16 قانون طلایی ازدواج موفق

  • ازدواج موفق

    “موفقیت در ازدواج صرفا از طریق پیدا کردن همسر مناسب نیست، بلکه از طریق داشتن همسر مناسب است” – بارنت ریک

    هر آنچه باید درباره ازدواج موفق بدانیم

    زوج های موفق معما هستند آنها کتاب ها را می خوانند، در سمینارها شرکت می کنند، مقالات وب را مرور می کنند و سایر زوج های موفق را می بینند، در نهایت، زوج های موفق به شما می گویند که آنها نیز با تجربه و آزمون و خطا به موفقیت رسیده اند. هنگامی که همه چیز سخت می شود و زوج ها نمی دانند چه باید بکنند، آنها باید در کنار یکدیگر بمانند، زمان راه را برای کمک به زوج ها با ارائه فرصت هایی برای کاهش استرس و غلبه بر چالش های زندگی  فراهم می کند.
    نگرش شما و تغییر رفتار شما در زندگی بسیار مهم است، نگرش های بد، اغلب احساسات و اعمال بد را به وجود می آورد. آنچه که در مورد همسرتان باور دارید بر رفتار همسرتان با شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود. شما می توانید ازدواج خود را با تغییر دادن خود تغییر دهید. زوج های با تجربه متوجه شده اند که تلاش برای تغییر همسرشان مانند تلاش برای فشار دادن طناب است و تقریبا غیرممکن است. اغلب، تنها کسی که ما می توانیم در ازدواجمان تغییر دهیم خودمان است.
    گاهی در زندگی دچار بحران میشویم. بحران به این معنی نیست که ازدواج تمام شده است، بحران ها مثل طوفان هستند، صدای بلند، ترسناک و خطرناک، اما برای گذشتن از طوفان باید رانندگی را ادامه دهید. یک بحران می تواند یک شروع جدید باشد. از درد است که مردم بزرگ و ازدواج های موفق تولید می شود.

    یه پیشنهاد ویژه

    مرکز مشاوره و کلینیک روانشناسی بوجیکا کادر روانپزشکی و روانشناسی مجربی داره که شما می توانید از خدمات این متخصصین استفاده کنید.

    همین حالا اقدام کن


    happy marriage 1 300x169 - 16 قانون طلایی ازدواج موفق
    ازدواج موفق
    در یک نظرسنجی که ما انجام دادیم، از زوج های موفق خواستیم تا کلید موفقیت زندگی شان را بازگو کنند. 16 مورد زیر را برای داشتن ازدواج موفق بخوانید.

    1- عشق و تعهد

    در اصل، عشق تصمیم گیری است برای متعهد شدن به شخص دیگری. این به مراتب مهمتر از احساسات مبهم است که در فیلم ها و رمان های عاشقانه تصویر می شود. احساسات می آیند و می روند، اما تصمیم واقعی برای متعهد شدن برای همیشه می ماند. این چیزی است که عشق واقعی را تعریف می کند. وقتی همه چیز به خوبی پیش می رود، تعهد آسان است. اما عشق واقعی با ماندن در سختی ها، حتی از طریق آزمایشات سخت زندگی نشان داده می شود.
    وفاداری جنسی در ازدواج امری فراتر از جسم ماست بلکه  شامل چشم، ذهن، قلب و روح ما است. هنگامی که ما ذهن مان را به فانتزی های جنسی در مورد شخص دیگری اختصاص می دهیم، ما وفاداری جنسی به همسرمان را قربانی می کنیم. هنگامی که ما لحظاتی از عواطف عاطفی مان را به دیگری ارائه می دهیم، ما وفاداری جنسی به همسرمان را قربانی می کنیم. روزانه وفاداری جنسی خود را حفظ کنید و به طور کامل به همسر خود اختصاص دهید. وفاداری جنسی نیازمند خودپنداری و آگاهی از پیامدهای آن است. هر چیزی را که در مقابل چشمان، بدن یا قلب شما قرار داده شده است را نادیده بگیرید و وفاداری خود را به خطر نیندازید.
    success marriage factors 300x300 - 16 قانون طلایی ازدواج موفق
    ازدواج موفق

