اثرات طلاق بر کودکان |آثار مخرب طلاق | تاثیرات طلاق در جامعه | تاثیر طلاق در تحصیل کودکان

اثرات طلاق بر کودکان

اثرات طلاق بر کودکان می تواند شرایط سختی برای یک خانواده باشد. والدین نه تنها روشهای جدید ارتباط با یکدیگر را درک می کنند ، بلکه آنها در حال یادگیری روش های جدیدی برای والدین فرزندان خود هستند. وقتی والدین طلاق می گیرند ، تأثیر طلاق روی فرزندان می تواند متفاوت باشد.

  • اثرات طلاق بر کودکان

    اثرات طلاق بر کودکان

    How Parental Divorce Affects the Way We Love 750x430 - اثرات طلاق بر کودکان |آثار مخرب طلاق | تاثیرات طلاق در جامعه | تاثیر طلاق در تحصیل کودکان

    طلاق می تواند شرایط سختی برای یک خانواده باشد. والدین نه تنها روشهای جدید ارتباط با یکدیگر را درک می کنند ، بلکه آنها در حال یادگیری روش های جدیدی برای فرزندان خود هستند. وقتی والدین طلاق می گیرند ، تأثیر طلاق روی فرزندان می تواند متفاوت باشد. برخی از کودکان به طریقی طبیعی وبا درک بالا نسبت به طلاق واکنش نشان می دهند ، در حالی که فرزندان دیگر ممکن است با این انتقال مبارزه کنند.

    کودکان مقاوم هستند و با کمک دیگران، طلاق را می توانند به عنوان یک مرحله و نه یک بحران تجربه کنند. از آنجا که کودکان در طلاق متفاوت هستند (خلق و خوی متفاوت ، سنین مختلف) ، اثرات طلاق بر کودکان نیز متفاوت است.

    10 اثر منفی طلاق بر کودکان و راههای کاهش آنها

    کودکانی که شاهد طلاق هستند ، می توانند با این فکر که دیگر پدر و مادر خود را در کنار هم نمی بینند ، ناراحت شوند. در زیر برخی از تأثیرات فوری طلاق بر فرزندان کوتاه مدت آورده شده است:

    1_اضطراب:

    عواقب ناشی از طلاق باعث می شود کودک دچار تنش ، عصبی و اضطراب شود. کودکان خردسال نسبت به بزرگترها به آن بیشتر مستعد هستند ، زیرا به شدت به والدین وابسته هستند. کودک مضطراب تمرکز بر تحصیل برایش دشوار خواهد بود و ممکن است علاقه خود را به فعالیت هایی که قبلاً برایش جذاب بود ، از دست بدهد.

    2_استرس مداوم:

    بسیاری از کودکان به دروغ، خود را دلیل طلاق والدین خود می دانند و مسئولیت اصلاح رابطه را بر عهده می گیرند. این می تواند منجر به استرس و فشار زیاد بر ذهن جوان شود ، که می تواند پیامدهای متعددی مانند افکار منفی و کابوس ها داشته باشد.

    3_ نوسانات روحی و تحریک پذیری:

    کودکان خردسال ممکن است دچار نوسانات خلقی شوند و حتی در هنگام برقراری ارتباط با افراد آشنا ، تحریک پذیر می شوند. بعضی از کودکان ترک رفت و آمد می کنند ، جایی که آنها صحبت با هر کس را متوقف می کنند و کودک ساکت می شود و ترجیح می دهد تنها وقت خود را سپری کند.

    لطفا بخوانید: درمان افسردگی

    برای استفاده از خدمات روانشناسی در زمینه طلاق و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان کلینیک بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858 – 02126767945 – 09212773724

    psychological effects of divorce 960x640 1 750x430 - اثرات طلاق بر کودکان |آثار مخرب طلاق | تاثیرات طلاق در جامعه | تاثیر طلاق در تحصیل کودکان
    اثرات طلاق بر کودکان

     

     

    4_غم و اندوه شدید:

    غم حاد در قلب و ذهن کودک جاری می شود. هیچ چیز در زندگی برایش احساس خوبی ندارد و ممکن است کودک سرانجام در افسردگی فرو رود که مظهر طولانی مدت این غم است.

    5_سرخوردگی و پریشانی:

    فرزندان طلاق ممکن است احساس ناامیدی و سرخوردگی کنند زیرا آنها از حمایت عاطفی جامع والدین برخوردار نیستند. در صورت مراقبت از کودک توسط والدین مجرد و دسترسی به والدین دیگر ، این وضعیت می تواند بدتر شود.
    تأثیرات کوتاه مدت طلاق می تواند رشد روانی و فیزیولوژیکی کودک را مختل کند و این می تواند تأثیر طولانی مدت داشته باشد.

