10 بهترین روانشناس تهران 👨‍⚕️معرفی دکتر روانشناس خانم و مرد 👩‍⚕️

شناخت نقش های مختلف روانشناسان و روانپزشکان و چگونگی هماهنگی آنها با نیازهای شما ، به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که چه نوع درمانی را بگیرید. درمانگری را پیدا کنید که با آن احساس امنیت داشته باشید ، حتی اگر این بدان معناست که برای پیدا کردن شخصی که دوست دارید چند مورد را امتحان کنید.

  •  

    بهترین روانشناس در تهران چه ویژگی هایی داره و چطور تشخیص بدیم؟

    روان‌شناسی رشته‌ایه که به مطالعه ذهن انسان و استفاده از آن برای کمک به افراد، زوج‌ها و خانواده‌ها برای تقویت روابط، غلبه بر چالش‌ها و لذت بردن از کیفیت بالاتر زندگی اختصاص داره. بهترین روانشناس تهران بیشتر در زمینه حمایت از افراد مبتلا به شرایط سلامت روان، ذهن و رفتار مطالعه میکنه.

    روانشناسها برای درک ذهن و رفتار، آموزش‌های بالینی و آکادمیک روانشناسی را گذروندن. آنها خدماتی رو به افراد مبتلا به مشکلات روانی و کسایی که در شرایط سخت یا ناراحت کننده‌ای هستن ارائه میدن. افراد بسته به حوزه تخصصی خودشون ممکنه خدمات متفاوتی رو از روانشناسشون دریافت کنن.

    برای مثال، یک روانشناس ممکنه به فردی که علائم افسردگی یا اضطراب داره کمک کنه یا ممکنه فرد با مسائل خاصی مثل مشکلات خشم یا سوگ سر و کار داشته باشه. روانشناسا ممکنه در زمینه‌های فرعی مختلفی مثل روانشناسی بالینی یا پزشکی قانونی هم تخصص داشته باشن.

    روانشناسها از روش‌های مختلفی برای کمک به افراد در موقعیت‌های مختلف استفاده میکنن. یک رویکرد رایج ارائه روان درمانیه که نوعی گفتگو درمانی برای کمک به افراد برای مقابله با علائم و بهبود شرایطشون هست. گاها ممکنه یک روانشناس با سایر متخصصان مراقبت‌های بهداشتی برای ارائه درمان همکاری کنه. مثلا  اونها ممکنه با یک پزشک خانواده یا روانپزشک کار کنن که میتونه دارو تجویز کنه.

    روانشناسها میتونن توی مطب‌های خصوصی یا مکان‌های مختلف دیگه از جمله بیمارستان‌ها یا مدارس کار کنن. برخی از روانشناسان هم ارزیابی‌های تشخیصی و تحقیقات آکادمیک و بالینی رو انجام میدن. برای اینکه بدونین بهترین روانشناس تهران چه ویژگی‌هایی داره، چه کارهایی میتونه انجام بده و چطور میشه پیداشون کرد، بهتره این مقاله رو تا انتها بخونین.

    upl 1630258909 622084 skymd 750x430 - 10 بهترین روانشناس تهران 👨‍⚕️معرفی دکتر روانشناس خانم و مرد 👩‍⚕️
    بهترین روانشناس تهران

    اگه به دنبال بهترین روانشناس برای درمان مشکلتون هستید  با متخصصان ما تماس بگیرید

    هنر ما حال خوب شماست 

    ۶۸۵۸ ۲۲۶۳ ۰۲۱  –  ۲۰۰۶ ۲۲۶۲ ۰۲۱

    ویژگی های بهترین روانشناس تهران چیست؟

    شنوندگان فعالی هستن

    ارتباط یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی هستش که یک روانشناس میتونه داشته باشه. روانشناسای مشتاق باید تمرین بکنن تا بتونن به شنوندگان فعال تبدیل بشن و روی هر مکالمه به طور دقیق متمرکز بشن و زمانی رو برای گوش کردن به صحبت‌های دیگران در یک مکالمه اختصاص بدن.

    گوش دادن فعال بهترین روانشناس تهران به صحبت‌های مراجعه کنندش شامل توجه به نشانه‌های غیرکلامی مثل زبان بدن هم میشه. این امر به ویژه برای روانشناسها مهمه، چون بعضی از بیمارانی که به روانشناس مراجعه میکنن در افشای اطلاعات شخصی خودشون راحت نیستن. یک روانشناس تیزبین میتونه تشخیص بده که چه زمانی بیمار در برقراری ارتباط آشکار با مشکل مواجه هست.

    حرفه‌ای‌های همدلی هستن

    وقتی که یک روانشناس با یک بیمار جدید ملاقات میکنه، یکی از اولین قدم‌هایی که برمیداره ایجاد یک رابطه خوب یا برقراری ارتباطه. یک ارتباط خوب از این جهت مهمه که بیماران رو تشویق میکنه تا به متخصصان اعتماد کنن و احساسات خودشون رو بازگو کنن.

    بهترین روانشناس تهران طوری حس همدلی با بیمار پیدا میکنه که معمولاً برای برقراری یک رابطه قوی با بیمارشون راحتتر از سایر روانشناسا عمل میکنن. روانشناسان برای بیان نگرانی واقعی خود از لحن دقیق صدا استفاده میکنن و به وضوح میتونن ارتباط برقرار کنن.

    در عین حال، روانشناس خوب در کنار حس همدلی باید همیشه رفتار حرفه‌ای خودش رو حفظ کنه. بعضی وقتا پیش میاد که روانشناس باید با یه بیمار خطرناک مثل کسی که مرتکب جرم و جنایت شده یا کسی که با جهان‌بینی و ارزش‌های خودش در تضاده ارتباط داشته باشه و بهترین روانشناس تهران در صورت لزوم در این موقعیت‌ها واکنش‌های نامطلوب خودش رو پنهان میکنه.