    2- تردید

    همه ما ضعف های زیادی را در زندگی روزمره مشاهده میکنیم. یک امر ضروری در یک ازدواج سالم، توانایی پذیرفتن این است که شما کامل نیستید، شما اشتباهات زیادی را مرتکب خواهید شد و به بخشش نیاز خواهید داشت. داشتن نگرش برتری نسبت به شریک زندگی خود، باعث خشم همسرتان می شود و از روابط  خوب شما جلوگیری می کند. برای تقویت این مهارت یک مداد بردارید و به سرعت سه مورد را بنویسید که  در آن شریک زندگیتان بهتر از شما است. این تمرین ساده باید به شما کمک کند که این مهارت در شما تقویت شود.
    66 300x131 - 16 قانون طلایی ازدواج موفق
    ازدواج موفق

    یه پیشنهاد ویژه

    مرکز مشاوره و کلینیک روانشناسی بوجیکا کادر روانپزشکی و روانشناسی مجربی داره که شما می توانید از خدمات این متخصصین استفاده کنید.

    همین حالا اقدام کن


    3- صبر و بخشش

    از آنجا که هیچ کس کامل نیست. صبر و بخشش همیشه در داشتن ازدواج موفق نیاز است. همسران در ازدواج موفق برای دوام و پایداری زندگی شان از مسایل کوچک و بی اهمیت گذشت میکنند و همسرشان را میبخشند. آنها به طور ضمنی ضعف های خود را می پذیرند و انتظار رفتارهای کامل از همسرشان را ندارند. آنها برای نگهداشتن ضعف شریک خود، اشتباهات گذشته را مطرح نمی کنند و هنگامی که اشتباه رخ می دهد، آنها به دنبال انتقام نیستند. اگر از سمت شریک زندگی خود در معرض آسیب قرار می گیرید، او را ببخشید.
    Help kids cope healthily 300x131 - 16 قانون طلایی ازدواج موفق
    ازدواج موفق

    4- مستقل باشید

    استقلال در ازدواج بسیار مهم است. برای اینکه در یک رابطه شاد باشیم، ابتدا باید مستقل باشیم. این در واقع، کلید ازدواج موفق است. با توجه به این نکته، همسران باید زمان خود را برای خودشان بگذرانند، از لذت های شخصی خود لذت ببرند و به طور کلی وقتی را صرف امور مربوط به خود کنند. نه تنها سرگرم شدن در امور خود باعث دلگرمی می شود، بلکه باعث پیشرفت اهداف و دستاوردهای شخصی ما میشود. از سوی دیگر وابستگی، عزم و توانایی شما را به عنوان یک اندیشگر آزاد صلب میکند. هنگامی که احساس استقلال خود را حفظ می کنیم، ما همیشه در میز شام موضوعی برای گفتگو داریم و برای همیشه قوی تر، سالم تر و جذاب تر برای همسرمان هستیم.

    Shared Vision of Success in Marriage 300x200 - 16 قانون طلایی ازدواج موفق

    5- شنونده خوبی باشید

    در حالیکه همه زنان باید در زمینه گوش دادن فعال، کار کنند، ما این را به عنوان یک موضوع ویژه توجه برای مردان تأکید می کنیم. اغلب، مردان متوجه نمی شوند که شریک زندگی آنها نیاز به گوش دادن است. به یاد داشته باشید که گوش دادن و شنیدن، دو امر متفاوت هستند. هنگامی که او صحبت می کند به همسرتان نگاه کنید. گوش دادن کلید واقعی برای ازدواج شاد است.
    What is non defensive listening 300x131 - 16 قانون طلایی ازدواج موفق
    ازدواج موفق

