اینترنت برای کودکان | اینترنت برای کوکان و نوجوانان | مزایا اینترنت برای کودکان |

امروزه روز اینترنت ایمن تر است و روح این تعطیلات جهانی آموزش جوانان در این سیاره بر روی صندوق های مسافرتی و بیرونی عادات اینترنتی بی عیب و راحت است.

  • اینترنت برای کودکان

    اینترنت برای کودکان

    فرزندان ما در دنیایی در حال رشد هستند که اینترنت یک ابزار برای آسایش اساسی موجودات است. آنها دنیای آنلاین را به عنوان فناوری جدید مانند بعضی از ما نمی بینند. چون از زمان تولد کودکان، همیشه وجود داشته است. بنابراین، آنها با احتیاط ما ممکن است به تعامل آنلاین خود نزدیک نشوند. آنها فقط صفحه ای را مشاهده می کنند که به شیپور خاموشی دکمه های خود واکنش نشان می دهد و از خطرات نامرئی در بازی بی خبر است.

    این به این معنی نیست که باید آنها را بترسانیم. ما نمی خواهیم هر بار که وارد سیستم شوند، باعث ایجاد اضطراب در آنها شویم. امروز کودکان در کل زندگی خود از اینترنت استفاده می کنند و ما به عنوان والدین از آنها می خواهیم که بزرگراههای سایبر را با اطمینان کمی به راههای دنیای  مجازی آموزش دهند و برای محافظت از خود توانمند شوند.

    8th8uW8KLF3fw8abZP7RboayazDdYSmAy5MgJANdV2TYum8CfV9u4GWbasxgj9PfXFmT9c66uM5W14tUew2TnP8kq8GG274cjTw2B6E6mwod42qs7QjaWbAH3DAkDRUQuGbwzSna7zQRTJ62To1MxVZA5TFuXZL6dfsD8wRFkxzy9LDepBnG3yNUwQ 300x194 - اینترنت برای کودکان | اینترنت برای کوکان و نوجوانان | مزایا اینترنت برای کودکان |
    اینترنت برای کودکان

    برای استفاده از خدمات روانشناسی در زمینه ی کودکان و نوجوانان و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان  با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858 – 02126767945 – 09212773724

    در مورد 7 نکته ایمنی زیر با جوان های زندگی خود صحبت کنید:

    1_ از ارسال هرگونه اطلاعات شخصی به صورت آنلاین خودداری کنید. این شامل نام کامل ، آدرس خانه ، آدرس ایمیل و شماره تلفن شما می باشد.

    2_ بدانید که تنظیمات حریم خصوصی در هر وب سایتی که استفاده می کنید وجود دارد و همه آنها را در بالاترین تنظیمات خود تنظیم کنید. در این کار همیشه تمرین کنید.

    3_ به یاد داشته باشید که همه چیزهایی که آنلاین ارسال می کنید برای همیشه در آنجا ثبت می شوند، بنابراین قبل از بارگذاری عکس ها و فیلم های خود (یا خانواده یا دوستان) دو بار فکر کنید یا به اظهار نظر بپردازید که ممکن است بعدا پشیمان شوید.

    4_ رمزهای عبور خود را از همه حفظ کنید به جز والدین. اگر کسی از شما رمزهای عبور آنلاین خود را بخواهد، قطعاً آن را به آنها ندهید و فوراً به والدین بگویید.

    5_ به یاد داشته باشید که همه افراد،کسانی نیستند که آنها می گویند. وانمود کردن اینکه شما شخص دیگری هستید بسیار آسان است. به همین دلیل، از دوست داشتن هر فرد غریبه به صورت آنلاین خودداری کنید و هرگز برنامه ای برای ملاقات با شخصی که شما نمی شناسید، انجام ندهید.

    6_به نظرات دیگران احترام بگذارید هر کس حق دارد نظرات خود را، داشته باشد. همیشه احساس راحتی کنید تا آنچه را باور دارید بیان کنید، اما این کار را بدون بی ادبی انجام دهید. جنگ های شعله ای می توانند به سرعت از دست خارج شوند.

    7_اگر هر چیزی را آنلاین می بینید یا می شنوید که باعث ناراحتی شما می شود ، از تعامل با برنامه یا وب سایت خودداری کنید و بلافاصله با یک فرد معتمد صحبت کنید.

    لطفا بخوانید:قصه کودکان 
    120521043619 clinton steyer internet story top 300x169 - اینترنت برای کودکان | اینترنت برای کوکان و نوجوانان | مزایا اینترنت برای کودکان |
    اینترنت برای کودکان

    برای استفاده از خدمات روانشناسی در زمینه ی کودکان و نوجوانان و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان  با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858 – 02126767945 – 09212773724

     خطرات اینترنت و کودکان

    اینترنت مزایای مثبت و تحصیلی و اجتماعی زیادی را به کودکان ارائه می دهد، اما متأسفانه خطرات نیز وجود دارد. مانند هر حوزه زندگی دیگر، کودکان و نوجوانان آسیب پذیر هستند و ممکن است هنگام استفاده از اینترنت و سایر فن آوری های دیجیتال، آگاهانه یا ناآگاهانه خود را در معرض خطر قرار دهند. در حقیقت، برخی از کودکان و نوجوانان ممکن است خود را درگیر فعالیتهایی نامناسب یا احتمالاً غیرقانونی کنند.

