بعد از خیانت همسر چه کنیم ؟ 12 تکنیک درمان خیانت

  • ما پنج سال بود که ازدواج کرده بودیم. با گذشت زمان، رفتار همسرم مدام تغییر میکرد و عجیب و غریب شده بود و دعواهای ما بیشتر از اونچه که باید میشد داشت بالا میگرفت. با احساس اینکه یه جای کار تو این زندگی میلنگه، شروع به جاسوسی کردم و کم‌کم متوجه شدم که همسرم در تمام مدت ازدواجمون به من خیانت کرده. و این اواخر هم دلیل اینکه رفتارش با من تغییر کرده بود این بود که دوست دخترش فهمیده بود که من دوقلو باردارم و با همسرم دعوا میکرده که منو طلاق بده.

    به نظر من هیچ ازدواجی که توی همون سالها و اوایل ازدواج هم درست و سر جاش نبوده قابل ترمیم نخواهد بود و باید نابود بشه.حالا من از درون ویران شدم و باید این بارداری پرخطر را به تنهایی پشت سر بگذارم در حالی که طلاق رو هم پیش رو دارم. بیشتر متاسفم از اینکه دوقلوهای ما هرگز نخواهند دونست که طعم داشتن والدینشون کنار هم توی یک خونواده یعنی چی؟

    برای کنار اومدن با مشکلم و اینکه چه تصمیمی بگیرم به روانشناسی از کلینیک بوجیکا مراجعه کردم و ایشون یه راه‌حل‌هایی رو برای من عنوان کردن که من هم با شما به اشتراک میگذارم شاید که بتونه برای کسایی مثل من مفید واقع بشه.

    من فکر میکنم اگه بدونیم بعد از خیانت همسر چه کنیم شاید بتونیم طرف مقابلمون رو ببخشیم و به زندگیمون ادامه بدیم، شاید هم نتونیم ببخشیم ولی حداقل میتونیم دوره بهبودیمونو کمتر کنیم و راحتتر با قضیه کنار بیاییم.

    تعریف خیانت

    برای پی بردن به سوال بعد از خیانت همسر چه کنیم در ابتدا بهتره تعریفی از خیانت داشته باشیم، خیانت یک موقعیت مشخص نیست – و آنچه که خیانت در نظر گرفته می‌شه بین زوج‌ها و حتی بین شرکای یک رابطه متفاوته. مثلاً آیا ارتباط عاطفی بدون صمیمیت فیزیکی خیانت محسوب ‌میشه؟

    در مورد روابط آنلاین چطور؟ خیانت توی یه رابطه عاشقانه به چه معناست؟ آیا فقط خیانت، زنا یا فریب دادن شریک زندگیه؟ نه واقعا. خیانت ممکنه به اشکال مختلف ظاهر بشه. شریک زندگی شما اگه توی آغوش یکی دیگه احساس آرامش رو پیدا کنه این واقعاً بالاترین نوع خیانته.

    اما در مورد اینکه رابطه را در اولویت قرار ندهید چطور؟ عهدشکنی و عهد ازدواج؟ فریب عاطفی؟ خیانت مالی؟ دروغ گفتن یا پنهان کردن اطلاعات؟ افشای اطلاعات شخصی که به صورت محرمانه به اشتراک گذاشته شده ؟

    همه اینها انواع مختلفی از خیانت‌های رابطه هستن. اگر شریک زندگیتون به هر یک از این راه‌ها به شما خیانت کرده ، ممکنه از خودتون بپرسین که حالا بعد از خیانت همسر چه کنیم، چطور بتونیم به این خیانت توی رابطه غلبه کنم و چرا خیانت اینقدر به آدما صدمه میزنه؟

    بنابراین، برای اینکه بدونیم چگونه میتونیم از خیانت عبور کنیم و راه‌های درمان ترومای خیانت چیه؟ و اینکه بعد از خیانت همسر چه کنیم؟ به شما توصیه میکنم به خوندن این مطلب ادامه بدید. چون توی این مقاله، بررسی میکنیم که چرا خیانت به شدت آسیب‌زننده است و نگاهی به چندین مرحله برای غلبه بر خیانت در یک رابطه خواهیم داشت.

