9 نشانه افسردگی در نوجوانان

 افراد در نوجوانی یک دوره رشد عظیم در مغز خودشون می گذرونند. این تغییرات همچنین با استرس زندگی منحصر به دوره بلوغ و مغزی که کاملاً رشد نکرده ست ، جفت میشه. این معنیش اینه که بعضی از شرایط بهداشت روانی ، مثل افسردگی ، ممکنه در نوجوانان در مقایسه با بزرگسالان متفاوت ظاهر شه.

  • افسردگی نوجوانان

    افسردگی نوجوانان

    افراد در نوجوانی یک دوره رشد عظیم در مغز خودشون می گذرونند. این تغییرات همچنین با استرس زندگی منحصر به دوره بلوغ و مغزی که کاملاً رشد نکرده ست ، جفت میشه. این معنیش اینه که بعضی از شرایط بهداشت روانی ، مثل افسردگی ، ممکنه در نوجوانان در مقایسه با بزرگسالان متفاوت ظاهر شه.

    این اختلال روحی و روانی که معمولاً افسردگی نوجوان نامیده میشه ، از نظر پزشکی تفاوتی با افسردگی بزرگسالان نداره. با این وجود ، علائم در نوجوانان ممکنه به دلیل چالش های مختلف اجتماعی و رشد نوجوانان ، به روش های مختلفی نسبت به بزرگسالان بروز کنه. این چالش ها شامل:

    • فشار همسالان
    • ورزش ها
    • تغییر سطح هورمون
    • بدن در حال رشد
    • زندگی شخصی
    • دوران مدرسه
    • زندگی کاری
    • زندگی اجتماعی
    • زندگی خانوادگی

    افسردگی چیزی نیست که مردم بتونند از اون به راحتی خلاص شن ، یا به راحتی از اون “روحیه بگیرند”. این یک بیماری پزشکی واقعی هست که در صورت عدم درمان صحیح ، می تونه از هر لحاظ زندگی فرد رو تحت تأثیر قرار بده.

    depression teenager web 0 0 - 9 نشانه افسردگی در نوجوانان
    افسردگی نوجوانان

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز با شماره های زیر تماس بگیرید

     

    ۰۲۱۲۲۶۳۶۸۵۸ –  ۰۲۱۲۲۶۲۲۰۰۶

    9 نشانه افسردگی در نوجوانان

     

    برآوردهای حاصل از مطالعه منتشر شده در پزشک خانواده آمریکایی حاکی از این هست که 15 درصد کودکان و نوجوانان علائم افسردگی دارند. علائم افسردگی اغلب ممکنه برای والدین سخت باشه. گاهی افسردگی با احساسات بلوغ و سازگاری نوجوانان اشتباه گرفته میشه. در این مقاله ده نشانه رو جمع آوری کردیم :

    1-تحریک پذیری بیشتر

    مغز نوجوان از قبل مستعد نوسانات خلقی هست. با شکل گیری و تغییر بسیار زیاد ، اونها می تونند در تنظیم احساساتشون با مشکل مواجه شن و با افسردگی ، این تغییرات خلقی می تونه افزایش پیدا کنه.

    طبق تحقیقات منتشر شده تحریک پذیری و سرکشی در نوجوانان افسرده خیلی بیشتر از بزرگسالان افسرده ست و این ممکنه به این دلیل باشه که بزرگسالان به طور کلی برای کنترل احساسات مجهزتر هستند و بنابراین کمتر مستعد تحریک پذیری هستند.

    2-حساسیت به انتقاد

    نوجوانی رو می شناسید که از ترس انتقاد از ریسک کردن دست برداره و دوری کنه؟ این ممکنه در نتیجه افزایش حساسیت به انتقاد باشه ، که در افسردگی نوجوان معمول هست. ممکنه نوجوانان افسرده اونقدر خودشون رو بترسونند که از انجام کاری که واقعاً دوست دارند ، خودداری کنند. اگرچه دلیل دقیق اون روشن نیست ، اما احتمالا به عدم اعتماد به نفس ربط داره که همراه با افسردگی هست.

    در هر صورت ، بدونید که نوجوانانی که خودشون رو در این نقطه می بینند ، تنبل یا ناامن نیستند – داستان چیز دیگه ست .

