آموزش زبان بدن | خواندن زبان بدن | فواید زبان بدن | توضیحات زبان بدن |

آموزش زبان بدن

زبان بدن نوعی ارتباط غیر کلامی است که در آن از رفتارهای جسمی برخلاف کلمات ، برای بیان یا انتقال اطلاعات استفاده می شود.

  • آموزش زبان بدن

    آموزش زبان بدن

    p sign language 1 296x300 - آموزش زبان بدن | خواندن زبان بدن | فواید زبان بدن | توضیحات زبان بدن |
    آموزش زبان بدن

    زبان بدن نوعی ارتباط غیر کلامی است که در آن از رفتارهای جسمی برخلاف کلمات ، برای بیان یا انتقال اطلاعات استفاده می شود. چنین رفتاری شامل حالات صورت ، وضعیت بدن ، حرکات ، حرکت چشم ، لمس و استفاده از فضا است. زبان بدن هم در حیوانات و هم در انسان وجود دارد ، اما این مقاله به تفاسیر زبان بدن انسان می پردازد.

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

     02126767945- 02122636858 – 09212773724

    حالات چهره

    بیان صورت هنگام بیان احساسات از طریق بدن یکپارچه است. ترکیبی از چشم ها ، ابرو ، لب ها ، بینی و حرکت گونه ها به شکل گیری حالت های مختلف فرد کمک می کند (به عنوان مثال خوشحال ، غمگین ، افسرده ، عصبانی و غیره.).

    چند مطالعه نشان می دهد که بیان صورت و بیان بدن (زبان بدن) در هنگام تفسیر احساسات متناقض هستند. آزمایش های رفتاری همچنین نشان داده اند که تشخیص بیان صورت تحت تأثیر بیان بدنی درک شده است. این بدان معنی است که مغز عبارات صورت و بدن فرد را به طور هم زمان پردازش می کند. آزمودنی ها در این مطالعات در داوری احساسات بر اساس بیان صورت دقت نشان دادند. این امر به این دلیل است که صورت و بدن به طور طبیعی به نسبت طبیعی آنها دیده می شود و سیگنال های عاطفی از چهره و بدن به خوبی یکپارچه می شوند.

    به عنوان مثال ، عدم وجود چین و چروک اطراف چشم ، لبخندی بالقوه جعلی را نشان می دهد. در یک مقطع ، محققان معتقد بودند که ساختن یک لبخند واقعی ،بدون انجام دستورات تقریباً غیرممکن است. وقتی کسی با خوشحالی لبخند می زند علائمی را در چهره اش نشان می دهد که وقتی کسی به صورت ساختگی این کار را می کند ، نشان نمی دهد. اگر کسی سعی کند خوشحال به نظر برسد اما واقعاً اینگونه نباشد،در چهره و گوشه چشمان فرد چین و چروک دیده نمی شود.

    علاوه بر این ، زبان بدن چشم پیامدهای مختلفی دارد. به عنوان مثال ، این تحقیق تأیید کرد که فرد هیچ کنترلی بر مردمک چشم خود ندارد و مردمک او وقتی که به شخصی که به او علاقه مند است نگاه می کند یا به دنبال چیزی می گردد بزرگ می شود. “به عنوان یک مثال، وقتی در مورد چیزی با دوست خود صحبت می کنید ، اندازه مردمک چشم های او را بررسی کنید ، سپس موضوع را به چیزی جالب تر تغییر دهید و به تماشای چشمان او ادامه دهید!”

    به طور معمول ، چشمان شخص باید تقریباً 6-10 بار در دقیقه پلک بزند ، اما صرفاً با نگاه کردن به یک شخص یا شیء که بیننده آن را جذاب می یابد می تواند این سرعت را کند کند و می تواند نشانگر خوبی برای جذب یک شخص باشد.

    sales training 300x226 - آموزش زبان بدن | خواندن زبان بدن | فواید زبان بدن | توضیحات زبان بدن |
    آموزش زبان بدن

    سیگنال های سر و گردن

    زبان بدن سر را باید در رابطه با گردن در نظر گرفت. از نظر وضعیت عمومی ، سر باید به شکلی قرار گیرد که طبیعی باشد. زبان بدن که توسط سر و گردن منتقل می شود شامل حرکات مختلفی است. با این وجود ، توجه به این نکته ضروری است که قرار گرفتن سر نباید باعث شود که گردن بیش از حد طولانی مدت بدون استراحت کشیده یا فشرده شود. اگر گردن به این روش منقبض شود ، ممکن است توانایی استفاده از آن برای انتقال پیام های زبان بدن را از دست بدهیم.