    صبور هستن

    درمان فرآیند سریعی نیست. کمک به مراجعان برای غلبه بر مشکلات عمده زندگی خودشون زمان‌بره. روانشناسها باید صبر زیادی داشته باشن. اونا باید بتونن حین صحبت مراجعه‌کننده‌هاشون تمرکز خودشون رو حفظ کنن. هر بیمار با سرعت خودش پیشرفت میکنه. در برخی موارد، ممکنه سالها طول بکشه تا پیشرفت کنه، به خصوص اگر بیمار با ترومای قابل توجهی دست و پنجه نرم کنه.

    روانشناسها معمولا واقع‌گرا هستن که تشخیص میدن که رفتارهای طولانی مدت و ناسازگار رو نمیشه به سرعت فراموش کرد. به جای اینکه به مراجعه‌کننده بگن چه چیزی را باید تغییر بده و چطوری اونو تغییر بده، آنها با صبر و حوصله بیمار رو در مسیر کشف خودشون راهنمایی میکنن. آنها قبول دارن که پیشرفت غیرخطیه و پسرفت‌ها رایجه. مشتریان عصبانی یا مقاوم قبل از اینکه آماده انجام این کار بشن مجبور به انجام کاری نمیشن تا تغییر رو ایجاد بکنن.

    یادگیرندگان مادام العمر هستن

    بهترین روانشناس تهران و در کل یه روانشناس حرفه‌ای بایستی به طور مادام‌العمر در حال یادگیری و به روز رسانی اطلاعاتش باشه چون علم روانشناسی با مطالعات و بینش‌های جدید به طور مداوم در حال تغییر است. این متخصصان باید از آخرین اطلاعات مطلع باشن تا به بهترین شکل ممکن به مشتریان خودشون کمک کنن. برای این منظور ممکنه  روانشناسها در رویدادهای حرفه‌ای مانند سمینارها و سخنرانی‌ها شرکت کنن، با همکارای خودشون ارتباط برقرار کنن و یا مجلات حرفه‌ای مطالعه کنن.

    اگه به دنبال بهترین روانشناس برای درمان مشکلتون هستید  با متخصصان ما تماس بگیرید

    هنر ما حال خوب شماست 

    ۶۸۵۸ ۲۲۶۳ ۰۲۱  –  ۲۰۰۶ ۲۲۶۲ ۰۲۱

    مهارتهای ارتباط بین فردی خوب دارن

    روانشناسها زمان زیادی رو صرف بازتاب برداشت‌های خودشون و نیز درک تجربیات مراجعه کننده‌هاشون میکنن و از طرفی هم راهبردها و روش‌های جدید تفکر درباره مشکلات رو به مشتریان آموزش می‌دن. این افراد همچنین گزارش‌ها و نامه‌های بازخوردی رو برای بقیه متخصصا هم مینویسن. پس این یکی از ویژگی‌های بهترین روانشناس تهران هستش که بتونه به صورت شفاهی و کتبی به صورت واضح و موثر با افراد ارتباط برقرار کنه.

    امانتداری

    برای اینکه روانشناسها مؤثر واقع بشن، باید اطلاعات بسیار شخصی، دقیق و حساس را از مراجعین دریافت کنن. اگر آنها درک کاملی از پیشینه، زمینه و الگوهای تفکر و رفتار بیماران خودشون نداشته باشن، شاید نتونن اونجور که باید به اونا کمک کنن.

    56968ba61a00002d00ab075b 750x430 - 10 بهترین روانشناس تهران 👨‍⚕️معرفی دکتر روانشناس خانم و مرد 👩‍⚕️
    بهترین روانشناس تهران

    بنابراین خیلی مهمه که یه روانشناس احساس قابل اعتماد بودن رو  به فرد مقابلش منتقل کنه،  طوری که مراجعه‌کننده احساس راحتی بکنه و اطلاعات مهمی که روانشناس برای فرمول بندی پرونده و ارائه راهکار درمانی نیاز داره رو باهاش به اشتراک بگذاره.

    فرمول‌بندی دقیق و به روز ارائه بده

    مسلما روش درمان برای هر بیمار یا مراجعه کننده خاص خودشه که بهترین روانشناس تهران با در نظر گرفتن ترکیبی از موارد زیر اون رو برای افراد تعیین میکنه:

    • بررسی عواملی که بیمار رو مستعد این مشکلات کرده
    • بررسی رویدادهایی که ممکنه باعث ایجاد یا تشدید مشکلات شده باشن
    • بررسی رفتارها، عوامل محیطی و باورهایی که ممکنه مانع از بهبود بیمار بشه
    • بررسی جنبه‌هایی از شخصیت و موقعیت مراجعه‌کننده که ممکنه به پیشرفت اونها کمک کنه.

    برای روان‌شناسا مهمه که برداشت‌هاشون رو با مراجعان به اشتراک بگذارن تا از طریق آگاهی از عوامل مؤثر در بروز مشکلات، روش درمانی دقیق رو تعیین کنن.

    به روش درمانی که استفاده می‌کنن اعتقاد داشته باشن

    روانشناسان همه رویکردهای متفاوتی برای درمان یک مشکل دارن. این  رویکردها به آموزشی که به آنها داده شده، رویدادهای توسعه حرفه‌ای که توی اون شرکت کردن و ترجیحات شخصی آنها بستگی داره. انتخاب یه روش درمانی معین توسط بهترین روانشناس تهران به این معنا نیس که اون روش خاص از همه روش‌ها بهتره نه ولی این باور و اطمینانی که یه روانشناس به روش درمان انتخابی خودش داره از همه چی مهمتره. روانشناسی که با شک و شبهه و اکراه یه روش درمانی رو ارائه بده احتمالا تاثیرگذاری بسیار کمتری هم خواهد داشت.

