بهترین دکتر پانیک در تهران⚡درمان سریع پانیک بدون دارو

بهترین دکتر پانیک در تهران حملات پانیک از دقایقی تا چند ساعت ادامه دارد. آنها ممکن است فقط یک بار در یک زمان اتفاق بیفتد ، یا ممکن است بسیار مکرر رخ دهد.

  •  

    اختلال پانیک چیست؟

    اختلال پانیک شرایطی است که در آن فرد ترس شدید یا اضطراب دارد که به طور ناگهانی و اغلب بدون هشدار اتفاق می افتد. فرض کنید روزی در حال بیرون رفتن از ماشین خود هستید تا به سر کار بروید. ناگهان در ناحیه قفسه سینه احساس فشار می کنید، ضربان قلبتان بالا می رود، احساس لرزش در دست ها و پاها و گاهی احساس سرگیجه و ضعف و خفگی می کنید. احساس می کنید ممکن است در حال مرگ باشید. آیا این اتفاقات واقعی بود؟ خیر. به احتمال زیاد ، شما یک حمله وحشت یا پانیک اتک داشتید.

    حملات پانیک از دقایقی تا چند ساعت ادامه دارد.حملات پانیک ممکن است فقط یک بار در یک زمان اتفاق بیفتد ، یا ممکن است بسیار مکرر رخ دهد. علت این حملات ممکن است مشخص نباشد. تشخیص حمله پانیک معمولاً بعد از اینکه فرد حداقل 2 حمله هراس را تجربه کند ، انجام می شود که بدون دلیل اتفاق می افتد و به دنبال آن حداقل یک ماه از ترس از حمله دیگر رخ می دهد. در صورت عدم درمان ، حملات هراس می تواند به فوبیا منجر شود. در این مقاله بهتون کمک میکنیم بهترین دکتر پانیک در تهران رو جست و جو کنید و به روند درمانتون رو آغاز کنید.

    پانیک ترس شدید و غیر منطقی در پاسخ به چیز خاص است. فوبیاهای مختلف زیادی وجود دارد. برخی از رایج ترین هراس ها شامل ترس از شلوغی ، پل ها ، مارها ، عنکبوت ها ، ارتفاعات و اماکن بازاجتماعی است. پانیک فقط زمانی اختلال به حساب می آید که زندگی روزمره شما را مختل می کند.

    9983 1100 300x225 - بهترین دکتر پانیک در تهران⚡درمان سریع پانیک بدون دارو
    بهترین دکتر پانیک در تهران

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی درزمینه حمله هراس

    و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    -02122636858- 09212773724

    علائم اختلال پانیک

    در هنگام حمله پانیک چه می شود؟

    حملات پانیک با علائم جسمی زیر همراه است:

    • لرزش
    •  تپش قلب
    • تعریق
    • درد قفسه سینه
    • تنگی نفس
    • احساس خفگی
    • حالت تهوع
    • گرفتگی
    • سرگیجه یا ضعف
    • سوزن شدن یا بی حسی در دست ، بازو ، پاها
    • لرز یا گرگرفتگی
    • حس غیر واقعی بودن یا احساسات رویایی 

    ممکن است فرد در هنگام حمله پانیک، به ترس شدید از دست رفتن کنترل، دیوانه شدن و یا مردن دچار شود. بسیار نادر است که یک فرد همه این علائم را به طور همزمان داشته باشد. با این حال، وجود حداقل 4 علامت به شدت نشان می دهد که فرد دچار حمله هراس است.

    بسیاری از علائمی که هنگام حمله پانیک ایجاد می شود، همانند علائم بیماری های قلب، ریه ها، روده ها یا سیستم عصبی است. شباهت های بین اختلال پانیک  و سایر بیماری ها ممکن است به ترس و اضطراب فرد در حین و بعد از حمله پانیک اضافه شود. به عنوان مثال، شما ممکن است اعتقاد داشته باشید که در واقع دچار حمله قلبی هستید.

    895692 thumb 800x600 750x430 - بهترین دکتر پانیک در تهران⚡درمان سریع پانیک بدون دارو
    بهترین دکتر پانیک در تهران

    برای معالجه پانیک باید به کدام دکتر مراجعه کنم؟

    اگر فکر می کنید یا می دانید که  پانیک دارید، ممکن است برای درمان اضطراب به پزشک مراجعه کنید. این فرد برای آرام کردن اثرات اضطراب، داروهایی تجویز می کند. بهتر است برای روان درمانی به روانپزشک مراجعه کنید. در اینجا دلایلی وجود دارد که شما برای معالجه اضطراب خود باید با روانپزشک صحبت کنید.

    1-روانپزشکان متخصص در مدیریت داروهای اعصاب و روان هستند

    پزشکان روی سلامت جسمی کار می کنند. روانپزشکان روی سلامت روان کار می کنند. آنها در مدیریت دارو با توجه به شرایط بهداشت روان تخصص دارند. اگر به بیش از یک نوع داروی اضطراب احتیاج دارید، روانپزشک می تواند مطمئن باشد که مقدار مناسب هر دارو را مصرف می کنید.