    6- موافقت در برابر مخالفت

    موافق بودن، بدان معنی نیست که زوج ها در مورد هر چیزی موافقند. اکثر زوج هایی که مصاحبه می کردند در واقع دارای نگرش، عقاید و باورهای متفاوت بودند و حتی برخی از دیدگاه های مخالف در بسیاری از موارد مشاهده میشد. همه زوج ها باید در برخی موارد اختلاف نظر داشته باشند. زوج های موفق و دوست داشتنی به دیدگاه یکدیگر احترام می گذارند و حتی در مورد نقاط ضعف خود نیز فکر می کنند. یکی از دو دیدگاه مخالف را درک کنید، یکی از آنها «درست» نیست.
    sucessful marriage 300x131 - 16 قانون طلایی ازدواج موفق
    ازدواج موفق

    7- زبان عشق همسرتان را یاد بگیرید

    چندین کتاب وجود دارد که درباره زبان های عشق وجود دارد. این مفهوم در روانشناسی ایجاد شده است که هر فرد شیوه ای منحصر به فرد خود را دارد که به بوسیله آن عشق خود را بیان میکند. با شناخت علایق و سر گرمی های شریک زندگی تان میتوانید عشق خود را به شیوه ای مناسب ابراز کنید. انجام یک کار فیزیکی که شریک زندگی علاقه  خود را با آن نشان می دهد، عشق است. این کار می تواند شستن ماشین یا نگهداری از بچه ها باشد. برای دیگران میتواند کلمات، نامه های محبت آمیز و … باشد. زبان عشق شریک خود را بیابید تا همیشه بدانید که چگونه با او صحبت کنید.

    Here are some tips to consider when seeking a love partner 300x131 - 16 قانون طلایی ازدواج موفق


    یه پیشنهاد ویژه

    مرکز مشاوره و کلینیک روانشناسی بوجیکا کادر روانپزشکی و روانشناسی مجربی داره که شما می توانید از خدمات این متخصصین استفاده کنید.

    همین حالا اقدام کن


    8- هرگز نمیتوانید همسرتان را تغییر دهید

    یکی از مهمترین قاتلان ارتباطی، عدم پذیرش تغییر همسران است. به خاطر داشته باشید که ما همسرمان را برای اینکه به فرد دلخواهمان تبدیل شود، نمیتوانیم تغییر دهیم. هنگامی که او را تشویق یا متقاعد می کنید، شما در حال تمرکز بر نقاط ضعف و مشکلات او هستید. نگرش خود را تغییر دهید و به جای آن بر صفات مثبت او تمرکز کنید.

    most common problems couples face in marriage 300x180 - 16 قانون طلایی ازدواج موفق

    9- مسولیت پذیر باشید

    این  امر آسان و یکی از اسرار ازدواج موفق است. هنگامی که شما در یک پروژه مشارکت می کنید مسئولیت موفقیت و شکست را بر عهده می گیرید. هنگامی که شما و شریک زندگی خود اختلاف نظر یا بحث دارید، به یاد داشته باشید که مسئولیت اقدامات خود را عهده دارمی شوید، از جمله آنچه که انجام داده اید یا گفته اید، به ویژه اگر رفتار یا سخنان شما، ناراحتی ایجاد کرده باشد.

    150518105854 300x168 - 16 قانون طلایی ازدواج موفق

    10- قرارهای شبانه داشته باشید

    در میان نکات دیگر برای ازدواج موفق، این نکته بیشتر توسط زوج ها نادیده گرفته شده، به ویژه کسانی که برای مدتی از ازدواجشان میگذرد. مهم نیست که چند سال از ازدواجشان میگذرد. داشتن قرارهای شبانه به طور مرتب باعث تقویت پیوند و ازدواجشان میشود و در طول زمان آن را حفظ می کند. هنگامی که شما یک قرار شبانه دارید، باید گوشی های خود را خاموش کنید و آنها را دور بگذارید تا از حواس پرتی دور شوید. یک فیلم را در خانه با پاپ کورن تماشا کنید یا با پیاده روی یا کوهنوردی همراه شوید و یا در آنها تنوع ایجاد کنید.
    Have a date night planned with your spouse 300x131 - 16 قانون طلایی ازدواج موفق
    ازدواج موفق