    اگه میخواین برای درمان خیانت درمان متفاوتی داشته باشید با متخصصان ما تماس بگیرید

    هنر ما حال خوب شماست 

    ۶۸۵۸ ۲۲۶۳ ۰۲۱  –  ۲۰۰۶ ۲۲۶۲ ۰۲۱

    1 pvprcbsaHqXxShDcs6AIrg 1536x1025 1 scaled - بعد از خیانت همسر چه کنیم ؟ 12 تکنیک درمان خیانت
    بعد از خیانت همسر چه کنیم

    چرا خیانت به همسر اتفاق میافتد

    خیانت میتونه توی روابط شاد و همچنین مشکل‌دار رخ بده. عوامل زیادی میتونن توی ایجاد خیانت نقش داشته باشند، از جمله:

    • فقدانمحبت
    • ازدست دادن علاقه و مراقبت از یکدیگر
    • عدمتعادل بده و بستونها توی رابطه
    • شکستارتباطات مربوط به نیازهای عاطفی و روابط
    • مشکلاتسلامت جسمانی، مانند درد مزمن یا ناتوانی
    • مسائلمربوط به سلامت روان، از جمله افسردگی، اضطراب یا اختلال دوقطبی
    • اعتیاد،از جمله اعتیاد به رابطه جنسی، عشق، قمار، مواد مخدر یا الکل
    • مشکلاتزناشویی حل نشده، مانند ترس از صمیمیت یا اجتناب از درگیری
    • دوره‌هایاسترس‌زا، مثل زمانهایی که شریک زندگی برای مدت طولانی از هم جدا میشن
    • نارضایتیشخصی و عزت نفس پایین هم میتونه در ایجاد خیانت نقش داشته باشه.

    چرا خیانت اینقدر درد دارد؟

    خیانت در عشق (و به طور کلی) به معنای زیر پا گذاشتن اعتماد و اطمینان فرد هست. وقتی افراد وارد یک رابطه متعهدانه میشن، بر سر سطح مشخصی از تعهد با هم توافق میکنن. اونا با حسن نیت توافق می‌کنن و معتقدند که هر دو طرف معامله سر قول و عهدشون باقی میمونن. بنابراین، وقتی یکی از شرکا نمیتونه به آنچه وعده داده متعهد بشه، دنیای شریکی که بهش خیانت شده وارونه میشه (که قابل درک است).

    عزت نفسشون از بین میره و باعث میشه ارزش خودشون رو زیر سوال ببرن. شریک خیانت شده شروع به شک به همه چیزهایی که خیانتکار میگه و انجام میده میکنه. نقض اعتماد تاثیرات زیادی توی رابطه میگذاره و درد دل شکستگی کمتر از درد فیزیکی نیست.

    هر دو شریک به ارزش‌های اصلی مشابه در هر رابطه سالم احترام می‌گذارن و بر اساس اون زندگی می‌کنن و اعتماد دارد که طرف مقابل عمداً به اونا صدمه نمی‌زنه. وقتی کسی به اعتماد شریک زندگی خودش خیانت می‌کنه، اساس رابطه را متزلزل میکنه حالا پاسخ این سوال بعد از خیانت همسر چه کنیم هستش که ادامه زندگی رو تعیین میکنه که آیا طرف توی این رابطه بمونه یا نه ترک کنه و بره پی زندگی خودش؟

    به نظر میرسه ما به کسی اعتماد کردیم که لیاقتش رو نداشته. این باعث میشه ما احساس شوکه، سردرگمی و ناامنی کنیم. چطوری می تونیم دوباره به مردم اعتماد کنیم بعد از اینکه یک نفری که خیلی به ما نزدیک بوده اعتماد ما رو از بین برده؟ ما شروع به زندگی در ترس دائمی از خیانت میکنیم. همه انسان‌ها خواهان صمیمیت عاطفی و برقراری ارتباط هستن.

    خیانت یک شریک، اعتماد به افراد را دشوار میکنه و ما را از ایجاد روابط معنی‌دار باز میداره. از دست دادن اعتماد ما از دست دادن وحشتناکی هست، و به همین دلیله که خیانت بسیار آزاردهنده است، نمیدونیم باید بعد از خیانت همسر چه کنیم  و چگونه  بر خیانت توی یک رابطه غلبه کنیم.