    حتما بخوانید: بهترین دکتر پانیک در تهران

     به طور منظم پیشرفت مشتری را بررسی کنن

    بهترین روانشناس تهران به طور منظم با مراجعه کننده در مورد عملکرد روزانه و وضعیت عاطفی او در تماسه و مدام کنترلش میکنه. این کنترل از طریق ترکیبی از معیارهای عینی‌تر (مثلاً مقیاس های خود گزارش دهی)، جمع‌آوری اطلاعات در مورد فعالیت‌های مراجعه کننده‌ها، و به سادگی پرسیدن از وضعیت آنها انجام بشه. روانشناس باید شواهدی به دست بیاره که نشون بده درمان اونا به نفع بیمارخ تا در مورد نحوه استفاده از جلسات آینده تصمیم بگیرن.

    با ویژگی‌های مراجعه کننده سازگار باشه

    روانشناسها باید درمان را متناسب با باورها، قابلیت‌ها، زمینه و مشکلاتی که هر مراجعه‌کننده با آن مواجه هست تطبیق بدن.

    امید و خوش‌بینی رو توی بیمار القا کنه

    برای اینکه تغییر ایجاد بشه، مراجعه کننده باید باور داشته باشه که قادر به انجام کاری که روانشناس میگه هست. اغلب مراجعین با توقعات کم در مورد توانایی خودشون برای تغییر به روانشناس مراجعه میکنن، یا قصد دارند برای “رفع” آنها کاملاً به درمانگر تکیه کنن.

    برای روانشناس خیلی مهمه که ویژگی‌های خوب بیمار را برجسته و بولد کنن که آنها رو قادر میکنه تا در طول درمان و بعد از آن تغییرات مثبتی رو توی خودشون ایجاد کنن. به هر حال، این مراجعه‌کننده است که باید بیشتر کار سخت را در طول درمان انجام بده.

    در نهایت اینکه چه به دنبال کاوش توی رشته رواشناسی باشین و یا به دنبال درمان باشین اینکه بدونین چه ویژگی‌هایی توی یه روان‌شناس مهم‌تره خیلی ارزشمنده. خصوصیات شخصی ممکن است ذاتی یا اکتسابی باشن. روانشناسان موفق خیلی از ویژگی‌های بین‌فردی رو دارن که شما در دوست یا مربی به دنبال اون هستین، بهترین روانشناس تهران صمیمی و دلگرم‌کننده هست و روی موفقیت شما سرمایه‌گذاری میکنه.

    داستان پسر 21 ساله و مشکلات دوران دانشگاه

    مامان و بابا تعجب کردن وقتی پسر 21 ساله بی دردسرشان علی که یه ماه بود از خوابگاه به خونه اومده بود تا برای امتحانات مهندسی ترم 5 خودش رو آماده کنه، یک روز قبل از بلیط برگشتش اعلام کرد که نمیخواد توی امتحاناش شرکت کنه. والدینش می‌دانستند که او در هر ترم تحصیلی توی دانشکده مهندسی با یسری مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنه و همیشه دانشجوی متوسطی بوده، ولی دیگه فکر نمیکردن مشکلش در این حد حاد باشه.

    والدین علی تصمیم گرفتن با بهترین روانشناس تهران توی کلینیک بوجیکا ملاقات داشته باشن تا به پسرشون در مطالعاتش و کنار اومدن با مشکلاتش کمک کنه. حین درمان، علی اعتراف کرد که گهگاه از « حشیش» استفاده کرده و موافقت کرد که این واقعیت را با والدینش در میان بگذاره.

    با این حال، معلوم شد مصرف حشیش علی گهکاه و تفننی نبوده چون سلامت روان علی به سرعت رو به وخامت گذاشته بود و دچار توهمات پارانوئیدی شده بود. متأسفانه، مشخص شد که علی شدیدا به حشیش اعتیاد داشته. نهایتا با کمک داروهای روانپزشکی و متعاقب آن ثبت نام در یک برنامه توانبخشی داخلی به مدت شش ماه، تونست به تدریج بهبود پیدا کنه و زندگی خودش رو مجددا پس گرفت و تحصیلش رو ادامه داد و مدرک خودش رو تکمیل کرد.

    انواع زمینه‌های فعالیت روانشناسان

    زمینه‌های زیادی وجود دارن که میشه بهترین روانشناس تهران رو توی هر کدوم از اون تخصصا پیدا کرد:

    • روانشناسی بالینی درک رابطه بین مغز و رفتار.
    • روانشناسی سلامت بالینی خدمات بالینی را برای ارتقای سلامت جسمی و روانی بررسی و پشتیبانی میکنه.
    • روانکاوی بر درک و تغییر شخصیت و سایر جنبه‌های ناخودآگاه رفتار و تفکر متمرکزه.
    • روانشناسی مدرسه شامل کار با دانش‌آموزان، والدین یا مراقبان و معلمان در محیط‌های مدرسه‌ست.
    • روانشناسی بالینی از افراد مبتلا به سلامت روان و مشکلات رفتاری حمایت و مراقبت میکنه.
    • روانشناسی کودک و نوجوان بر نوزادان، کودکان و نوجوانان تمرکز داره.
    • روانشناسی مشاوره به افراد مبتلا به انواع مشکلات عاطفی، اجتماعی، کاری، سلامتی یا تحصیلی در هر سنی کمک میکنه.
    • روانشناسی سازمانی متخصص رفتار انسان در محیط‌های کاری و سازمانیه.
    • روانشناسی رفتاری و شناختی از یادگیری، رشد و اصول شناختی برای کمک به مشکلات رفتاری، فکری و عاطفی استفاده میکنه.
    • روانشناسی قانونی در سیستم قضایی و حقوقی عمل میکنه.
    • روانشناسی زوج و خانواده به مشکلاتی می‌پردازه که افراد ممکن است در روابط و خانواده داشته باشن.
    • پلیس و روانشناسی ایمنی عمومی از کارکنان مجری قانون و سایر متخصصان ایمنی عمومی حمایت میکنه.
    • روانشناسی خواب به بررسی خواب و اختلالات مربوط به خواب میپردازه.
    • روانشناسی توانبخشی به افرادی که پس از آسیب یا بیماری بهبود پیدا میکنن، کمک میکنه.
    • روانشناسی و روان درمانی گروهی، رهبران گروه را برای شناسایی مسائل و حمایت از رشد تک تک اعضای گروه آماده میکنه.
    • روانشناسی بیماری‌های روانی جدی در کمک به افراد مبتلا به بیماری‌های روانی شدید مانند اسکیزوفرنی تخصص داره.
    • روان داروسازی اصول روانشناختی را در توسعه و تحقیق دارو به کار میبره.
    Image Psychotherapy shutterstock 368806835 1 1024x1024 1 750x430 - 10 بهترین روانشناس تهران 👨‍⚕️معرفی دکتر روانشناس خانم و مرد 👩‍⚕️
    بهترین روانشناس تهران

    در چه مواردی می توان از کمک روانشناسان بهره برد؟

    بهترین روانشناس تهران میتونه از درمان خیلی از مشکلات در زمینه‌های مختلف حمایت کنه، از جمله:

    • درک و مقابله با اعتیاد
    • درمان علائم افسردگی و اضطراب
    • تشخیص و درمان اختلال طیف اوتیسم (ASD)
    • حمایت از افراد مبتلا به زوال عقل
    • کمک به کاهش وزن یا داشتن یک سبک زندگی سالم
    • پرداختن به مشکلات افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی
    • تشخیص و درمان اختلال نقص توجه و بیش فعالی (ADHD)
    • برخورد با مسائل خواب

    اگه به دنبال بهترین روانشناس برای درمان مشکلتون هستید  با متخصصان ما تماس بگیرید

    هنر ما حال خوب شماست 

    ۶۸۵۸ ۲۲۶۳ ۰۲۱  –  ۲۰۰۶ ۲۲۶۲ ۰۲۱

    چه زمانی باید از روانشناس کمک گرفت؟

    هرکسی که مشکلات عاطفی، رفتاری یا شناختی مداوم را تجربه می‌کنه، می‌تونه از مراجعه کردن به بهترین روانشناس تهران سود ببره. والدین یا مراقبانی که مشکوک هستن که فرزندشون ADHD یا ASD داره هم میتونن اونها رو برای ارزیابی پیش روانشناس ببرن. بعضی از نمونه‌هایی از نشانه‌هایی که نشان میده مراجعه به روانشناس ممکنه مفید باشه عبارتند از:

    • احساس اضطراب به طور منظم
    • احساس غمگینی یا درماندگی شدید
    • سروکار داشتن با چالش‌های روزمره یا شغل خود
    • استفاده از مواد مخدر یا الکل برای مقابله با مشکلات
    • داشتن افکار خودکشی
    • تجربه سوء استفاده یا آسیب‌های دیگر
    • پیشگیری از خودکشی

    مسلما موفقیت برنامه درمانی که توسط بهترین روانشناس تهران ارائه میشه به عوامل متعددی بستگی دارد: شناسایی دقیق عوامل روانی-اجتماعی دخیل در اعتیاد و حفظ آن، انگیزه فرد، حضور افراد دلسوز در زندگی فرد، مشارکت و حمایت خانواده، سطح سازگاری قبلی فرد و وجود فعالیت‌های پاداش دهنده در زندگی جدید افراد.

    ما به کمک روانشناس انتخابیمون توی کلینیک بوجیکا تونستیم با فراهم کردن اکثر شرایط لازم پسرم رو از شر اعتیاد خلاص کنیم. اگر چنانچه شما هم با هر کدام از مشکلات اعتیاد افسردگی و اضطراب و … دست و پنجه نرم میکنین بهتره هر چی زودتر و تا قبل از وخیم‌تر شدن اوضاع به فکر درمان باشین.

    چطور بهترین روانشناس رو بر اساس نیازم انتخاب کنم؟

    شناخت نقش های مختلف روانشناسان و روانپزشکان و چگونگی هماهنگی آنها با نیازهای شما ، به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که چه نوع درمانی را بگیرید. درمانگری را پیدا کنید که با آن احساس امنیت داشته باشید ، حتی اگر این بدان معناست که برای پیدا کردن شخصی که دوست دارید چند مورد را امتحان کنید. از قبل بپرسید که چقدر هزینه دریافت می کنند. اگر هزینه یا دسترسی به کلینیک برای شما مسئله است ،روانشناس دیگری را انتخاب کنید تا جلسات درمان شما به صورت مرتب انجام شوند.

    HE AA576 ELDER M 20190204151838 750x430 - 10 بهترین روانشناس تهران 👨‍⚕️معرفی دکتر روانشناس خانم و مرد 👩‍⚕️هر کدام از افراد در مراقبت از سلامت روان چه می کند؟

    هر یک از مسئولان بهداشت روان دارای یک حوزه تخصصی متفاوت و همچنین مهارت ها ، آموزش ها و تجربه های مختلف هستند. ما تصمیم داریم تا در مورد روانشناسان و زمینه های مختلف تخصص مانند روانشناسان بالینی ، روانشناسان اعصاب و روانپزشکان صحبت کنیم، که همه آنها در ارزیابی و درمان شرایط سلامت روان نقش دارند. درک نقش هر یک و چگونگی هماهنگی آن با نیازهای شما ممکن است در تصمیم گیری در مورد انتخاب به شما کمک کند.