    علاوه بر این ، برخی محققان و پزشکان بهداشتی دریافتند که بین طولانی بودن وضعیت قرار گیری نامناسب سر و گردن و حالت های روانی منفی رابطه وجود دارد. به همین ترتیب ، زبان بدن که شامل سر و گردن است باید مناسب و به شکل طبیعی باشد. مانند همه اشکال زبان بدن ، فهمیدن هرچه بیشتر عوامل مرتبط دیگر برای شناسایی دقیق معنی ، مفید است.

    تکان دادن سر به طور کلی به عنوان علامت گفتن “بله” در نظر گرفته می شود. هنگامی که در مکالمه استفاده می شود ممکن است به عنوان علامت تأیید تعبیر شود و سخنران را ترغیب به ادامه صحبت کند. تکان دادن منفرد سر نشانه اذعان شخص دیگری با احترام است. به این ترتیب ، این کار شبیه به عمل آسیایی در تعظیم در مقابل شخص به عنوان نشانه احترام است. تکان سر به طرفین معمولاً به معنی “نه” تعبیر می شود. از نظر معنا ، برعکس تایید کردن است. در هند ، تکان دادن سرو کج کردن سر از یک طرف به سمت دیگر نشانه مشترک گفتن بله ، خوب است ، یا من به نوعی درک می کنم است. تفسیر آن می تواند مبهم باشد و بسیار بستگی به موقعیتی دارد که در آن اعمال می شود.

    images 3 300x166 - آموزش زبان بدن | خواندن زبان بدن | فواید زبان بدن | توضیحات زبان بدن |
    آموزش زبان بدن

    حالت کلی بدن

    احساسات را می توان از طریق وضعیت بدن نیز تشخیص داد. تحقیقات نشان داده است که وقتی یک هیجان با یک احساس متفاوت یا خنثی مقایسه می شود ، وضعیت بدنی با دقت بیشتری تشخیص داده می شود. به عنوان مثال ، فردی که احساس عصبانیت می کند ، تسلط بر دیگری را در ظاهر خود نشان می دهد ، و وضعیت آنها تمایلات رویکردی را نشان می دهد. یا مثلا حالت یک فرد ترسیده: او احساس ضعف ، مطیع بودن می کند و وضعیتش تمایلات اجتناب را از خود نشان می دهد ، برعکس یک شخص عصبانی.

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

     02126767945- 02122636858 – 09212773724

    حالت ایستادن یا نشستن

    حالت ایستادن یا نشستن نیز نشانگر احساسات شخص است. فردی که صاف در صندلی خود نشسته است ، با تکان دادن سر خود به همراهی بحث می پردازد دل باز بودن ، آرامش و به طور کلی آماده گوش دادن را نشان می دهد. از طرف دیگر ، فردی که پاهای و بازوهای خود را به صورت ضربدری گذاشته و یا پای خود را تکان می دهد ، اندکی دلالت بر این دارد که احساس بی تابی و جدا بودن از بحث می کند.

    در یک صحبت در حالت ایستاده ، شخصی که با پاهای که به سمت گوینده هستند می ایستد می تواند نشان دهد که توجه زیادی به بحث دارد و به گفتگو علاقه مند است. با این حال ، اختلاف اندک در این وضعیت می تواند معنی زیادی داشته باشد. با ژست سوپرمن ایستادن ،به حالتی که هر دو دست یا مشت در نزدیکی باسن یا پایین کمر است و آرنج ها به سمت داخل و دست ها با / بدون انگشت در داخل کمربند یا شلوار است نشانگر جذابیت مردانه برای زنان است.

    قفسه سینه به طور خاص

    وضعیت بدن و حرکت قفسه سینه هنگام بررسی پیام هایی که بدن به طور کلی ارسال می کند ، از اهمیت اساسی برخوردار است. به طور کلی ، پر بودن یا کمبود نسبی قفسه سینه ، به ویژه در اطراف جناغ ، می تواند یک شاخص اصلی برای خلق و خو و نگرش باشد. هنگامی که زبان بدن سینه در شرایط روزمره ارزیابی می شود ، شامل ارزیابی غریزی شکل و حجم است.

    وقتی وضعیت سینه کاملتر است و نسبتاً رو به جلو قرار می گیرد ، این نشانه اعتماد به نفس است. هنگامی که قفسه سینه به عقب کشیده می شود ، این می تواند اعتماد به نفس کمتری را نشان دهد. اگر شخص قفسه سینه خود را به سمت شخص دیگری نزدیک کند ، ممکن است نشانه توجه بیشتر به آنها به عنوان بخشی از مکالمه باشد ، یا در شرایط دیگر ، ممکن است نشانه ادعای جسمی و پرخاشگری باشد.

    لمس کردن قفسه سینه می تواند موارد مختلفی را نشان دهد. شخصی که دو دست را بر قلب خود قرار می دهد ممکن است این کار را انجام دهد تا تأکید کند که آنچه می گویند صمیمانه است. مالیدن قفسه سینه ، به ویژه بر روی قلب ، می تواند نشانه ناراحتی باشد ، احتمالاً ناشی از استرس و تنش. مانند سایر نمونه های زبان بدن قفسه سینه ، ممکن است مربوط به ضربان قلب یک فرد باشد.

