8 کاری که اگر احساس تنهایی می کنید باید انجام دهید

احساس تنها بودن

احساس تنهایی احساسی می باشد که حداقل یک بار هم که شده آن را در زندگی خود حس کرده ایم و تمام احساسات ما را تحت تاثیر قرار داده است.

  • 8 راهکار اساسی برای مقابله با احساس تنهایی

     

    احساس تنها بودن فقط در تنهایی اتفاق نمی افتد. در واقع ، برخی از مردم از وقت خود لذت می برند. در واقع، این که در کنار دیگران هستید ، به این معنی نیست که نمی توانید احساس تنهایی کنید. حتی ممکن است وقتی در یک اتاق پر از مردم هستید احساس تنهایی کنید. وقتی احساس نمی کنید با کسی ارتباط دارید یا احساس می کنید هیچ کس شما را درک نمی کند ، ممکن است احساس کنید کاملاً تنها هستید حتی اگر در کنار دوستان یا خانواده باشید.

    تنهایی یک تجربه طبیعی و انسانی است. اما اگر کنترل نشود ، می تواند برای سلامت روحی و جسمی شما مضر باشد. برخی مطالعات نشان داده اند که تنهایی به اندازه مصرف 15 نخ سیگار در روز برای سلامتی مضر است.

    خواه هنگامی که خودتان در خانه باشید کمی احساس تنهایی می کنید یا احساس عمیق تنهایی را تجربه می کنید که هرگز از بین نمی رود ، مهم این است که تنهایی را به روشی سالم حل کنید. در اینجا 8 راهکار وجود دارد که می توانید در صورت احساس تنهایی فوراً انجام دهید.

    برای تعیین وقت از متخصصان روانشناسی در زمینه ی مشاوره فردی با شماره های زیر تماس بگیرید.

    ۰۲۱۲۲۶۳۶۸۵۸ –  ۰۲۱۲۲۶۲۲۰۰۶

    1. تصدیق کنید که احساس تنهایی می کنید

    انرژی خود را برای مبارزه با احساسات خود یا تلاش برای سرکوب احساسات خود هدر ندهید. همه گاهی احساس تنهایی می کنند و احساس تنهایی به این معنی نیست که بازنده هستید و به این معنی نیست که ضعیف هستید. این فقط به این معنی است که شما انسان هستید.

    مطالعات نشان داده است که برچسب زدن به احساسات می تواند از شدت آنها بکاهد. بنابراین قرار دادن نام برای تنهایی ممکن است به مغز شما کمک کند احساس شما را درک کند و بلافاصله به شما کمک کند کمی کمتر احساس تنهایی کنید.

    جدید 3 - 8 کاری که اگر احساس تنهایی می کنید باید انجام دهید
    احساس تنها بودن

    2. برنامه ریزی کردن

    گاهی لازم است مشکلی را حل کنید. در این مواقع باید احساس خود را نسبت به مسئله حل کنید. در نظر بگیرید که آیا بهترین راه برای رفع احساسات تنها باید حل مسئله باشد (با برقراری ارتباط با کسی ) یا حل احساس شما در مورد مشکل (مراقبت از احساسات خود).

    اگر جمعه شب احساس تنهایی می کنید، ممکن است تصمیم بگیرید که با دوستان یا اعضای خانواده تماس بگیرید و یا حتی یک برنامه بچینید و آن ها را از نزدیک ملاقات کنید.

    اگر به سراغ مردم بروید و هیچ کس پاسخ ندهد، ممکن است حتی احساس تنهایی کنید. اما ، سپس شما می دانید که از زاویه دیگری مسئله را حل کنید. به جای اینکه سعی کنید با کسی ارتباط برقرار کنید، به احساس تنها بودن خود بپردازید.

    شما ممکن است ترجیح دهید در یک استراتژی مقابله سالم شرکت کنید که به شما امکان می دهد احساس بهتری داشته باشید. نقشه کشی ، بافتن یا باغبانی تنها چند نمونه از فعالیت های انفرادی است که ممکن است به شما کمک کند با تنهایی خود به روشی سالم کنار بیایید.

    لطفا بخوانید: ترس از صمیمیت چطور خود را نشان میدهد؟

    3. هنگام احساس تنها بودن، با افراد گذشته خود ارتباط برقرار کنید

    گاهی اوقات ارتباط با دوستان قدیمی آسان تر از ایجاد رابطه ی دوستی جدید است. شاید طی این سالها ارتباط خود را با هم اتاقی دانشگاه خود از دست داده اید. یا شاید پسر عمویی دارید ک خیلی اوقات با او صحبت نمی کنید. ممکن است دستتان را دراز کنید و ببینید وضعیت آنها چطور است. درباره اینکه چگونه می خواهید دوباره ارتباط برقرار کنید، صحبت کنید.

