رشد فیزیکی

    یکی از حوزه‌های فعالیتی بهترین روانشناس کودک در تهران بررسی رشد فیزیکی بچه‌هاست. رشد کودک یه توالی مشخص و قابل پیش بینیه، مثلا بچه اول میتونه غلت بزنه، راه بره، بدوه و … . یه روانشناس  کودک با مشاهده رشد جسمانی کودک میتونه وجود هر نوع ناهنجاری که نشاندهنده اختلال در رشد کودک باشه رو تشخیص بده. معمولا هر نوع تأخیر عمده در رشد جسمانی هم ممکنه سایر مسائل زیربنایی رشد را نشان بده که در صورت تشخیص زودهنگام میشه در مراحل اولیه به درمان آنها پرداخت.

    توسعه شناختی

    با توجه به پیشرفت‌هایی که در سالهای اخیر در علم وجود داشته ما الان میدونیم که حتی نوزدان تازه متولد شده هم از محیط اطرافشون آگاهن هر چند که نمیتونن حرفی به زبون بیارن. در واقع رشد شناختی به یادگیری فکری و فرآیندهای فکری کودک اشاره داره که شامل مشاهده و درک دنیای اطراف، یادگیری زبان، حافظه، تصمیم‌گیری، حل مسئله، نحوه استفاده کودک از تخیل و نحوه استفاده کودک از استدلال اساسی میشه و همه این عوامل تحت تأثیر ژنتیک و محیط کودک هست.

    رشد عاطفی

    منظور از رشد عاطفی کودک اینه که این کودک چگونه محیط و اطرافیان رو حس میکنه، درک میکنه و  چطور احساساتش رو ابراز میکنه. معمولا رشد عاطفی توی بچه‌های کم سن و سال از طریق بیان احساساتی چون ترس، شادی، خشم و غم بیان میشه، با رشد کودک احساساتش هم پیچیده میشه و به مرور احساساتی چون غرور، اعتماد به نفس، احساس گناه، امید ایجاد میشه.

    رشد عاطفی کودک شامل درک احساسات دیگران، احساس همدلی با دیگران هم میشه و اینکه کودک چطور بتونه احساساتش رو تنظیم کنه و به طور مناسب اونها رو بیان کنه کمی سخته، اینجا بهترین روانشناس کودک در تهران میتونه به کودک شما کمک کنه تا بتونه احساستش رو به روشی سالم و مثبت ادا کنه.

    اگر کودکی از نظر عاطفی به طور کامل و صحیح رشد یافته باشه قطعا در برقراری تعاملات اجتماعی هم خیلی خوب عمل خواهد کرد چون  روشی که کودک احساس میکنه، درک میکنه و احساسات خودش رو بیان میکنه تأثیر مستقیمی بر نحوه تعامل اون با افراد توی اجتماع داره.

    بهترین روانشناس کودک در تهران در چه زمینه‌هایی میتواند به کودکان کمک کند؟

    بهترین روانشناس کودک در تهران  میتونه به کودک شما کمک کنه تا با مشکلات مختلفی از جمله موارد زیر کنار بیاد:

    • شرایط سلامت روان مانند اضطراب یا افسردگی
    • مشکل در کنار آمدن با اختلالات یادگیری
    • درگیری‌های بین فردی
    • مشکلات با والدین یا دوستان
    • رویدادهای استرس‌زا مانند طلاق یا مرگ

    در صورتی که والدین هر کدوم از مشکلات زیر رو در فرزندانشون دیدن بهتره حتما با یه روانشناس کودک مشورت کنن:

    • اختلال در هر مرحله از رشد کودک
    • لجباری
    • ترس
    • اضطراب بیش از اندازه، انزوا، گوشه‌گیری
    • عدم توجه و تمرکز
    • پرخاشگری

    اگه میخواین برای بهبود  حال کودکتون درمان متفاوتی داشته باشید با متخصصان ما تماس بگیرید

    هنر ما حال خوب شماست 

    ۶۸۵۸ ۲۲۶۳ ۰۲۱  –  ۲۰۰۶ ۲۲۶۲ ۰۲

    kid in therapy scaled - 5 بهترین روانشناس کودک در تهران
    بهترین روانشناس کودک در تهران

    انواع روش‌های درمانی بهترین دکتر روانشناس در تهران چیست؟

    انواع مختلفی از روش‌های درمان برای بهبود شرایط و درک مشکلات کودکان و نوجوانان وجود داره. انتخاب مناسبترین و بهترین روش برای فرزند شما به سن کودک و دلایل مراجعه او به روانشناس کودک بستگی داره. برخی از درمان‌های رایج عبارتند از:

    بازی درمانی

    این نوع درمان برای کودکان دبستانی یا پیش دبستانی که برای مقابله عاطفی به راهنمایی نیاز دارن یا یک رویداد استرس‌زا را تجربه کردن عالیه. بهترین روانشناس کودک درتهران از اسباب‌بازی‌ها، عروسک‌ها، بازی‌ها یا هنر استفاده می‌کنه تا به کودک کمک کنه تا احساس خودش رو بیان کنه. در حالی که با هم بازی میکنن، درمانگر میتونه به کودک کمک کنه تا احساسات خودش را حل کنه.