    3-موندن زیاد در اتاق

    نوجوانی رو می شناسید که فقط برای غذا خوردن از اتاق خودش بیرون بیاد؟فکر میکنید در طول روز ناپدید می شن؟ این ممکنه یکی از نشانه های افسردگی باشه. علامت شایع افسردگی در بزرگسالان و نوجوانان انزوای اجتماعی هست. برای بسیاری از نوجوانان ، اتاقهای اونها در درجه اول همون چیزی هست که اونا میخوان و در اونجا دوست دارن که از دیگران جدا شن .

    4-کناره گیری اجتماعی گزینشی

    نوجوانی رو می شناسید که به نظر برسه از افراد خاصی کناره میگیرن ، اما نه همه افراد؟ به نظر میرسه که نوجوانان افسرده از نظر اجتماعی بیشتر از بزرگسالان کناره گیری می کنند

    به طور معمول ، نوجوانان افسرده ممکنه دوستی و روابط نزدیک رو حفظ کنند و از خانواده جدا شن. اگه نزدیک به نوجوانی هستید که شروع به جدا کردن از شما میکنه ، لطفاً بدونید که این نه تقصیر شما ست و نه تقصیر اون . بلکه احتمالاً نشانه افسردگی یا مسئله بهداشت روانی دیگه ای هست و اون علیه شما نیست.

    5-افت تحصیلی

    یکی دیگه از علائم رایج افسردگی در نوجوانان این هست که نمرات اونها کم شه. در خارج و بیرون، این ممکنه تنبلی به نظر برسه ، اما این میتونه نشانه مشکلی بزرگتر باشه.

    کارهای مدرسه طاقت فرسا ست و افسردگی می تونه بر وضعیت روانی فرد تأثیر بذاره. بنابراین ، اگه نمرات یک نوجوان در حال سقوط هست ، ممکنه به این دلیل باشه که افسردگی انرژی و انگیزه اونها رو برای انجام بهترین کار و نتیجه از بین میبره .

    GettyImages 536656230 - 9 نشانه افسردگی در نوجوانان
    افسردگی نوجوانان

    6-تمرکز کم

    تمرکز کم در تکالیف مدرسه ، سرگرمی ها و سایر کارها در نوجوانان ممکنه نشانه افسردگی باشه.

    افسردگی می تونه بسیار انرژی بگیره و در نتیجه برای بسیاری از نوجوانان تمرکز رو دشوارتر می کنه مثل سایر علائم موجود در این لیست ، مهم هست که اگه این رو در خودتون یا نوجوان اطرافتون مشاهده کردید ، تنبلی رو در نظر نگیرید. مشکل در تمرکز می تونه نشانه ای از نه تنها افسردگی ، بلکه تعدادی از مسائل بهداشت روان در یک نوجوان باشه که تقصیر اونها نیست.

    7-تغییرات در انرژی

    طبق بهداشت کودکان استنفورد ، در نوجوانان افسرده کندی در گفتار ، واکنش ها و حرکت مشخص میشه . بهرحال ممکنه یک تغییر مداوم در انرژی میتونه نشانه ای از افسردگی باشه .

    8-تغییر در عادات روزانه

    مشابه بزرگسالان ، تغییر در خواب و اشتها علائم رایج افسردگی نوجوانان هست. چه زیاد یا چه کم بخورید و چه زیاد یا کم بخوابید نشونه ی تغییر در عادات روزانه ست. تغییر مداوم و طولانی در این عادات ممکنه نشانه افسردگی باشه.

    9-دردهای جسمی

    می دونید نوجوانان افسرده نسبت به بزرگسالان افسرده درد جسمی بارزتری دارند؟ طبق مطالعات ، نوجوانان افسرده بیشتر از بزرگسالان افسرده تحت تأثیر درد و بی قراری قرار میگیرند.

    این دردهای جسمی می تونن در هر نقطه از بدن باشن و خود به خودی به نظر برسن. درد معده ، سردرد و گرفتگی در بدن همه ممکنه پیش بیاد . اگه شما یا نوجوانی که می دونید بدون هیچ بیماری جسمی دیگه ای درد دارید ، این می تونه یک نشانه جسمی افسردگی باشه.

    امیدواریم این مقاله به شما بینشی در مورد علائم رایج افسردگی نوجوانان و تفاوت اون با افسردگی در بزرگسالان بده.

    image - 9 نشانه افسردگی در نوجوانان
    افسردگی نوجوانان

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز با شماره های زیر تماس بگیرید

     

    ۰۲۱۲۲۶۳۶۸۵۸ –  ۰۲۱۲۲۶۲۲۰۰۶

    بیشتر بخوانید :

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.