    10 Things An Insecure Man Does To The Woman He Loves scaled - بعد از خیانت همسر چه کنیم ؟ 12 تکنیک درمان خیانت
    بعد از خیانت همسر چه کنیم

    روشهایی برای غلبه بر خیانت

    هیچ دستورالعمل خاصی در مورد چگونگی غلبه بر خیانت توی یک رابطه وجود نداره چون مسیر بهبودی برای همه متفاوته. اما، رعایت این چند مرحله به شما کمک میکنه تا از خیانت توی یک رابطه خلاص بشید. در واقع توی ادامه مطلب میخواییم به سوال بعد از خیانت همسر چه کنیم جواب بدیم پس با ما همراه باشین.

    خیانت را تصدیق کنید

    کسی که با تمام وجود به او اعتماد داشتی به تو خیانت کرده و قلبت را درهم شکسته. این حس ویرانگره، اما شما اون رو غیرقابل باور می‌دونین. شما نمی‌تونین درک کنین که چطور و اصلا چرا شریک زندگی شما چنین کاری رو با شما انجام داده. پس به انکار متوسل میشین. مهم نیست که خیانتکار عمداً به شما صدمه زده باشه یا نه، مهم اینه که اعتماد شما نقض شده. تصدیق اون اولین گام برای بهبودی از آسیب خیانت و عبور از آن هستش.

    احساسات خود را نام ببرید

    این که بعد از خیانت همسر چه کنیم بستگی به این داره که در مورد خیانتی که بهتون شده چه احساسی دارین؟ خشمگین هستین؟ بهت زده‌این؟ غمگینین؟ منزجرین؟ احساس شرم میکنین؟ ممکنه طوفانی از انواع احساسات رو تجربه کنین. به جای تلاش برای انکار یا سرکوب اونا، اونا رو نام ببرین. از انکار برای پنهان کردن احساسات آسیب دیده استفاده نکنین.

    خودتان را سرزنش نکنید

    وقتی کسی به شما خیانت میکنه، در واقع به عزت نفس شما ضربه میزنه. طبیعیه که خودتون رو به خاطر کارهای شریکتون سرزنش کنین. در حالی که خیانت رودر ذهن خودتون تکرار میکنین، ممکنه احساس کنین اگه نیازهای عاطفی و فیزیکی شریک زندگی خودتون را برآورده میکردین، اون به شخص دیگری متوسل نمیشد.

    ولی خیانت همیشه یک انتخابه. یه رابطه بد به کسی اجازه نمیده تا هر کاری دلش میخواد رو انجام بده. پس یکی از جوابای سوال بعد از خیانت همسر چه کنیم اینه که به هیچ وجه خودتون رو به خاط خیانتی که بهتون شده سرزنش نکنین.

    مدتی را جدا از هم بگذرانید

    بهتره کمی زمان برای پردازش اونچه اتفاق افتاده نیاز داشته باشین. مهم نیست که شریک زندگی شما چقدر ناامیدانه سعی میکنه با شما تماس بگیره و درخواست بخشش کنه، تسلیم نشید. به اونها اجازه بدید بدونن که برای پردازش و تفکر واضح به مدتی تنهایی نیاز دارین شاید این مدت زمان رو نیاز داریم تا بدونیم بعداز خیانت همسر چه کنیم که بیشتر از معمول اذیت نشیم.

    این بدان معنا نیست که شما تصمیم گرفتین از اونا جدا شین. وقت گذاشتن به شما کمک میکنه تا با خیانت کنار بیایید و به یک جواب واحد برسین. چون بهبودی از خیانت در ازدواج آسون نیست. شما بین دوراهی ترک رابطه و ترمیم آسیب قرار گرفتین. هر کاری که در نهایت انجام بدین، جدا کردن یه زمان مشخص و صرف زمان لازم برای حفظ سلامت روانی و رفاه عاطفی شما بسیار حایز اهمیته.