    درمان شناختی رفتاری (CBT)

    CBT برای کودکانی استفاده میشه که با توجه، اختلالات خلقی، فوبیا و وسواس دست و پنجه نرم میکنن. بهترین روانشناس کودک در تهران با کودک همکاری میکنه تا بهش کمک کنه تا افکار، کلمات و اعمال خودش رو درک کنه. روانشناس تکنیک‌های خاصی مانند مدیتیشن را برای مدیریت رفتارهای کودک بهش آموزش میده. یا به آرامی ترس‌های کودک را تشخیص داده و به اون کمک میکنه که بتونه به اونها  غلبه کنه.

    گفتار درمانی

    داشتن کسی که به مشکلات کودک گوش میده و به بچه کمک میکنه تا آنها را حل کنه میتونه خیلی مهم باشه. در گفتار درمانی، کودک میتونه:

    • مهارت‌هایی را که برای حل چالش‌هاش نیاز داره، توسعه بده.
    • احساسات خودش رو به جای ابراز احساسات درک کرده و بیان کنه.
    • روابط قوی‌تر و سالم‌تری ایجاد کنه
    • نیازهای خودش را اعلام کنه

    گروه درمانی

    اگر کودک از نظر اجتماعی در شرایط سختی قرار داره، گروه درمانی  به کمک بهترین روانشناس کودک در تهران راهی بی بدیل برای آنهاست تا مهارت‌های مورد نیاز برای غلبه بر چالش‌های اجتماعی خودش رو با دیگران در سطح خودش یاد بگیره. نوجوان یا فرزند کوچک شما میتونه قوانین اجتماعی شدن را در کنار دیگرانی که چالش‌های مشابهی دارن یاد بگیره و تمرین کنه. همچنین ممکنه اعتماد به نفس آنها را افزایش بده، به خصوص اگر خجالتی باشن یا مورد آزار و اذیت قرار گرفته باشن.

    خانواده درمانی

    اگر خانواده شما دوران سختی را پشت سر می‌گذارن (مانند طلاق، بیماری، مرگ یکی از عزیزان، مشکلات مالی)، خانواده‌درمانی می‌تونه به شما در درک بهتر و حمایت از یکدیگر کمک کنه. در طول جلسات ، هر فرد این فرصت را داره که احساس خودش رو در مورد موقعیت و اقدامات یا واکنش‌های دیگری بیان کنه. کودک شما در این روش درمانی یاد میگیره که چگونه بهتر ارتباط برقرار کنه و روابط خودش رو با یکدیگر از نو برقرار کنه.

    چطور میتونم بهترین روانشناس کودک در تهران برای فرزندم پیدا کنم؟

    بهترین راه برای یافتن بهترین روانشناس کودک در تهران اینه که از اطرافیان خودتون بپرسین. مسلما در اطراف شما کسانی هستن که به یه روانشناس کودک مراجعه کرده باشن، یکی از راهها برای یافتن یه روانشناس کودک خوب اینه که هنگام جستجو از افراد زیر سوال کنید:

    روانشناس، مددکار اجتماعی یا مشاور راهنمایی مدرسه. مدارس معمولاً فهرستی از درمانگران محلی که شهرت خوبی دارند را نگه میدارن.

    پزشکان اطفال  هم معمولاً فهرستی از روانشناسان کودک رو دارند که اونها رو می شناسن و به آنها اعتماد دارن. در صورتی که پزشک فرزندتون سال‌ها فرزند شما رو بشناسه حتی ممکنه لیست خودش رو به مواردی که فکر میکنه بهترین هستن محدود کنه.

    اگر یک دوست خوب تجربه مثبت خودش رو با بهترین روانشناس کودک در تهران به اشتراک گذاشته، هم میتونه مسیر خوبی برای رسیدن به یه روانشناس خوب در تهران باشه.

    یکی دیگه از راههای یافتن یه روانشناس کودک مناسب سرچ کردن در سایت های اینترنتی و خواندن کامنتهای افراد در رابطه با اکثر روانشناسان کودکی است که برای حل مشکل خود به آنها مراجعه کردن. در این وبسایت‌ها از جمله سایت بوجیکا شا میتوانید لیستی از روانشناسان کودک به همراه رزومه آنها را مشاهده کرده و در صورت صلاحدید خود یکی از آنها را برای کمک به تربیت صحیح فرزند خودتون انتخاب کرده و جلسات مشاوره با آنها هماهنگ کنین.

    خوشبختانه دختر من با کمک روانشناس کودکی که از طریق کلینیک بوجیکا باهاشون آشنا شده بودم تونست به خوبی با اضطرابش کنار بیاد و الان خیلی خوب میتونه توی درسهاش تمرکز کنه و خدا رو شکر نمراتش و یادگیریش هم عالی شده، اگر شما هم با چنین مشکلاتی سر و کار دارین توصیه میکنم حتما به کلینیک بوجیکا یه سر بزنین.

    منبع

    منبع 2

    5 750x430 1 750x430 - 5 بهترین روانشناس کودک در تهران

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.