    6_مشکلات رفتاری و اجتماعی:

    کودک هنگام طلاق والدین در معرض خطر بیشتری برای بروز رفتارهای خشونت آمیز و ضد اجتماعی است. او ممکن است در هنگام افتادن یک کلاه خویش را از دست بدهد و هیچ گونه تردیدی نسبت به حمله به کسی نشان ندهد. در درازمدت ، ممکن است منجر به ایجاد یک ذهنیت جنایی بخصوص در سالهای نوجوانی شود. مطالعات نشان می دهد که بیشتر کودکان طلاق ویژگیهای پرخاشگری و نافرمانی را با شدت متفاوت نشان می دهند. موارد شدید این شرایط کودک را به یک سوء تفاهم اجتماعی تبدیل می کند.

    7. مشکل در روابط:

    هنگامی که کودکان بزرگ می شوند دیدن یک ازدواج ناموفق، در رابطه با عشق و هماهنگی شک و تردید ایجاد می کند. آنها اعتماد به نفس کمی دارند و حل اختلافات در یک رابطه برایشان چالش برانگیز است. چنین کودکانی، در بزرگسالی هرگونه رابطه را با طرز فکر منفی شروع می کنند.

    27880 e1586954502267 750x430 - اثرات طلاق بر کودکان |آثار مخرب طلاق | تاثیرات طلاق در جامعه | تاثیر طلاق در تحصیل کودکان
    اثرات طلاق بر کودکان

    8. مستعد سوء مصرف مواد:

    مواد مخدر و الکل راهی برای نوجوانان می شوند تا ناامیدی و اضطراب خود را برطرف کنند. تحقیقات نشان داده است که در نوجوانانی که والدین آنها از هم طلاق گرفته اند ، شیوع سوء مصرف مواد بیشتر است. البته عوامل دیگری مانند مراقبتهای ارائه شده از والدین مجرد نیز وجود دارد که تمایل نوجوانان به مصرف مواد مخدر را مشخص می کند. با این حال ، احتمال تسلیم شدن در نوجوان در برابر وسوسه بسیار زیاد است. سوء مصرف مواد طولانی مدت اثرات مخربی بر بهزیستی کودک دارد.

    9. افسردگی:

    احساس اضطراب و دلهره ناشی از طلاق والدین می تواند کودک را به افسردگی برساند. افسردگی یک مشکل بهداشت روان است و کودکانی که شاهد طلاق هستند ، افسردگی و ترک اجتماعی بیشتر دارند. محققان خاطرنشان می کنند که طلاق می تواند در موارد اختلال دو قطبی که در کودکان مشاهده می شود ، یک عامل مؤثر باشد.

    10. تحصیلات ضعیف و موقعیت اقتصادی و اجتماعی:

    تأثیرات روحی و روانی طلاق ، علاقه کودک به آموزش را کاهش می دهد. کودکانی که طلاق والدین خود را تجربه می کنند ، افت شدید در نمرات مدرسه خود را نشان می دهند. این می تواند به طور قابل توجهی مانع از توانایی کودک در یادگیری در مدرسه و دانشگاه شود. پیشرفت حیرت انگیز در آموزش ، چشم انداز شغلی کودک به عنوان یک بزرگسال را مختل می کند ، و این امر داشتن وضعیت اقتصادی و اجتماعی مناسب را دشوار می کند.

    طلاق می تواند به سلامت روحی و جسمی کودکان آسیب برساند ، اما گاهی اوقات والدین جدا از هم بهتر از والدین درگیر هستند.

    برخی از رایج ترین اثراتی که طلاق در کودکان دیده می شود:

    از دست دادن علاقه به فعالیت های اجتماعی

    تحقیقات نشان می دهد که طلاق می تواند کودکان را از نظر اجتماعی نیز تحت تأثیر قرار دهد. کودکانی که خانواده آنها در حال گذراندن طلاق هستند ، ممکن است در رابطه با دیگران شرایط سخت تری داشته باشند و تمایل به تماس های اجتماعی کمتری داشته باشند. بعضی اوقات کودکان احساس ناامنی می کنند و تعجب می کنند که آیا خانواده آنها تنها خانواده ای است که طلاق گرفته است؟.