    بخاطر از دست دادن اعتماد غمگین باشید

    مردم از مرگ عزیزانشون غمگین میشن چون از دست دادن یکی از نزدیکانشون ضایعه و غم بزرگیه. خیانت هم یه جور از دست دادنه، از دست دادن اعتماد، و طبیعیه که پس از خیانت، اندوه رو تجربه کنین. بنابراین، آماده باشین تا در حین غلبه بر خیانت توی یه رابطه، پنج مرحله انکار، خشم، چانه زنی، افسردگی و پذیرش را پشت سر بگذارین.

    البته همه قرار نیست از همه این مراحل عبور کنن. حتی ممکنه اونا را به این ترتیب تجربه نکنین. اما به خودتون اجازه بدین تا در راه خود غمگین بشید تا بتونین به روشی سالم با فقدان مقابله کنین.

     از وسوسه تلافی جویانه دوری کنید

    باید از شریک زندگی خودتون به خاطر خیانت به اعتماد خود عصبانی باشین. طبیعیه که میل به تحمیل درد و رنج بر خیانتکار خودتون داشته باشین. ولی بهتره بدونین که راه‌های مثبت زیادی برای غلبه بر خیانت توی رابطه وجود داره، قطعا تلافی کردن گزینه مناسبی نیست.

    در هر صورت، این فقط روند بهبودی شما را به تاخیر می‌اندازه. مهم نیست چقدر عصبانی هستین، به خیانت کننده خودتون متوسل نشین، سعی نکنین باتلافی کردن این مسئله سر کسی که بهتون خیانت کرده خودتونو آروم کنین.

    اگه میخواین برای درمان خیانت درمان متفاوتی داشته باشید با متخصصان ما تماس بگیرید

    هنر ما حال خوب شماست 

    ۶۸۵۸ ۲۲۶۳ ۰۲۱  –  ۲۰۰۶ ۲۲۶۲ ۰۲۱

    artikel HERO 5 Cara Mengatasi Ra.original.jpegquality 90 scaled - بعد از خیانت همسر چه کنیم ؟ 12 تکنیک درمان خیانت
    بعد از خیانت همسر چه کنیم

    با کسی که به او اعتماد دارید درد و دل کنین

    فریب خوردن توسط کسی که دوستش دارین ممکنه باعث بشه احساس کنین اصلا نمیتونین به کسی اعتماد کنین. اما، قطعا کمک گرفتن از حمایت عاطفی اطرافیانتون یه عامل مهم در روند بهبودی‌تون خواهد بود. اگه احساس شرم دارین و نمیخواین جزئیات خیانت همسرتون رو به اشتراک بگذارین، مجبور نیستین اینکارو بکنین.

    فقط در مورد اینکه چطور در مورد این اتفاقی که براتون افتاده فکر میکنین با دوستاتون صحبت کنین. با این حال،مطمئن بشید که با کسی صحبت ‌کنین که می‌تونه بی‌طرف بمونه و به‌جای اینکه آتش بیار معرکه بشه صادقانه نظراتش رو بگه. اگرهم هیچ فرد قابل اعتمادی اطرافتون وجود نداره؟ شما همیشه می‌تونین به یک متخصص روابط اعتماد کنین و بپرسید که بعد از خیانت همسر چه کنیم و چگونه بر این اتفاق غلبه کنیم.

    یک برنامه بازی برای غلبه بر خیانت ایجاد کنین

    حالا که زمان زیادی برای رسیدگی به این اتفاق ناخوشایند زندگی دارین، وقتش رسیده که برنامه‌ای برای بهبودی از خیانت طراحی کنین. بله، شما هنوز احساس میکنین به شما خیانت شده، شوکه شدین و از درون ویران شدین. حالا شما زمان زیادی دارین تا فکر کنین که بعد از خیانت همسر چه کنیم. اما اگر مدام به این فکر کنین که چطور به شما ظلم کردن یا اون خاطره دردناک را با تکرار اون توی ذهنتون زنده کنین، نمیتونین مشکلتون رو درمان کنین.