    اگه به دنبال بهترین روانشناس برای درمان مشکلتون هستید  با متخصصان ما تماس بگیرید

    هنر ما حال خوب شماست 

    ۶۸۵۸ ۲۲۶۳ ۰۲۱  –  ۲۰۰۶ ۲۲۶۲ ۰۲۱

    به طور کلی روانشناسان

    روانشناسان ارزیابی و درمانی را از طریق قالب فردی یا گروهی به مراجع ارائه می دهند و هدفشان ارتقاء بهزیستی فرد است. یک روانشناس به طور معمول حداقل شش سال آموزش از جمله دانشگاه و تجربه عملی را پشت سر می گذارد.

    روانشناسان بالینی

    روانشناسان بالینی طیف وسیعی از خدمات روانشناختی را به افراد در طول زندگی خود ارائه می دهند. خدمات معمولاً بر ارزیابی ، تشخیص و درمان بیماری روانی متمرکز هستند. روانشناسان بالینی بیش از شش سال از دانشگاه خود فعالیت اجباری را در تمرین روانشناسی بالینی انجام می دهند.

    نوروتراپیست

    روانشناسان نوروتراپیست، مبتلایان به اختلالات مغزی که بر حافظه ، یادگیری ، توجه ، خواندن ، حل مسئله و تصمیم گیری تأثیر می گذارند ، ارزیابی و درمان می کنند.

    لطفا بخوانید: کم خوابی

    روانپزشکان

    روانپزشکان پزشکانی هستند که متخصص بهداشت روان هستند. آنها افراد مبتلا به بیماری روانی را تشخیص داده و معالجه می کنند و در صورت لزوم داروها را تجویز می کنند. روانپزشکان در بیمارستان ، چهار تا شش سال یک دوره کارشناسی پزشکی را تکمیل می کنند. سپس چندین سال آموزش تخصصی در روانپزشکی را پشت سر می گذارند.

    روانشناس کودک

    روانشناسی کودک یک زیربنای روانشناسی است که در آن پزشکان متخصص بهداشت روان کاملاً ماهر برای ارزیابی و معالجه کودکان ، نوجوانان و جوانانی که با اختلالات روانی ، جسمی ، عاطفی و رفتاری سروکار دارند ، کار می کنند.

    screenshot39 750x430 - 10 بهترین روانشناس تهران 👨‍⚕️معرفی دکتر روانشناس خانم و مرد 👩‍⚕️
    5 راهکار درمان افسردگی بعد از طلاق

    برای پیدا کردن بهترین روانشناس تهران ممکن است نیاز به مراجعه به چند درمانگر داشته باشید

    فرد نیاز دارد تا در طول درمان احساس امنیت و آرامش کند و اعتماد به مشاور را برقرار کند. بنابراین تناسب بین این دو اهمیت دارد. به همین خاطر ممکن است برای اینکه این احساس ها را تجربه کنید، چند درمانگر را امتحان کنید. سعی کنید احساس دلسردی نکنید. پایداری شما در این زمینه ارزشمند خواهد بود و نتیجه مثبت آن را خواهید دید.

    در حالت ایده آل ، شما باید یک درمانگر را انتخاب کنید که دارای صلاحیت مناسب باشد ، در عین حال بتواند با شما ارتباط برقرار کند و با مشکل شما درگیر شود. برای آزمایش این ، شما باید در اولین جلسه باید احساس امیدواری حتی کم ، حتی در مواجهه با چالش ها ، را احساس کنید.

    این بدان معنا نیست که درمان همیشه یک روند راحت خواهد بود. این وظیفه درمانگر شما خواهد بود که شما را در ایجاد تغییرات امیدوار کننده ترغیب و حمایت کند ، با این حال ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که احساس چالش یا ناراحتی کنید. این درگیری ها و ناراحتی ها را با روانشناس خود در میان بگذارید.

    لطفا بخوانید: مادران شاغل 

    از اطرافیان خود بپرسید که چطور میتونید بهترین روانشناس در تهران را پیدا کنید

    در نظر بگیرید که از پزشک عمومی ، خانواده ، دوستان و یا افراد محلی خود در مورد پیشنهاد برای یک روانشناس خوب سوال کنید. پس از پرسیدن نام آنها، نوبت به تحقیقات شما می رسد. صلاحیت های آنها را جستجو کنید ، در صورت امکان در مورد آنها بخوانید و اطمینان حاصل کنید که آنها در منطقه مورد نظر شما و در دسترس هستند.

    سلامت روان یک اصطلاح گسترده است و به همین ترتیب ، ممکن است درمانگران تصمیم بگیرند که روی مشکل خاصی در شما تمرکز کنند. اگر درمانگری که شما انتخاب کرده اید در حوزه مشکل شما فعالیت نمی کند، نگران نباشید – فقط از آنها بخواهید که اگر ممکن است فرد متخصصی را پیشنهاد کنند.

    پیشنهاداتی برای انتخاب بهترین روانشناس تهران

    پیشنهادات زیر ممکن است شما را در انتخاب درمانگر مناسب برای نیازهای شما یاری کند.

    • شما باید با درمانگر احساس راحتی کنید. در طی یک جلسه یا دو جلسه ، باید این حس را داشته باشید که حرف های شما شنیده و درک می شود ، این حس را داشته باشید که درمانگر درک خوبی از شما به عنوان یک فرد دارد و شما با این شخص راحت همکاری می کنید. اصطلاح فنی که این موضوع را توصیف می کند این است که “اتحاد درمانی” بین شما و درمانگر وجود دارد.