    1 jxjW56v8IvXvIXbv6 w21A 300x200 - آموزش زبان بدن | خواندن زبان بدن | فواید زبان بدن | توضیحات زبان بدن |
    آموزش زبان بدن

    حرکات

    حرکاتی که با قسمتهای مختلف بدن انجام می شود (مثلاً دست ، بازو ، انگشتان ، سر ، پاها) و ممکن است داوطلبانه یا غیر ارادی باشد.  حرکات بازو را می توان به چند روش تعبیر کرد. در یک بحث ، وقتی کسی ایستاده ، می نشیند یا حتی با بازوهای تاشده قدم می زند ، معمولاً یک ژست استقبال نیست. این بدان معنی است که آنها ذهن بسته ای دارند و به احتمال زیاد تمایلی به گوش دادن به دیدگاه گوینده ندارند. نوع دیگری از ژست بازو همچنین شامل دستهایی است که بر روی یکدیگر قرار گرفته است ، و نشانگر عدم امنیت و عدم اعتماد به نفس است.

    حرکات دست

    حرکات دست اغلب حاکی از وضعیت بهزیستی شخص است. دست های آرام نشانگر اعتماد به نفس است ، در حالی که دست های چسبیده به هم یا گره کرده ممکن است به عنوان نشانه های استرس یا عصبانیت تعبیر شود. اگر شخصی دست خود را بغل کند ، این نشانگر عصبی بودن و اضطراب است.

    حرکات انگشتان

    حرکات انگشت نیز معمولاً برای مثال زدن گفتار و همچنین بیانگر وضعیت بهزیستی شخص به کار می رود. در فرهنگ های خاص ، اشاره به استفاده از انگشت اشاره شخص قابل قبول تلقی می شود. با این حال ، اشاره به شخص ممکن است در فرهنگ های دیگر به عنوان یک تهاجم تلقی شود – برای مثال ، افرادی که عقاید هندو دارند ، انگشت اشاره را توهین آمیز می دانند. در عوض ، آنها با همه انگشتان دست چیزی را نشان می دهند. به همین ترتیب ، انگشت شست می تواند در کشورهایی مانند ایالات متحده ، فرانسه و آلمان “خوب” را نشان دهد. اما همین ژست در کشورهای دیگر مانند ایران ، بنگلادش و تایلند  نامناسب معنی شده است ، به طوریکه که معادل نشان دادن انگشت میانی در ایالات متحده است.

    در بیشتر فرهنگ ها بالا و پایین بردن سر برای نشان دادن “بله” یا توافق استفاده می شود. رکوع یک حرکت مطیعانه است بنابراین نشان می دهد که ما با دیدگاه شخص دیگر در موافق هستیم. تحقیقات انجام شده با افرادی که ناشنوا و نابینا به دنیا آمده اند نشان می دهد که آنها همچنین از این ژست برای نشان دادن “بله” استفاده می کنند ، بنابراین به نظر می رسد یک ژست ذاتی تسلیم شدن است.

    Advanced Body Language and Micro Expressions Training 1280x854 300x200 - آموزش زبان بدن | خواندن زبان بدن | فواید زبان بدن | توضیحات زبان بدن |
    آموزش زبان بدن

    10 نکته قدرتمند در مورد زبان بدن:

    1. برای نشان دادن اعتماد به نفس خود ، یک ژست قدرتمندانه بگیرید.

    2. برای نشان دادن مشارکت خود ، ظاهراً هم با دقت گوش دهید.

    3. برای تقویت همکاری ، موانع را برطرف کنید

    4. برای برقراری ارتباط فوری با شخصی ، با او دست دهید.

    5. برای ایجاد احساسات خوب ، لبخند بزنید.

    6. برای نشان دادن توافق ، مثل آینه با فرد مقابل رفتار کنید و رفتارهای او را بازتاب دهید

    7. برای بهبود گفتار خود از دستان خود استفاده کنید

    8. برای فهمیدن حقیقت ، حالت پای افراد را تماشا کنید

    9. برای تاثیر بهتر ، صدای خود را پایین نگه دارید

    10. برای بهبود حافظه خود ، بازوها و پاها را در هم گره نکنید

    Best Body Language course tutorial class certification training online 300x176 - آموزش زبان بدن | خواندن زبان بدن | فواید زبان بدن | توضیحات زبان بدن |
    آموزش زبان بدن

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

     02126767945- 02122636858 – 09212773724

    مطالب پیشنهادی:

    https://www.amanet.org/articles/10-powerful-body-language-tips/

    https://en.wikipedia.org/wiki/Body_language

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.