    وقت اینه که تصمیم بگیرین با چه هدفی میخواین به جلو حرکت کنین و یه تصمیم قاطع بگیرین. آیا می‌خواین شریک زندگی خودتون رو ببخشین و رابطه را از نو بسازین؟ به جدایی موقت فکر میکنین و میخوایین برای همیشه به رابطه‌تون پایان بدین؟ شاید لازم باشه توی این راه از یه درمانگر کمک بگیرین. کلینیک بوجیکا با داشتن بهترین درمانگرها و روانشناس‌ها میتونه به شما در حل مشکلتون کمک کنه.

    اگه میخواین برای درمان خیانت درمان متفاوتی داشته باشید با متخصصان ما تماس بگیرید

    هنر ما حال خوب شماست 

    ۶۸۵۸ ۲۲۶۳ ۰۲۱  –  ۲۰۰۶ ۲۲۶۲ ۰۲۱

    Most Jealous Zodiac Signs scaled - بعد از خیانت همسر چه کنیم ؟ 12 تکنیک درمان خیانت
    بعد از خیانت همسر چه کنیم

    با شریک زندگی خود صحبت کنید

    ممکنه با ایده رویارویی با فردی که به شما خیانت کرده احساس راحتی نکنین. اما، برای آرامش خاطر خودتون هم که شده، بهتره با شریک زندگیتون ارتباط برقرار کنین و به اون بگین که اعمالش چه احساسی در شما ایجاد کرده. بین حرفاشون حتما متوجه میشید آیا اونا سعی میکنن عمل خودشون رو توجیه کنن یا واقعاً برای کاری که کردن متاسفن.

    سعی کنید ببخشید

    یکی دیگه جوابای سوال بعد از خیانت همسر چه کنیم اینه که ببخشیدش، بخشش به معنای نادیده گرفتن، پذیرش یا عذرخواهی از اشتباهی نیست که در حق شما انجام شده ،اگر نمیخواید حتی مجبور نیستین دوباره با آن شخص کنار بیایین. البته فقط در صورتی که طرف از کرده خودش پشیمون باشه بهش فرصت دوباره بدید در غیر اینصورت فقط به خاطر آرامش خودتون طرف رو ببخشید و رابطه رو ترک کنین چون برای بهبودی واقعی از یک خیانت، باید آن شخص را ببخشید و رها کنید حتی اگر او لایق بخشش شما نباشه.

    از خیانت پیشگیری کنین

    آیا این اولین خیانت شریک زندگی شما به اعتمادتون بوده؟ آیا مسئولیت اعمال خود را پذیرفته و طلب بخشش کرده ؟ آیا شریک شما جزء متخلفان مکرر هست یا این یک اتفاقی بوده که غیرعمدی رخ داده؟ اگر این اولین بار نیست که به اعتماد شما خیانت میکنه، رابطه رو پایان بدین.

    اگر با کسی که به وعده‌های خودش پایبند نمیمونه و به شما صدمه می‌زنه، توی رابطه بمونید، به طرف میدون میدین که اشتباهاتشو دوباره تکرار کنه.

    برای اعتماد مجدد آماده باشید

    لازم نیست کورکورانه به کسی اعتماد کنین. از چیزهای کوچک شروع کنین و ریسک‌های کوچک حساب شده را بپذیرین. اگر تصمیم گرفتین به شریک زندگی خودتون یه فرصت دوباره بدین تا اعتماد شما را دوباره به دست بیاره، بهشون اعتمادی بیشتری از قبل بدین.

    اینا راهکارهایی بودن که من با انجام اونها تا حدودی تونستم خودمو آروم کنم و بهترین تصمیم رو برای زندگیم بگیرم، مطمئن باشین صحبت کردن با یک شخصی که تمامی جوانب خیانت و احساساتی که شما دارین رو با تمام وجودش میفهمه و سواد کافی برای راهنمایی شما در مسیر درست رو داره خیلی میتونه توی تصمیم‌گیری درست به شما کمک کنه، حداقل در رابطه با من که اینطوری بوده پس حتما به بوجیکا سر بزنید و از مشاوره‌ها و راهنمایی‌هاشون استفاده کنین.

    5 750x430 1 750x430 - بعد از خیانت همسر چه کنیم ؟ 12 تکنیک درمان خیانت

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.