    11- رمانتیک باشید

    اعمال رمانتیک می توانند بسیار متنوع باشد. سعی کنید به همسرتان یک گل بدهید یا یک یادداشت عاشقانه در کیف او قرار دهید. او را با غذای مورد علاقه اش شگفت زده کنید، یا تماشای غروب خورشید با هم. ایده های فراوانی وجود دارد و شما می توانید همسرتان را به روشهای گوناگون شگفت زده کنید.
    Compliment your spouse 300x131 - 16 قانون طلایی ازدواج موفق
    ازدواج موفق

    12- رابطه جنسی منظم داشته باشید

    رابطه جنسی منظم برای ازدواج سالم بسیار مهم است. رابطه جنسی باید به طور منظم باشد و درمانگران توصیه می کنند این کار را حتی زمانی که شما از نظر احساسی در وضعیت مطلوبی نیستید، انجام دهید، ما پیشنهاد می کنیم رابطه خود را متنوع و با صحبت کردن در مورد آنچه که شما را خوشحال و اضافه کردن هر نوع بازی فانتزی، مکان جدید و یا  تغییر اتاق خواب شما ممکن است، انجام دهید.
    cropped 300x112 - 16 قانون طلایی ازدواج موفق
    ازدواج موفق

    یه پیشنهاد ویژه

    مرکز مشاوره و کلینیک روانشناسی بوجیکا کادر روانپزشکی و روانشناسی مجربی داره که شما می توانید از خدمات این متخصصین استفاده کنید.

    همین حالا اقدام کن


    13- از همسرتان تعریف و تمجید کنید

    هر روز با شناخت ویژگی های مثبت شریک خود و پرداختن به تعریف و تمجید از همسرتان،  شریکتان را امیدوارتر و زندگیتان را شادتر کنید. به جای تمرکز بر ویژگیهای منفی او، سعی کنید افکارتان را تغییر دهید و بر روی ویژگیهای مثبت همسرتان تمرکز کنید و آنها را مرتبا بازگو کنید
    4 Ways to Romance Your Husband and Rekindle the Spark in Marriage 1 300x131 - 16 قانون طلایی ازدواج موفق
    ازدواج موفق

    14- در جستجوی احساس لطیف باشید

    پشت هر احساس “سخت” یک احساس نرم است. این یک مفهوم است که توسط روانشناسان آموزش داده میشود. هنگامی که ما احساس خشم می کنیم، معمولا احساساتی دیگر در پشت آن، مانند غم و اندوه، ناامیدی و یا حسادت دیگر را پنهان می کنیم. ما اغلب فقط از خشم به عنوان یک  احساس مخفی برای محافظت از آسیب پذیری هایمان استفاده می کنیم. یافتن احساسات “نرم” و یا آسیب پذیر دیگر در پشت رفتار خشمگین همسرتان، به شما کمک میکند تا  بهتر بتوانید با احساسات واقعی این شخص همدرد باشید.

    Spotting and Fixing Common Marriage Problems 300x180 - 16 قانون طلایی ازدواج موفق

    15- همسرتان را کنترل نکنید

    افراد متاهل اغلب به جایی می رسند که شروع به از دست دادن کنترل خود می کنند، به حسادت یا احساس نارضایتی می اندیشند، یا فراموش می کنند که آنها شخصیتی جدا از همسر خود هستند و ممکن است آنها سعی کنند همسر خود را کنترل کنند. اغلب این موارد به صورت سه گانه انجام می شود، زیرا انتظارات ممکن است در طول زمان افزایش یابد. ارتباطات، زمان و محرک های سالم هر دو طرف را در مسیر خود نگه می دارد. اگر احساس می کنید که کنترل دارید یا کنترل کننده هستید، به یک مشاور خانواده مراجعه کنید.