    • یک درمانگر “راحت” لزوماً کسی نیست که هرگز با او مخالف نباشید، یا کسی که هرگز با شما مخالف نیست. بعضی اوقات بزرگترین دروس هنگامی حاصل می شود که درمانگر و مراجع برای درک متقابل یکدیگر تلاش می کنند. با این حال ، اگر این اتفاق در یک محیط “امن” رخ ندهد ، بعید به نظر می رسد که بتوانید از این روش نتیجه درست بگیرید. مبادله همیشه باید در محیط همراه با احترام متقابل اتفاق بیفتد.

    • لازم است درمانگر در حرفه خود مهارت داشته باشد. منطقی است که از آنها بپرسیم که آنها چقدر با تجربه هستند ، چه مدرکی را دارند و چه روشهایی را استفاده می کنند.

    • روانشناسی ، روان درمانی و مشاوره حرفه های نیازمند مهارت است. در حالی که بسیاری از افراد می توانند درباره یک موضوع صحبت کنند ، یک حرفه ای ماهر باید چیزی بیش از “گوش خوب” داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که مدارک تحصیلی در سطح حرفه ای باشد.

    60cac5bf67bfb0259c686e8da95fd599 XL 750x430 - 10 بهترین روانشناس تهران 👨‍⚕️معرفی دکتر روانشناس خانم و مرد 👩‍⚕️اگر روند درمان درست نباشد

    اگر مدتی با یک درمانگر کار کرده اید و احساس ناراحتی می کنید ، بهتر است در وهله اول این موضوع را با آن درمانگر در میان بگذارید. یک درمانگر خوب می خواهد برای بهتر شدن این موضوعات با شما همکاری کند. اگر با وجود این ، شما از نتیجه ناراضی هستید ، پس باید قضاوت خود را به کار بگیرید و یا جلسات را خاتمه دهید یا به دنبال راهنمایی از یک متخصص دیگر باشید. اگر تاکنون نگرانی در مورد رفتار اخلاقی یک درمانگر دارید ، با انجمن مربوطه یا سازمان نظارت بر خدمات درمانی مرتبط تماس بگیرید.

     

    چرا بعضی افراد از مشاوره‌ های روانشناسی امتناع می‌ کنند؟

    در حالی که بسیاری از افراد برای حل مشکلات خود به دنبال بهترین روانشناس تهران هستند، اما برخی از افراد نیز در عین حال که مشکلات زیادی دارند، از مراجعه به روانشناس امتناع می‌کنند. این افراد به دلایل مختلفی ممکن است از مشورت با یک روانشناس خودداری کنند. این دلایل معمولا شامل موارد زیر می‌شوند:

     

    تمایل به صحبت با یک دوست به جای روانشناس

    برخی از افراد ترجیح می‌دهند با یک دوست صمیمی صحبت کرده و از او مشورت بگیرند. اما اشتباه این افراد در این است که یک دوست صمیمی فقط می‌تواند برای لحظاتی شما را آرام کند. در واقع شما با صحبت با دوست صمیمی خود، فقط با او درد دل کرده‌اید، نه مشورت؛ زیرا یک دوست نمی‌تواند توصیه‌ها و درمان‌های یک روانشناس را داشته باشد.

    تنها کاری که از دست دوست برمی‌آید، این است که شنونده خوبی برای شما باشد تا اصطلاحا دلتان را خالی کنید. اما یک دوست نمی‌تواند در نقش یک درمان‌کننده ظاهر شود. حتی گاهی از اوقات، دوست شما به دلیل علاقه‌ای که به شما دارد، ممکن است یک‌جانبه به قضیه نگاه کرده و توصیه‌هایی کند که در نهایت به شما آسیب بزند‌.

    هزینه های بالای جلسات روانشناسی

    دلیل دیگری که برخی از افراد از مراجعه به روانشناس خودداری می‌کنند، هزینه‌های نسبتاً بالای آن است. این موضوع که هزینه‌های جلسات روانشناسی قدری زیاد بوده و متاسفانه هیچ کدام از شرکت‌های بیمه این هزینه‌ها را پوشش نمی‌دهند، کاملاً درست است. اما این موضوع نباید باعث شود که درمان‌های روانشناسی خود را عقب بیندازید؛ زیرا مشکلات روحی، روانی و فکری اگر به خوبی درمان نشوند، به شدت می‌توانند به زندگی شما آسیب بزنند.

    حتی جالب است بدانید که بسیاری از مشکلات و دردهای جسمی ما، از مشکلات روحی و روانی ما نشات می‌گیرند. عدم درمان به موقع مشکلات روحی، می‌تواند منجر به بیماری‌هایی مانند تنگی نفس، دردهای عضلانی و استخوانی، مشکلات گوارشی و حتی سرطان‌های مختلف شود. مشکلات روحی مانند یک زخم هستند که اگر به آنها رسیدگی نکرده و درمانشان نکنید، هر روز بزرگ و بزرگتر می‌شوند. بهتر است بدانید سرمایه‌گذاری برای داشتن یک روان سالم، نوعی سرمایه‌گذاری برای داشتن جسم سالم نیز است.

     

    نداشتن وقت کافی برای دریافت مشاوره های روانشناسی

    یکی دیگر از مواردی که برخی از افراد به آن دلیل از مراجعه به بهترین روانشناس تهران سر باز می‌زنند، نداشتن وقت کافی برای مشاوره است. اما بیایید خودمان را گول نزنیم؛ این موضوع در بسیاری از مواقع، نوعی بهانه‌تراشی است؛ زیرا اغلب این افراد برای کارهایی مانند رفتن به رستوران، کافی شاپ، مراکز خرید، آرایشگاه‌ها، کاشت ناخن و ترمیم مستمر آن و غیره، وقت و پول کافی دارند. اما نوبت به درمان مشکلات جسمی و روحی و بالاخص مشکلات روحی که می‌رسد، می‌گویند وقت و پول آن را نداریم.