    2-روانپزشک دقیقاً می داند کدام دارو را باید مصرف کنید (در صورت وجود)

    از آنجا که روانپزشکان با انواع داروهای اضطراب کار می کنند، از داروهای جدیدی که به بازار آمده است آگاه هستند. آنها همچنین تحقیقات گسترده ای را انجام داده اند که از تمام این دانش برای تجویز بهترین داروی مناسب برای هر بیمار استفاده می کنند. اگر بیمار تغییر مثبتی با دارو نداشته باشد، روانپزشک می داند چه تنظیماتی را باید انجام دهد تا تناسب بهتری پیدا کند. به همین دلیل دیدن روانپزشک برای تجویز مناسب ترین داروهای اضطراب به شما کمک می کند، زیرا شما در هر مرحله از بیماری، آگاه ترین توصیه را خواهید داشت.

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی در زمینه درمان حمله هراس
    و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    -02122636858- 09212773724

     

    چه عواملی باعث اختلال پانیک می شود؟

    پزشکان نمی دانند چه عواملی باعث اختلال پانیک می شود. برخی بر این باورند که این امر می تواند با ژنتیک مرتبط باشد  همچنین می تواند پاسخ بدن شما به اضطراب باشد.

    fearofdoctor 5a314ec5d92b09001a69f8e7 750x430 - بهترین دکتر پانیک در تهران⚡درمان سریع پانیک بدون دارو
    بهترین دکتر پانیک در تهران

    چگونه اختلال پانیک تشخیص داده می شود؟

    بسیاری از افرادی که حملات پانیک دارند به دلیل خجالت به دنبال درمان پزشکی نیستند. آنها همچنین ممکن است از جلب توجه پزشکی یا ترس از مصرف دارو از درمان خودداری کنند. در صورت بروز حملات پانیک، بسیار مهم است که به دنبال مراقبت های پزشکی و بحث در مورد مشکل خود با روان پزشک باشید. بعد از ارزیابی شما، روان پزشک شما قادر خواهد بود به شما بگوید که آیا حملات پانیک شما به اختلال پانیک مربوط می شود یا ناشی از مشکل دیگری است. درمان های ساده ای برای کمک به کنترل حملات پانیک و اختلال پانیک در دسترس هستند.

    آیا می توان از اختلال پانیک جلوگیری کرد؟

    شما نمی توانید از بروز اختلال پانیک جلوگیری کنید زیرا پزشکان مطمئن نیستند که چه چیزی باعث آن می شود. اما ممکن است شما با دانستن محرک های خود بتوانید از حمله پانیک جلوگیری کنید. پزشک شما می تواند در این زمینه کمک کند. او می تواند به شما اطمینان دهد که حملات پانیک شما بدتر و مکرر نمی شوند. همچنین خوب است که از نظر جسمی نیز فعال باشید. ورزش کردن یک کاهش دهنده استرس شناخته شده است و همچنین ممکن است شما را در مقابل حملات پانیک محافظت کند.

    درمان اختلال پانیک با بهترین دکتر پانیک در تهران

    دو روش متداول برای درمان اختلال پانیک از طریق مشاوره و از طریق پزشکی است. چندین نوع مشاوره در درمان حملات پانیک و اختلال پانیک بسیار مؤثر است. می توانید در مورد انواع مختلف روان درمانی موجود، از روان پزشک خود بپرسید. مشاوره به اندازه پزشکی سریع عمل نمی کند اما می تواند به همان اندازه مؤثر باشد. به نظر می رسد ترکیبی از روان درمانی و دارو درمانی مؤثر برای حملات پانیک و اختلال پانیک موثر است.

    داروهای مختلفی وجود دارد که می توانند حملات هراس را شدیدتر کنند یا آنها را به طور کلی متوقف کنند. داروهای ضد افسردگی در جلوگیری از اضطراب و حملات هراس بسیار مؤثر هستند. اغلب آنها حملات را به طور کامل متوقف می کنند، عوارض جانبی آنها معمولاً خفیف است.

    حملات پانیک به طور معمول بدون هشدار شروع می شود. آنها می توانند در هر زمان بروز کنند. هنگام رانندگی اتومبیل، هنگام خرید، در خواب یا در میانه جلسه کاری. ممکن است شما حملات پانیک گاه به گاه داشته باشید، یا ممکن است مرتباً اتفاق بیفتد.

    چه زمانی به روان پزشک مراجعه کنید

    اگر علائم حمله پانیک دارید، در اسرع وقت به روانپزشک مراجعه کنید. حملات پانیک، گرچه به شدت ناراحت کننده هستند، اما خطرناک نیستند.  حملات پانیک به خودی خود خطرناک نیستند ولی ممکن است بدون درمان بدتر شوند.

    علائم حمله پانیک همچنین می تواند شبیه علائم سایر مشکلات سلامتی جدی مانند حمله قلبی باشد، بنابراین اگر مطمئن نیستید که چه عاملی باعث ایجاد علائم شما می شود، باید از طرف ارائه دهنده مراقبت های اولیه ارزیابی کنید.

    960 540 rabota 750x430 - بهترین دکتر پانیک در تهران⚡درمان سریع پانیک بدون دارو
    بهترین دکتر پانیک در تهران

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی درزمینه حمله هراس
    و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    -02122636858- 09212773724

    مطالب پیشنهادی:

     

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.