    Healthy Arguments Are Necessary to Make a Marriage Work 300x131 - 16 قانون طلایی ازدواج موفق

    16- هرگز از واژه طلاق استفاده نکنید

    فرض کنید شما واقعا نمی خواهید طلاق بگیرید، پس هرگزتهدید نکنید. زوج هایی که از کلمه طلاق استفاده می کنند و یا در مورد جدایی در دعوایشان صحبت می کنند، از آن به عنوان یک مکانیزم کنترل استفاده می کنند. زوج هایی که از این کلمه برای تهدید استفاده میکنند  بیشتر احتمال دارد که طلاق بگیرند. تهدیدها یک استراتژی بالغ برای حل هر گونه مشکل نیست، پس این کار را نکنید.
    2df461c0c06ea8cbd11d3d7230cf400d 300x217 - 16 قانون طلایی ازدواج موفق
    ازدواج موفق

    یه پیشنهاد ویژه

    مرکز مشاوره و کلینیک روانشناسی بوجیکا کادر روانپزشکی و روانشناسی مجربی داره که شما می توانید از خدمات این متخصصین استفاده کنید.

    همین حالا

    اقدام کن


    زوج های موفق از این راهنمایی های ازدواج موفق پیروی می کنند. این نکات را درباره اینکه چگونه ازدواج موفق داشته باشید دنبال کنید. شما نه تنها قادر خواهید بود که ازدواج خود را نجات دهید، بلکه قادر به لذت بردن از یک ازدواج بسیار موفق خواهید بود.

    چرا بسیاری از ازدواج های عاشقانه، به پایان می رسد؟

    تحقیقات نشان میدهد بسیاری از ازدواج های عاشقانه به پایان میرسند، اما چگونه؟ این سوال بارها توسط دوستان و خانواده ها مطرح میشود. یک تحقیق علمی در این زمینه صورت گرفته که برای ایجاد و حفظ یک زندگی شاد و طولانی مدت، کاری آسان و حتی سرگرم کننده است. آنچه که باید انجام دهید این است که در مورد رابطه خود بعنوان یک حساب بانکی فکر کنید. یک نوع اعتماد، که اگر به طور مداوم با سپرده های مثبت پرشود، ازدواج خود را از هر خطر، حفظ خواهید کرد.

    1- زوج ها می توانند کم و بیش با هم مبارزه کنند و هنوز هم خوشحال باشند.

    تحقیقی توسط دکتر جان گتمن – که شانزده سال صرف مطالعه بر روی چه عواملی باعث می شود ازدواج افراد به پایان برسد، متوجه شد که زوج های خوشبخت لزوما منازعه کمتر در زندگی خود ندارند بلکه بعضی از آنها بسیار بحث می کنند اما در آرامش این کار را انجام میدهند. اما دیگران اغلب هنگام منازعه، بلند و عصبانی می شوند. همسران خوشبخت برای ارزشها و منافع خود، مصالحه ایجاد کنند و در عین حال با همین مسائل مشابه مانند پول، بچه ها، جنسیت و … بحث و منازعه می کنند.

     

    2- ارتباط خوب و حل مثبت مناقشه، کلید ازدواج شاد است.