    اما اگر صادقانه به این موضوع نگاه کنیم، می‌بینیم که اغلب افراد در طول هفته، حداقل ۴۵ دقیقه وقت خالی برای دریافت مشاوره دارند. گذشته از آن، در سال‌های اخیر پیشرفت تکنولوژی موجب شده است که بسیاری از کارهای ما، به صورت غیرحضوری و در اشکال اینترنتی و یا تلفنی انجام گیرند. مشاوره‌های روانشناسی نیز می‌توانند غیرحضوری انجام شده و شما می‌توانید همانطور که در منزل خود نشسته و استراحت می‌کنید، فقط با یک تماس با روانشناس خود مشورت کنید.

     

    یک بار مراجعه به روانشناس و عدم دریافت نتیجه

    از دیگر دلایلی که منجر می‌شود افراد از مراجعه به بهترین روانشناس تهران خودداری کنند، عدم دریافت نتیجه در مراجعه قبلیشان است. در واقع فرد می‌گوید: “من یک بار به روانشناس مراجعه کردم و هیچ نتیجه‌ای نگرفتم؛ بنابراین روانشناس نمی‌تواند کاری برای من بکند”. اما این طرز فکر کاملا اشتباه است که می‌توان آن را از دو جنبه بررسی کرد؛ جنبه اول، تفاوت روانشناس‌ها با یکدیگر است.

    به طور مثال وقتی که شما برای یک مشکل جسمی به یک پزشک مراجعه می‌کنید، شخصیت، میزان علم، میزان تجربه و روش درمان این پزشک با پزشک دیگر متفاوت است‌. حال اگر از روش درمان یک پزشک نتیجه نگرفتید، آیا این موضوع باعث می‌شود که شما از درمان خود امتناع کرده و به پزشک دیگری مراجعه نکنید؟! در مورد روانشناسان نیز این موضوع صدق می‌کند؛ روانشناس‌ها نیز از جنبه‌های مختلف با یکدیگر متفاوت هستند.

    هر روانشناس ممکن است از یک روش درمانی استفاده کند. همچنین میزان تجربه و علم روانشناس‌ها با یکدیگر متفاوت است؛ بنابراین اگر قبلاً به یک یا چند روانشناس مراجعه کرده‌اید، اما نتوانستید نتیجه مطلوب را بگیرید، دلیل نمی‌شود که کلاً از درمان منصرف شده و به روانشناس دیگری مراجعه نکنید. حتی این موضوع باعث می‌شود که برخی از افراد به طور کلی، علم روانشناسی را زیر سوال ببرند.

    باید بگوییم در علم روانشناسی از این طرز فکر، به عنوان خطای شناختی یاد می‌شود. در این حالت، ذهن با بزرگنمایی موضوع، این قضیه را عمومی کرده و به همه چیز نسبت می‌دهد. در اینجا است که می‌گوییم فرد دچار خطاهای شناختی شده است. جنبه دیگری که در این موضوع باید به آن اشاره کنیم، این است که وقتی شما بهترین روانشناس تهران را پیدا کرده و به او مراجعه کردید، نباید انتظار داشته باشید که ظرف یک جلسه، پنج جلسه یا دو ماه به نتیجه مطلوب برسید.

    از آنجایی که اغلب مشکلات روحی و روانی بسیار ریشه‌دار بوده و در عمق ناخودآگاه ما هستند و مانند یک گیاه در ما ریشه دوانده‌اند، درمان آنها نیز قدری زمان‌بر است‌. از ریشه خشک کردن این گیاه معیوب، نیاز به صرف زمان، صبر و تلاش دارد. نوع مشکل شما، میزان و وسعت آن می‌تواند تعیین‌کننده حدودی مدت زمان درمان باشد.

    شما باید خودتان را آماده کنید که ممکن است درمان شما تا یک سال و یا حتی بیشتر نیز زمان ببرد. اما اگر به یک روانشناس مسلط، خبره و باتجربه مراجعه کنید، پس از مدت زمان کوتاهی متوجه تغییراتی هر چند کوچک در زندگی خود خواهید شد؛ پس همه روانشناس‌ها را با یک دید نگاه نکرده و به دنبال یک روانشناس حرفه‌ای و باسواد برای درمان مشکل خود باشید‌.

     

    عدم توانایی در گفتن مشکلات با یک فرد غریبه

    یکی دیگر از دلایلی که منجر به عدم مراجعه به روانشناس می‌شود، عدم توانایی فرد در مطرح کردن مشکلات خود با یک فرد غریبه است. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که یک روانشناس نیز مانند یک پزشک، محرم اسرار شما است. وقتی که شما از درون به این نتیجه می‌رسید و می‌پذیرید که باید با یک روانشناس صحبت کنید، دیگر آن فرد برای شما غریبه محسوب نمی‌شود. در واقع اگر شما در انتخاب روانشناس، هوشمندانه عمل کرده و بهترین روانشناس تهران را انتخاب کنید، از همان اولین جلسات می‌توانید احساس همدلی را در او مشاهده کرده و مشکلات خود را برای او بازگو نمایید.