    شاید برای شما آسان باشد که بتوانید با همکلاسی های سابق ، افراد محله قدیمی خود یا همکاران قبلی خود ارتباط برقرار کنید زیرا قبلاً اشتراکات مشترکی داشته اید. یادآوری خاطرات گذشته می تواند به شما کمک کند دوباره به هم وصل شوید و ممکن است دریابید که می توانید یک رابطه رو به جلو پیش ببرید.

    از طریق شبکه های اجتماعی یا پیام کوتاه با افراد تماس بگیرید. اما سعی کنید از طریق تلفن ، از طریق گپ ویدیویی یا حضوری ارتباط برقرار کنید. ارتباط ویدئویی ممکن است بیش از پیام رسانی به تسکین تنهایی شما کمک کند.

    لطفا بخوانید: رابطه جنسی خوب ؛ رابطه زناشویی مناسب

    4. هنگام احساس تنها بودن، یک کتاب بخوانید.

    خواندن کتاب به شما کمک می کند تا وارد شخصیت افراد یا راویان شوید. این به شما کمک می کند تا چگونگی تفکر دیگران را درک کنید و می تواند به شما کمک کند احساس ارتباط بیشتری داشته باشید.

    شاید شما هم بخواهید کتابی بخوانید که معمولاً گاهی به آن علاقه ندارید. برای انتخاب کتاب مناسب می توانید از مسئول کتابخانه کمک بگیرید و یا اگر دوست نداشته باشید، خودتان کتاب را بخوانید می توانید به کتاب صوتی علمی-تخیلی گوش دهید. کتاب ها می توانند دنیای شما را گسترش دهند و به شما کمک کنند کمی کمتر احساس تنهایی کنید.

    جدید1 - 8 کاری که اگر احساس تنهایی می کنید باید انجام دهید
    احساس تنها بودن

    لطفا بخوانید:  آنچه که بیشتر مردم در مورد عشق اشتباه می کنند

    5. یاد گرفتن مهارت های جدید

    هیجان زده شدن از چیزی که می آموزید – خواه یک زبان جدید باشد یا یک مهارت جدید – ممکن است به شما کمک کند تا احساس بهتری داشته باشید. همچنین ممکن است درهایی برای دیدار با افراد جدید باز شود. برای کلاس آشپزی یا کاراته ثبت نام کنید یا به دنبال یک دوره آنلاین باشید که می توانید با آن احساس بهتری داشته باشید.

    6. درگیر شدن با یک سرگرمی

    رسانه های خلاق می توانند روحیه شما را تقویت کنند و به شما کمک کنند تا در لحظه زندگی کنید. این بدان معناست که افکار فاجعه بار کمتر درباره “تنها ماندن برای همیشه” و کمتر روی حوادث منفی گذشته مانند “نمی توانم باور کنم که او این حرف را به من زده است” تمرکز میکند.

    اگر سرگرمی ندارید ، داشتن آن را در اولویت قرار دهید. با فعالیت های مختلف ، از ماهیگیری گرفته تا سفال ، تجربه کنید تا چیزهایی را که دوست دارید ، کشف کنید.

    جدید 2 - 8 کاری که اگر احساس تنهایی می کنید باید انجام دهید
    احساس تنها بودن

    7. انجام یک عمل خوب

    انجام کار خوب برای افراد دیگر می تواند به شما کمک کند تا احساس بهتری داشته باشید. همچنین ممکن است به شما کمک کند احساس ارتباط بیشتری با جامعه داشته باشید.

    کارهای زیادی وجود دارد که برای انجام مهربانی انجام دهید، چه درگیر جمع آوری کمک های مالی در جامعه شوید و چه تصمیم بگیرید که برای یک همسایه کار خیرخواهانه انجام دهید.

    اگر در تلاش برای یافتن کاری هستید که می توانید انجام دهید ، می توانید با موسسات خیریه محلی ، بیمارستان ها ، خانه های سالمندان یا پناهگاه های حیوانات تماس بگیرید تا ببینید چگونه می توانید داوطلب شوید یا کمک کنید.

    8. کمک از رواندرمانگر 

    اگر با تنهایی دست و پنجه نرم می کنید و نمی دانید چه کاری باید انجام دهید ، ممکن است بخواهید از متخصص کمک بگیرید. صحبت با یک متخصص بهداشت روان ممکن است به شما کمک کند ارتباط معناداری با افراد برقرار کنید و همچنین به شما کمک کند راهکارهایی برای کنار آمدن با تنهایی به روشی سالم کشف کنید.

    همچنین اگر با تنهایی خود به روشی ناسالم کنار آمده اید ، دستیابی به کمک های تخصصی نیز مهم است. نوشیدن بیش از حد ، روی آوردن به غذا برای راحتی ، یا انجام سایر رفتارهای ناسالم می تواند در طولانی مدت تنهایی شما را افزایش دهد.

    برای تعیین وقت از متخصصان روانشناسی در زمینه ی مشاوره فردی با شماره های زیر تماس بگیرید.

    ۰۲۱۲۲۶۳۶۸۵۸ –  ۰۲۱۲۲۶۲۲۰۰۶

    • بیشتر بخوانید:

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.