    یک زن و شوهر در حل و فصل اختلافات خود می توانند بد باشند و هنوز هم خوشحال باشند.  اگر یک زن و شوهر با مشکلات مواجه شوند، به مراکز مشاوره میروند. آنها در آنجا چه کار می کنند؟ صحبت و بحث در مورد مسائل و فرزندان آنها و سایر مسایل زندگی آنها که همسرشان آن را رها کرده است. درمانگر این بحث ها را تسهیل خواهد کرد و با آموزش یک راه آرام تر، واضح تر و سالم تر به امید کمک به حل و فصل مسائلشان آنها را راهنمایی میکند. گفتگو در آرامش و به دور از داد و فریاد و گوش دادن فعال یک راهکار عملی برای حل اختلافات و منازعات طرفین است.
    marriage counseling 1 300x131 - 16 قانون طلایی ازدواج موفق
    ازدواج موفق

    3-انتظارات بالا برای ازدواج شما مناسب است.

     این ایده چقدر محبوب است؟ این افراد می گویند ازدواج سخت است! افراد میگویند بهتر است انتظارات خود را پایین بیاورید و این واقعیت را بپذیرید، سپس امیدوار باشید و ناامید نشوید. گوتمن در تحقیقات خود عنوان میکند که بر خلاف این عقیده است. ادعای برخی از متخصصان این است که علت اصلی نارضایتی در ازدواج این است که طرفین انتظارات بیش از حد از یکدیگر دارند و با کاهش این انتظارات، شما کمتر احساس ناامیدی و نارضایتی می کنید. اما دونالد باکوم از دانشگاه کارولینای شمالی خلاف این ایده را با مطالعه معیارها وانتظارات زوجین از یکدیگر ابراز کرده است. او متوجه شده است که افرادی که بیشترین انتظارات از ازدواج شان را دارند، معمولا به ازدواج با کیفیت بالاتر ختم میشود. این نشان می دهد که با حفظ رابطه شما با استانداردهای بالا، شما به احتمال زیاد به نوعی ازدواج میرسید که از خود انتظار داشته اید.
    marital problems 300x225 - 16 قانون طلایی ازدواج موفق
    ازدواج موفق

    اگر به این باور برسید که حل منازعات با رامش، کلید ازدواج موفق است، اساسا بدان معنی است که تقریبا هیچ ازدواجی نمی تواند موفق باشد. اما اگر از فلسفه تحقیقاتی گوتمن پیروی کنید، حل چنین مسائلی مشکل نیستند؛ در حقیقت، او می گوید اصطکاک بخشی طبیعی زندگی است تا زمانی که آن را با جنبه های مثبت و متعادل حفظ کنید. به طور کلی اگر زوجها بتوانند نسبت تعاملات مثبت به منفی خود را در حد 5: 1 نگه دارند، یعنی زوجهایی که حداقل تعاملات مثبت آنها پنج برابر تعانلات منفی شان باشد، در نهایت  ازدواج موفقی خواهند داشت.
    پس ازدواج های موفق بدون تعارض نیستند، آنها فقط با مثبت بودن، بیشتر از منفی بودن تزریق می شوند. این ذخایر مثبت به عنوان یک بافر عمل می کند که موجب کاهش و نابود کردن عواقب روبرو شدن با درگیری های زن و شوهر می شود. جذب این موج های منفی و جلوگیری از گسترش و غلبه بر امواج منفی باعث ثبات و پایداری ازدواج میشود.

    چرا رویکرد حساب بانکی رابطه برای دستیابی به ازدواج  موفق موثر است؟

    در واقع، گوتمن گزارش می دهد که یکی از راه هایی که یک حساب بانکی ارتباطی، ازدواج را تقویت می کند این است که افراد را به استفاده سریع و مکرر از “تلاش های تعمیر رابطه” ترغیب میکند . تلاش های تعمیری در قالب حرکات یا کلمات مثل یک لبخند، عذرخواهی  که توسط یکی از طرفین تلاش می شود تا تنش یک درگیری را کاهش دهد و آن را به حالت عادی برگرداند.

    یه پیشنهاد ویژه

    مرکز مشاوره و کلینیک روانشناسی بوجیکا کادر روانپزشکی و روانشناسی مجربی داره که شما می توانید از خدمات این متخصصین استفاده کنید.

    همین حالا اقدام کن


    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.