     

    روانشناس ها فقط به پول فکر می کنند

    یک تفکر اشتباه که در عمده مردم وجود دارد این است که روانشناسان فقط به پول فکر می‌کنند؛ در نتیجه دلسوز مردم نیستند‌. اما این طرز فکر نه تنها اشتباه بلکه می‌توان گفت غیرمنصفانه است. در اینکه روانشناسی یک شغل است و فرد از این راه امرار معاش می‌کند، شکی نیست. اما آیا شما می‌توانید از یک پزشک یا پرستار یا هر شغل دیگری انتظار داشته باشید که در مقابل ارائه خدمات به شما، پولی دریافت نکند؟! مسلماً از آنجایی که این افراد از طریق شغل خود امرار معاش می‌کنند، در مقابل ارائه خدمات، پول نیز دریافت خواهند کرد.

    اما این موضوع سبب نمی‌شود که شما برای درمان مشکل جسمی خود به پزشک مراجعه نکنید. این که برخی افراد در هر جایگاه و شغلی که باشند، ممکن است اصطلاحا “پولکی”  بوده و به کیفیت کار فکر نکنند درست است. اما همانطور که گفتیم این موضوع در هر شغلی ممکن است وجود داشته باشد؛ روانشناسان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. ممکن است برخی از روانشناسان در قبال پولی که از شما دریافت می‌کنند، خدمات اصولی و دلسوزانه‌ای به شما ارائه ندهند.

    اما این در مورد همه روانشناس‌ها صدق نمی‌کند؛ روانشناسان بسیار زیادی هستند که بدون در نظر گرفتن مسائل مالی، به شغل خود عاشقانه نگاه کرده و در نهایت دلسوزی به مردم کمک می‌کنند. بسیاری از افرادی که وارد این شغل می‌شوند، هدف اصلیشان کمک به مردم بوده و نه صرفاً فکر کردن به مادیات؛ بنابراین اگر به بهترین روانشناس تهران مراجعه کنید، پس از مدتی متوجه می‌شوید هزینه‌ای که کرده‌اید، به جای درستی رفته است.

     

    ترجیح دارو به مشاوره های روانشناسی

    برخی از افراد، تنها اقدامی که در قبال مشکل روحی خود انجام می‌دهند، مراجعه خودسرانه به روانپزشک و یا حتی پزشک عمومی و دریافت دارو است. اما باید این را بدانید که دارو همانند یک مسکن عمل کرده و اثرات موقتی بر روی شما خواهد گذاشت؛ اما مشکل شما را به صورت عمقی و ریشه‌ای درمان نمی‌کند. این موضوع مانند این است که شما وقتی که سردرد دارید، فقط قرص مسکن مصرف کرده و به دنبال علت و ریشه اصلی سردرد خود نباشید.

    حال تفاوت در این است که وقتی شما برای سردرد خود به پزشک مراجعه می‌کنید، با انجام چند آزمایش و یا معاینه بالینی می‌توانید دلیل اصلی سردرد خود را بیابید. اما مشکلات روحی این چنین نبوده و برای اطلاع از ریشه‌های اصلی مشکل، نیاز به جلسات مداوم روانشناسی دارید. حال اگر روانشناس شما تشخیص بدهد که در کنار مشاوره باید دارو نیز مصرف کنید، در چنین شرایطی مصرف دارو نیز با مراجعه به روانپزشک مجاز خواهد شد.

    این نکته را هم در نظر داشته باشید که بسیاری از داروها به نوعی اعتیادآور بوده و شما پس از مدتی، مجبور هستید دوزهای بالاتر آنها را دریافت کنید. هر دارویی به‌خصوص داروهایی که به درمان‌های روحی و روانی مربوط می‌شوند، اگر بیش از حد مصرف شوند می‌توانند به بدن آسیب بزنند. اما اگر مصرف دارو در کنار جلسات مشاوره روانشناسی و روان‌درمانی و با تشخیص بهترین روانشناس تهران باشد، می‌تواند به شما کمک کند.

     

    سخن پایانی

    در این مقاله از جنبه‌های مختلف، مراجعه به بهترین روانشناس تهران را بررسی کردیم. پیدا کردن یک روانشناس خوب کار آسانی نیست؛ اما چندان پیچیده هم نخواهد بود. به‌خصوص امروزه با گسترش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، راحت‌تر می‌توانید با قدری جستجوی دقیق به بهترین روانشناس‌ها دست پیدا کنید. همچنین پرس و جو از دوستان، آشنایان و اقوام می‌تواند در این موضوع به شما کمک کند. شما با بررسی مدرک تحصیلی روانشناس، میزان مراجعین و خواندن نظرات آنها به نتیجه‌ای درست در زمینه یافتن روانشناس برسید.

    روانشناسان و مشاوران کلینیک روانشناسی بوجیکا 

    photo ۲۰۲۰ ۰۶ ۱۴ ۰۹ ۵۸ ۴54۰ 300x214 - 10 بهترین روانشناس تهران 👨‍⚕️معرفی دکتر روانشناس خانم و مرد 👩‍⚕️

    دکتر آرش رستمی

    رواندرمانگر و روانکاو

    WhatsApp Image 2021 07 12 at 1.08.24 PM 300x249 - 10 بهترین روانشناس تهران 👨‍⚕️معرفی دکتر روانشناس خانم و مرد 👩‍⚕️

    مانیا رضاییان

    رواندرمانگر و روانکاو

    اگه به دنبال بهترین روانشناس برای درمان مشکلتون هستید  با متخصصان ما تماس بگیرید

    هنر ما حال خوب شماست 

    ۶۸۵۸ ۲۲۶۳ ۰۲۱  –  ۲۰۰۶ ۲۲۶۲ ۰۲۱

    5 750x430 1 750x430 - 10 بهترین روانشناس تهران 👨‍⚕️معرفی دکتر روانشناس خانم و مرد 👩‍⚕️مطالب پیشنهادی:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.