    مواد نامناسب استفاده از اینترنت

    یکی از خطرات اصلی استفاده از اینترنت، ایمیل یا چت روم ها این است که ممکن است کودکان در معرض موارد نامناسب قرار بگیرند. این موارد ممکن است که مستهجن و خشونت آمیز است و فعالیتهای خطرناک یا غیرقانونی را تشویق می کنند. یکی از مهمترین مزایای وب این است که برای همه آزاد است اما متأسفانه این بدان معناست که کسانی که مثلاً دیدگاههای شدید سیاسی، نژاد پرستی یا جنسی دارند، می توانند نسخه تحریف شده خود را از جهان گسترش دهند.
    در مورد تصاویر مستهجن و تصاویر کودک آزاری، شکی نیست که اینترنت، میزبان تعداد زیادی ماده قانونی و غیرقانونی است.

    خطرات جسمی اینترنت

    تهدید خطر جسمی شاید نگران کننده ترین و شدیدترین خطر در ارتباط با استفاده از اینترنت و سایر فناوری ها باشد و احتمالاً ریسکی است که بیشتر رسانه ها گزارش می کنند. اقلیت جنایتکار با استفاده از اینترنت و اتاقهای گفتگو برای برقراری ارتباط با جوانان با هدف ایجاد روابطی که می توانند در فعالیتهای جنسی پیشرفت کنند. پدوفیل ها غالباً کودک را هدف قرار می دهند و بعنوان جوانی با علاقه ها و سرگرمی های مشابه به منظور برقراری یک “دوستی” آنلاین قرار می گیرند. این روابط ممکن است تا جایی گسترش یابد که پدوفیل به منظور حضوری دیدار داشته باشد. این تکنیک ها اغلب به عنوان “اشتیاق آنلاین”، “نظافت” یا “تهیه کودک” شناخته می شوند.

    فعالیت غیرقانونی

    برخی از کودکان و نوجوانان ممکن است در سایر فعالیتهای به همان اندازه جدی درگیر شوند. خطرات احتمالی شامل درگیری در سرقت هویت یا مشارکت در وب سایتهای نفرت یا فرقه جویی، یا خرید و فروش کالاهای دزدیده شده است. سهولت دسترسی به قمار آنلاین، سایت های انتحاری، سایت های فروش اسلحه، سایت های هک کردن و سایت هایی که دستور تهیه مواد مخدر یا بمب را تهیه می کنند نیز از نگرانی های زیادی برخوردار هستند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد جوانان در مشاهده، در اختیار داشتن، ساخت و توزیع تصاویر غیرقانونی و / یا کودک آزاری / مستهجن درگیر شده اند.

    child internet safety 300x200 - اینترنت برای کودکان | اینترنت برای کوکان و نوجوانان | مزایا اینترنت برای کودکان |
    اینترنت برای کودکان

    برای استفاده از خدمات روانشناسی در زمینه ی کودکان و نوجوانان و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان  با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858 – 02126767945 – 09212773724

    تقسیم اطلاعات شخصی

    بیشتر والدین اجازه نمی دهند فرزندان خود اطلاعات شخصی را به صورت آنلاین ارائه دهند و حدود 50٪ از کودکان این امر را تصدیق می کنند. درست زیر نیمی از کودکان 9 تا 19 ساله که هفته ای یک بار به اینترنت می روند می گویند که اطلاعات شخصی مانند نام کامل ، سن ، آدرس ، آدرس ایمیل ، شماره تلفن ، سرگرمی ها ، نام مدرسه خود و غیره داده اند.
    به طور خلاصه ، خطرات مرتبط با استفاده از اینترنت و فناوری های دیجیتال اغلب به دلیل نتیجه ، محتوا ، تماس ، تجارت یا فرهنگ طبقه بندی می شوند.

     حمله سایبری

    حوادث مربوط به حمله سایبری غالباً افزایشی از مشکلات آفلاین یا “انتقام جویی” از تخلفات ادراک شده است و این امر باعث می شود مدارس منبع مهمی از اقدامات پیشگیری و مداخله باشند. ماجرای ربکا 12 ساله که بعد از گذشت یک سال و نیم از فضای مجازی خودکشی کرد، یکی از نمونه های بسیاری از این واقعیت است که چگونه می توان تروما از حمله سایبری واقعی دانست. برخلاف آزار و اذیت سنتی  هنگامی که دانش آموزان حضور فیزیکی افراد زورگویی خود را ترک می کنند، حمله ها پایان می یابد ، حمله سایبری کودکان و نوجوانان را به خانه و اتاق های خود دنبال می کند.

    آمارحمله سایبری:

    1 از 3 جوان گزارش دادند که حادثه ای را تجربه کرده اند که احساس سلامتی روحی ، جسمی یا عاطفی آنها را تهدید می کند

    1 از 5 نوجوان در فضای مجازی مرتباً خودکشی می کنند

    1 از 10 نوجوان در فضای مجازی مرتباً اقدام به خودکشی می کنند

    4 از 10 نوجوان می گویند که بیش از یک بار به صورت آنلاین مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند

    فقط 10٪ قربانیان، والدین یا بزرگسال را از سوءاستفاده خود آگاه می کنند (بیشتر آنها از ترس اینکه بزرگتر آنها را مقصر این امر می داند ، یا بیش از حد واکنش نشان می دهند و اوضاع را بدتر می کنند) 

    children computers 600x400 300x200 - اینترنت برای کودکان | اینترنت برای کوکان و نوجوانان | مزایا اینترنت برای کودکان |
    اینترنت برای کودکان

     

    برای استفاده از خدمات روانشناسی در زمینه ی کودکان و نوجوانان و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان  با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858 – 02126767945 – 09212773724

    مطالب پیشنهادی:

    انواع خیانت | خیانت کلامی احساسی | خیانت اینترنتی | روانشناسی بعد از خیانت

    مشاوره تلفنی خانواده |مشاوره روانشناسی تلفنی ۲۴ ساعته | مشاوره خانواده تلفنی

    استعدادیابی | استعدادیابی کودکان | بهترین مرکز استعدادیابی کودکان در تهران

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.