    سازگاری با مشکل

    از طریق طلاق ، کودکان می توانند تحت تأثیر قرار گرفتن در یادگیری انطباق با تغییرات بیشتر و مکرر تحت تأثیر قرار بگیرند. پویایی خانواده جدید ، خانه جدید یا وضعیت زندگی ، مدارس ، دوستان و موارد دیگر ممکن است همه تأثیر داشته باشد.

    از نظر عاطفی

    طلاق می تواند انواع مختلفی از احساسات را برای خانواده به وجود آورد و فرزندان درگیر هیچ تفاوتی با هم ندارند. احساس از دست دادن ، عصبانیت ، سردرگمی ، اضطراب و بسیاری دیگر ، ممکن است همه از این انتقال ناشی شود. طلاق می تواند باعث شود کودکان احساس غرق شدن و حساس بودن کنند. کودکان برای احساسات خود نیاز به حمایت دارد ، کسی که با او صحبت کند ، کسی که گوش دهد و غیره.

    kisspng discrimination gender equality social equality sex parite on feedyeti com 5b75164edf2fc3.8500156015344000789142 750x430 - اثرات طلاق بر کودکان |آثار مخرب طلاق | تاثیرات طلاق در جامعه | تاثیر طلاق در تحصیل کودکان
    اثرات طلاق بر کودکان

    عصبانیت / تحریک پذیری

    در برخی موارد ، در شرایطی که کودکان احساس رها شدن می کنند و نمی دانند چگونه به تأثیراتی که در هنگام طلاق احساس می کنند پاسخ دهند ، ممکن است عصبانی یا تحریک پذیر شوند. عصبانیت آنها ممکن است به طیف گسترده ای از دلایل درک شده هدایت شود. کودکان طلاق ممکن است عصبانیت خود را نسبت به والدین ، ​​خود ، دوستانشان و دیگران نشان دهند. در حالی که برای بسیاری از کودکان این عصبانیت پس از گذشت چند هفته از بین می رود ، اگر همچنان ادامه یابد ، باید توجه داشته باشید که این ممکن است تأثیر طولانی مدت طلاق بر کودکان باشد

    لطفا بخوانید: روانکاو

    احساس گناه

    کودکان غالباً تعجب می کنند که چرا طلاق در خانواده آنها اتفاق می افتد. آنها به دنبال دلایلی می گردند و تعجب می کنند که آیا والدین آنها دیگر عاشق یکدیگر نیستند یا اینکه کاری اشتباهی انجام داده اند. این احساس گناه یک اثر بسیار متداول طلاق بر کودکان است ، اما همچنین ممکن است منجر به بسیاری از مسائل دیگر شود. گناه باعث افزایش فشار روحی می شود ، می تواند منجر به افسردگی ، استرس و سایر مشکلات سلامتی شود. ارائه زمینه و مشاوره برای کودک برای درک نقش خود در طلاق می تواند به کاهش این احساس گناه کمک کند.

    معرفی رفتار مخرب

    در حالی که پدرومادر طلاق می گیرند ، اختلافات حل نشده ممکن است منجر به خطرات غیر منتظره در آینده شود. تحقیقات نشان داده است کودکانی که در 20 سال گذشته طلاق را تجربه کرده اند احتمالاً در جنایات شرکت کرده اند ، از طریق رفتارهای مخرب که به سلامتی کودک آسیب می رساند ، عصیان میکنند ، در حالی که بیشتر کودکان طلاق گزارش می کنند عادت به سیگار کشیدن یا استفاده از داروهای تجویز شده را دارند.

    افزایش مشکلات بهداشتی

    روند طلاق و تأثیرات آن بر کودکان می تواند استرس زا باشد. پرداختن به این موارد می تواند عوارض آن از جمله مشکلات جسمی را به دنبال داشته باشد. کودکانی که طلاق را تجربه کرده اند ، درک بیشتری نسبت به بیماری دارند ، که می تواند از عوامل بسیاری از جمله دشواری خوابیدن آنها ناشی شود. همچنین علائم افسردگی ممکن است ظاهر شود که این احساس از دست دادن بهزیستی و وخیم تر شدن علائم سلامتی را تشدید می کند.

    unnamed 1 357x210 - اثرات طلاق بر کودکان |آثار مخرب طلاق | تاثیرات طلاق در جامعه | تاثیر طلاق در تحصیل کودکان
    اثرات طلاق بر کودکان

    برای استفاده از خدمات روانشناسی در زمینه طلاق و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان کلینیک بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858 – 02126767945 – 09212773724

    مطالب پیشنهادی:

    https://www.momjunction.com/articles/side-effects-divorced-parents-children_0022338/

    https://www.familymeans.org/effects-of-divorce-on-children.html

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.